Zašto zaposleni krše pravila o bezbednosti na internetu
Vesti, 23.04.2010, 00:18 AM

Kompanije koje prate ponašanje svojih zaposlenih na internetu tvrde da oni još uvek krše kompanijska pravila o bezbednosti i da većina njih ne čini to zlonamerno već sa namerom da brže završe posao koji im je dodeljen. Svakodnevno se dešava sledeća situacija: zaposleni od kuće (ili sa nekog drugog mesta) želi da pristupi svom kompjuteru na poslu; to naravno čini na potpuno nebezbedan način, slanjem fajlova email-om na svoj kućni kompjuter, upload-ovanjem fajla na Facebook ili u tu svrhu koristi neki poznati PC file-sharing program. Posledica toga je „curenje“ informacija.
Godine edukacije i treninga nemaju značajan učinak kad je reč o ovome. Zaposleni pa i preduzeća ne shvataju rizike svog ponašanja na internetu. Kompanije koje pokušavaju da nametnu stroga pravila svojim zaposlenima limitiranjem kapaciteta email inbox-a ili pak ograničenjem dodavanja fajla (attachment) porukama ne postižu zavidan rezultat. Zaposleni uvek pronalaze načine da zaobiđu ove restrikcije. U pogledu efekata, gotovo da nema razlika između kompanija sa stogim pravilima ponašanja na internetu i onih koje ih uopšte i nemaju.
U nedavno objavljenom istraživanju Palo Alto Networks-a („Application Usage and Risk Report“), baziranom na analizi podataka prikupljenih od firewall-ova 350 organizacija, kaže se da aplikacije kao što su instant messaging, društvene mreže, streaming mediji pa i peer-to-peer file sharing prožimaju sve ove organizacije bez obzira na delatnost ili geografski prostor na kome se nalaze.
Svi eksperti posebno naglašavaju mesto društvenih mreža, kao što su Facebook i Twitter, u kršenju pravila o bezbednosti na internetu od strane zaposlenih.
Više o ovoj temi i o tome šta kompanije mogu da urade povodom ovoga na:
http://www.darkreading.com/insiderthreat/security/client/showArticle.jhtml?articleID=224500077

Izdvojeno
Microsoft upozorio na ClickFix prevaru koja zloupotrebljava Booking[.]com
![Microsoft upozorio na ClickFix prevaru koja zloupotrebljava Booking[.]com](/thumbs/v2_8525_jas-rolyn-7BqK0rCPO5k-unsplash.jpg)
Sofisticirana phishing kampanja „ClickFix“ lažno predstavlja Booking.com kako bi se ugostiteljske firme zarazile malverima za krađu info... Dalje
Mozilla upozorila korisnike da ažuriraju Firefox

Mozilla je pozvala korisnike Firefox-a da ažuriraju svoje pretraživače na verziju 128 ili noviju (ili ESR 115.13) pre 14. marta 2025. godine, kako ... Dalje
Google isplatio ukupno 12 miliona dolara za prijavljene bagove u aplikacijama i servisima kompanije
.jpg)
Google-ov program nagrađivanja ranjivosti je prošle godine isplatio 11,8 miliona dolara istraživačima koji su prijavili ranjivosti u proizvodima i... Dalje
Apple hitno objavio zakrpu za ranjivost koja je korišćena u ciljanim napadima
.jpg)
Apple je hitno zakrpio ranjivost nultog dana u WebKitu koji pokreće veb pretraživač Safari i mnoge druge aplikacije. Apple je rekao da hakeri mogu... Dalje
Besplatni piratski filmovi zarazili milion uređaja malverima koji kradu lozinke i kriptovalutu
.png)
Korisnici ilegalnih sajtova za strimovanje rizikuju da budu zaraženi opasnim malverima i da izgube sve svoje podatke, kriptovalute i naloge, upozorio... Dalje
Pratite nas
Nagrade