Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Društvene mreže, 02.03.2012, 09:51 AM

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Nema besplatnog ručka. Twitter je najzad našao način da unovči svoj inače besplatan servis za korisnike. Arhivu koja je proizvod dve godine tvitanja korisnika Twitter-a kompanija je ponudila na prodaju i postigla dogovor sa britanskom kompanijom Datasift o ustupanju arhive koja sadrži sve objave korisnika počev od januara 2010. godine.

Datasift će ove informacije ponuditi drugim kompanijama kojima su takvi podaci potrebni za ciljano oglašavanje i marketing kampanje. Iz Datasift-a kažu da je već sada na listi zainteresovanih više od 1000 kompanija koje analizu tvitova korisnika u kojima se spominju njihovi proizvodi ili usluge smatraju dovoljno vrednom da za nju plate i više od 10000 funti mesečno.

“Niko ovo nikada pre nije uradio,” kaže Tim Barker, direktor marketinga u Datasift. “To je potpuno nov servis na internetu i ogroman tehnološki izazov zbog količine podataka koja se ispumpava svakog dana.”

On je dodao da je reč o 250 miliona tvitova koji se objave tokom 24 sata, čiji se sadržaj analizira.

Softver koji koristi Datasift takođe beleži i analizira podatke o lokaciji i uticaju korisnika oslanjajući se između ostalog na postojeći servis Klout.

Do skoro, kompanijama su bili dostupni samo tvitovi ne stariji od 30 dana. Za obične korisnike taj rok je još kraći i iznosi nedelju dana. Zato je za većinu korisnika koji veruju da se tvitovi brišu, arhiva sa dve godine starim objavama na mikro-bloging servisu verovatno predstavljala iznenađenje.

Kritičari ove odluke Twitter-a smatraju da je potez kompanije korak u pogrešnom smeru. Društvena mreža koja je trebalo da promoviše globalnu konverzaciju pretvara se u ogromno preduzeće za tržišna istraživanja sa neplaćenim učesnicima koji u tome učestvuju bez svoje volje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Posle hakovanja naloga poznatih ličnosti i kompanija TikTok ispravio grešku koju su hakeri iskoristili za napade

Posle hakovanja naloga poznatih ličnosti i kompanija TikTok ispravio grešku koju su hakeri iskoristili za napade

Prošle nedelje TikTok nalozi više kompanija i poznatih ličnosti su hakovani zahvaljujući tome što su napadači iskoristili ranjivost nultog dana ... Dalje

Facebook se pridružuje koaliciji za borbu protiv prevara

Facebook se pridružuje koaliciji za borbu protiv prevara

Facebook je često kritikovan zbog toga što ne čini dovoljno na suzbijanju prevara, a neki čak optužuju kompaniju da profitira na lažnim oglasima... Dalje

EU pokreće istragu o Facebooku i Instagramu zbog kršenja propisa o bezbednosti dece na mreži

EU pokreće istragu o Facebooku i Instagramu zbog kršenja propisa o bezbednosti dece na mreži

Društvene mreže kompanije Meta Platforms Facebook i Instagram biće predmet istrage zbog mogućih kršenja propisa EU o onlajn sadržaju koji se od... Dalje

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje