Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja
Društvene mreže, 02.03.2012, 09:51 AM

Nema besplatnog ručka. Twitter je najzad našao način da unovči svoj inače besplatan servis za korisnike. Arhivu koja je proizvod dve godine tvitanja korisnika Twitter-a kompanija je ponudila na prodaju i postigla dogovor sa britanskom kompanijom Datasift o ustupanju arhive koja sadrži sve objave korisnika počev od januara 2010. godine.
Datasift će ove informacije ponuditi drugim kompanijama kojima su takvi podaci potrebni za ciljano oglašavanje i marketing kampanje. Iz Datasift-a kažu da je već sada na listi zainteresovanih više od 1000 kompanija koje analizu tvitova korisnika u kojima se spominju njihovi proizvodi ili usluge smatraju dovoljno vrednom da za nju plate i više od 10000 funti mesečno.
“Niko ovo nikada pre nije uradio,” kaže Tim Barker, direktor marketinga u Datasift. “To je potpuno nov servis na internetu i ogroman tehnološki izazov zbog količine podataka koja se ispumpava svakog dana.”
On je dodao da je reč o 250 miliona tvitova koji se objave tokom 24 sata, čiji se sadržaj analizira.
Softver koji koristi Datasift takođe beleži i analizira podatke o lokaciji i uticaju korisnika oslanjajući se između ostalog na postojeći servis Klout.
Do skoro, kompanijama su bili dostupni samo tvitovi ne stariji od 30 dana. Za obične korisnike taj rok je još kraći i iznosi nedelju dana. Zato je za većinu korisnika koji veruju da se tvitovi brišu, arhiva sa dve godine starim objavama na mikro-bloging servisu verovatno predstavljala iznenađenje.
Kritičari ove odluke Twitter-a smatraju da je potez kompanije korak u pogrešnom smeru. Društvena mreža koja je trebalo da promoviše globalnu konverzaciju pretvara se u ogromno preduzeće za tržišna istraživanja sa neplaćenim učesnicima koji u tome učestvuju bez svoje volje.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade