Zbog egzodusa korisnika, WhatsApp odložio primenu novih kontroverznih smernica o deljenju podataka korisnika sa Facebookom
Vesti, 18.01.2021, 10:30 AM

WhatsApp je saopštio da do 15. maja neće primenjivati nedavno najavljeno kontroverzno ažuriranje smernica o deljenju podataka koje je, kako je prvobitno bilo planirano, trebalo da stupi na snagu sledećeg meseca, 8. februara. Tromesečno odlaganje je rezultat „mnogo dezinformacija“ o reviziji politike privatnosti koja bi omogućila WhatsAppu da deli podatke svojih korisnika sa Facebookom, što je izazvalo veliku zabrinutost i egzodus korisnika koji su potražili druge usluge ove vrste.
Kompanija u vlasništvu Facebooka od tada je više puta pojasnila da ažuriranje ne proširuje mogućnost deljenja razgovora korisnika ili drugih informacija o profilu korisnika sa Facebookom, već jednostavno pruža dodatnu transparentnost o načinu prikupljanja i deljenja korisničkih podataka kada se aplikacija koristi za interakciju sa preduzećima.
6. januara, WhatsApp je počeo da šalje obaveštenja svojim korisnicima, kojih je trenutno oko dve milijarde, o novoj politici privatnosti i uslovima korišćenja usluge koji su deo širih napora da se WhatsApp bolje integriše sa drugim Facebookovim servisima, ali i deo planova da se WhatsApp transformiše u provajdera komercijalnih i poslovnih usluga.
Prema predloženim uslovima koji se odnose na to kako preduzeća upravljaju svojom komunikacijom na WhatsAppu koristeći Facebookove usluge hostinga, WhatsApp će deliti dodatne podatke sa Facebookom, kao što su broj telefona, informacije povezane sa servisom, IP adresa i podaci o transakcijama za one koji koriste funkciju poslovnih razgovora.
Iskačuće obaveštenje takođe je korisnicima dalo ultimatum da prihvate nove smernice do 8. februara ili rizikuju da neće moći da koriste aplikaciju posle tog datuma.
Zbrka oko ažuriranja, koje korisnicima ne ostavlja ni jednu drugu opciju osim da se saglase ili ugase nalog, izazvala je reakcije nadležnih regulatornih tela u Indiji, Italiji i Turskoj, ali i okretanje korisnika konkurentima WhatsAppa, kao što su Signal i Telegram, koji garantuju više privatnosti.
Tako je ovih dana Signal postao jedna od najpreuzimanijih aplikacija na Androidu i iOS-u, što je delom podstaknuto i tvitom izvršnog direktora Tesle Ilona Maska, koji je pozvao svoje pratioce da „koriste signal“. Početkom prošle nedelje, Telegram je saopštio da je premašio broj od 500 miliona aktivnih korisnika, i da je dobio više od 25 miliona novih korisnika iz celog sveta za samo 72 sata.
Treba napomenuti da je WhatsApp u stvari već delio neke informacije o korisničkim nalozima sa Facebookom od 2016. godine, kao što su brojevi telefona, osim onih koji se nisu pristali na deljenje informacija kada je te godine WhatsApp izmenio politiku privatnosti i pružio korisnicima jednokratnu mogućnost da ne dozvole da se njihovi podaci o nalogu daju Facebooku.
WhatsApp je prošle nedelje nedelje pokušao da objasni da „ne može da vidi vaše lične poruke niti da čuje vaše pozive, a ne može ni Facebook“, kao i da ne deli kontakte korisnika i informacije o lokaciji sa svojom matičnom kompanijom.
Za korisnike je za sada sve po starom, a ostaje da se vidi da li će WhatsAppu dodatno vreme pomoći da reši konfuziju do koje je došlo i razjasni sve u vezi “dezinformacija o tome kako privatnost i bezbednost funkcionišu na WhatsAppu“.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade