Snapchat tvrdi da porast spama nije povezan sa nedavnim hakovanjem

Anti-spam, 14.01.2014, 07:33 AM

Snapchat tvrdi da porast spama nije povezan sa nedavnim hakovanjem

Nakon što su hakeri preuzeli korisnička imena i brojeve telefona 4,6 miliona korisnika servisa, Snapchat se još jednom izvinio korisnicima zbog porasta spama na aplikaciji.

Snapchat omogućava korisnicima razmenu fotografija i kratkih video snimaka koji se automatski brišu deset sekundi nakon otvaranja sa telefona onih kojima su poslati kao i sa servera kompanije. Snapchat kao i svaki drugi servis za društveno umrežavanje ima problem sa spamom, samo što je spam na Snapchat-u specifičan po tome što dolazi u formi fotografija ili video snimaka.

Snapchat porast spama objašnjava porastom broja korisnika servisa i preporučuje korisnicima da promene podešavanja tako da im samo prijatelji mogu slati fotografije i video snimke.

Snapchat se putem kompanijskog bloga obratio korisnicima priznajući da su se korisnici žalili tokom vikenda na porast Snap spama. Iz kompanije kažu da njihov tim radi na rešavanju problema ali da porast spama nije uzrokovan problemom koji je izazvao bag u Find Friends koji je kulminirao za vreme praznika.

Naime, krajem prošle godine, u vreme božićnih praznika, australijska firma Gibson Security je po drugi put upozorila na ranjivost u Snapchat-ovoj Find Friends funkciji koja može omogućiti bilo kome da prikupi milione korisničkih imena i brojeva telefona i kreira lažne naloge.

Za ovu ranjivost Snapchat je saznao još u avgustu prošle godine, ali su pravovremene adekvatne mere izostale. Kada je Gibson Security javno objavio svoje otkriće, hakeri su to iskoristili i ukrali 4,6 miliona korisničkih imena i brojeva telefona, i objavili ih na internetu. Oni su poslednje dve cifre telefonskih brojeva cenzurisali da bi se sprečio spam.

Hakeri su rekli da je njihova namera bila da podignu svest o otkrivenoj ranjivosti ali su kasnije rekli da bi pod određenim uslovima omogućili pristup necenzurisanim podacima, verovatno onima koji su voljni da plate za to.

Tek nakon svega toga, Snapchat se izvinio korisnicima, zahvalio za strpljenje i podršku i ažurirao aplikacije za Android i iOS.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ukradene informacije korisnika LinkedIna se koriste za širenje bankarskog trojanca Zeus Panda

Ukradene informacije korisnika LinkedIna se koriste za širenje bankarskog trojanca Zeus Panda

Na email adrese evropskih korisnika LinkedIna počeli su da stižu maliciozni emailovi što je očigledno posledica curenja podataka korisnika LinkedI... Dalje

Spam emailovi koje navodno šalje Facebook kriju trojanca Nivdort

Spam emailovi koje navodno šalje Facebook kriju trojanca Nivdort

Dve nedelje pošto su istraživači kompanije Comodo upozorili korisnike WhatsAppa na spam emailove koji šire malver Nivdort, iz ove kompanije stiže... Dalje

Kako spameri zloupotrebljavaju Dropbox i Google+ email obaveštenja

Kako spameri zloupotrebljavaju Dropbox i Google+ email obaveštenja

Email obaveštenja koje šalju servisi kao što je Dropbox i društvene mreže kao što je Google+ koriste se da bi se izbegli spam filteri a korisnic... Dalje

Fišing napad na korisnike sajta Alibaba.com

Fišing napad na korisnike sajta Alibaba.com

Kompanije i korisnici koji možda koriste kineski sajt Alibaba.com mogli bi biti žrtve pokušaja fišinga na koje je upozorila kompanija Comodo. Fiš... Dalje

Windows 10 nadogradnja mamac za širenje ransomwarea CTB-Locker

Windows 10 nadogradnja mamac za širenje ransomwarea CTB-Locker

Microsoft je 29. jula objavio Windows 10 koji je kao besplatna nadogradnja dostupan korisnicima koji trenutno koriste Windows 7 ili Windows 8. Sajber ... Dalje