Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Društvene mreže, 02.03.2012, 09:51 AM

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Nema besplatnog ručka. Twitter je najzad našao način da unovči svoj inače besplatan servis za korisnike. Arhivu koja je proizvod dve godine tvitanja korisnika Twitter-a kompanija je ponudila na prodaju i postigla dogovor sa britanskom kompanijom Datasift o ustupanju arhive koja sadrži sve objave korisnika počev od januara 2010. godine.

Datasift će ove informacije ponuditi drugim kompanijama kojima su takvi podaci potrebni za ciljano oglašavanje i marketing kampanje. Iz Datasift-a kažu da je već sada na listi zainteresovanih više od 1000 kompanija koje analizu tvitova korisnika u kojima se spominju njihovi proizvodi ili usluge smatraju dovoljno vrednom da za nju plate i više od 10000 funti mesečno.

“Niko ovo nikada pre nije uradio,” kaže Tim Barker, direktor marketinga u Datasift. “To je potpuno nov servis na internetu i ogroman tehnološki izazov zbog količine podataka koja se ispumpava svakog dana.”

On je dodao da je reč o 250 miliona tvitova koji se objave tokom 24 sata, čiji se sadržaj analizira.

Softver koji koristi Datasift takođe beleži i analizira podatke o lokaciji i uticaju korisnika oslanjajući se između ostalog na postojeći servis Klout.

Do skoro, kompanijama su bili dostupni samo tvitovi ne stariji od 30 dana. Za obične korisnike taj rok je još kraći i iznosi nedelju dana. Zato je za većinu korisnika koji veruju da se tvitovi brišu, arhiva sa dve godine starim objavama na mikro-bloging servisu verovatno predstavljala iznenađenje.

Kritičari ove odluke Twitter-a smatraju da je potez kompanije korak u pogrešnom smeru. Društvena mreža koja je trebalo da promoviše globalnu konverzaciju pretvara se u ogromno preduzeće za tržišna istraživanja sa neplaćenim učesnicima koji u tome učestvuju bez svoje volje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje