Google zabranjuje oglase za programe za praćenje supružnika

Vesti, 10.07.2020, 10:30 AM

Google zabranjuje oglase za programe za praćenje supružnika

Google je najavio da planira da zabrani reklame koje promovišu stalkerware, špijunski softver i druge oblike tehnologije nadzora koji se mogu koristiti za praćenje drugih osoba bez njihovog izričitog pristanka.

Promena je najavljena kao deo ažuriranja smernica za Google oglase, koje bi trebalo da stupi na snagu sledećeg meseca, 11. avgusta 2020. godine.

Primeri proizvoda i usluga koje oglašivači više neće moći da promovišu preko Google oglasa uključuju:

- Špijunski softver i tehnologiju koja se koristi za nadzor intimnih partnera, uključujući, ali ne ograničavajući se na špijunski softver/zlonamerni softver koji se može koristiti za nadgledanje poruka, telefonskih poziva ili istorije pretraživanja;

- GPS trackeri koji se prodaju za potrebe špijuniranja ili praćenja bez pristanka lica koja se prate;

- Promocija opreme za nadzor (kamere, audio rekorderi, auto kamere, kamere za bebe) koja se prodaje sa izričitom svrhom špijuniranja.

Google je rekao da usluge privatnih istraga ili proizvodi namenjeni roditeljima za praćenje ili nadzor nad svojom maloletnom decom nisu zabranjeni ovim novim pravilima i da će i dalje biti dozvoljeno da se ovi proizvodi i usluge reklamiraju na njegovoj platformi.

Oni koji reklamiraju stalkerware dobijaće sedmodnevno upozorenje, nakon čega će biti blokirani ako ne uklone sporne oglase.

Googleova zabrana oglasa za stalkerware dolazi nakon što se antivirusna industrija udružila kako bi dodala detekcije stalkerwarea u svoje antivirusne endžine.

Nakon što su poboljšali svoje proizvode na ovaj način, proizvođači antivirusa, zajedno sa nekoliko organizacija, osnovali su „Koaliciju protiv stalkerwarea“ u novembru 2019. godine, kao prvu globalnu inicijativu koja je osnovana radi podizanja svesti o rastućoj pretnji stalkerwarea.

Za one koji nisu upoznati sa terminima, stalkerware je vrsta zlonamernog softvera koji je deo veće kategorije špijunskog softvera.

Termin stalkerware se odnosi na špijunske programe specijalno dizajnirane za parove, koje partneri koji zlostavljaju instaliraju na uređaje voljenih osoba bez njihovog znanja ili pristanka. Zbog toga se stalkerware ponekad naziva i spouseware (spouse, eng. - supružnik).

Upotreba stalkerwarea naglo je skočila tokom poslednje decenije zbog ekspanzije pametnih mobilnih telefona, jer omogućava ljubomornim partnerima da stalno prate svoje izabranike praćenjem njihovih telefona.

Pored toga, laka dostupnost stalkerwarea u zvaničnim prodavnicama aplikacija takođe je povećala vidljivost ovih proizvoda i proširila njihov domet na milione potencijalnih korisnika, pa su oni popularniji nego ikad.

Prema statistikama koje je prikupio proizvođač antivirusa, kompanija Kaspersky, broj korisnika koji su na svojim Android uređajima instalirali aplikacije slične stalkerwareu povećao se sa 40386 uređaja otkrivenih u 2018. godini, na više od 67500 u 2019. godini.

Dobra vest je da se, prema nezavisnoj laboratoriji za testiranje antivirusnih programa AV-Comparatives i Fondaciji za elektronske granice, stope otkrivanja stalkerware aplikacija na Android i Windows uređajima polako poboljšavaju, jer problem dobija sve veću pažnju medija a proizvođači antivirusa se sve više bave rizikom koji ove aplikacije predstavljaju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje