Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u
Društvene mreže, 06.08.2012, 10:45 AM

Za one koji maštaju o slavi Twitter je idealno sredstvo da dođu do tog cilja ili bar da zavaraju druge (ili sebe) da su popularni. Većina korisnika Twitter-a pokušava da do većeg broja folovera (pratilaca profila) a time i do popularnosti dođe na standardni način - stalnim tvitanjem, zanimljivim komentarima, uključivanjem u diskusije o aktuelnim dešavanjima i objavljivanjem informacija za koje pretpostave da bi drugima bile zanimljive.
Međutim, neki korisnici Twitter-a pribegavaju nestandardnim metodama kako bi do popularnosti na ovoj društvenoj mreži došli na brži način. Jedna od takvih metoda je kupovina folovera.
Barracuda Labs je tokom 75 dana istraživala fenomen trgovine Twitter foloverima na eBay i drugim sajtovima. Ispostavilo se da je reč o biznisu koji je u procvatu.
Barracuda Labs je tokom istraživanja pronašla 20 dilera koji folovere prodaju na eBay i 58 veb sajtova koji se pojavljuju u prvih 100 rezultata kada se za pretragu Google-a koriste ključne reči “buy twitter folllowers”. Prosečna cena 1000 (lažnih) folovera kreće se oko 18 dolara a diler folovera može kontrolisati više od 150000 folovera. Ukoliko kontroliše 20000 lažnih naloga, diler može zaraditi 800 dolara po danu. Pored toga, na prodaju su i tvitovi i retvitovi tako da zarada može biti i veća.
S obzirom da su na lažnim profilima bazirali svoju ekonomiju, dileri vode računa o brzini kojom lažni nalozi zapraćuju druge profile i ukupnom broju naloga koje “prate” lažni profili, kako ih Twitter ne bi idetifikovao i suspendovao. Lažni profili obično ne prate više od 2000 korisnika Twitter-a, jer izgleda da bi veći broj od ovoga mogao da privuče pažnju Twitter-a. Polovina onih koji kupuju folovere u proseku ima 4000-26000 folovera, a 75% njih ima URL adresu na svojim profilima što može značiti da kupuju folovere zbog promocije svojih veb sajtova.
Dileri brižljivo čuvaju lažne profile koje prodaju koristeći različite taktike, počev od nasumičnog zapraćivanja slavnih i običnih korisnika Twitter-a do objavljivanja tvitova koje nasumično odaberu sa Twitter stream-a. U zavisnosti od toga kako se staraju o foloverima koje prodaju, dileri 1000 folovera prodaju po razičitim cenama koje se kreću u rasponu od 2 do 55 dolara.
Prilikom kupovine folovera nije potrebna autorizacija, dovoljno je korisničko ime. To samo znači da je moguće da bilo ko kupi folovere za bilo čiji Twitter nalog.
Registrovanje lažnih naloga i kupovina i prodaja folovera su protiv pravila servisa. Pored toga, ovakve aktivnosti urušavaju vrednost ove ali i drugih društvenih mreža. Twitter se nekoliko godina unazad bori protiv lažnih naloga i folovera i kada identifikuje ovakve pojave nalozi se suspenduju. Ipak, izgleda da su pokušaji Twitter-a da se izbori sa ovim problemom bez efekta, jer se registrovanje lažnih naloga ne samo nastavilo već je to sada unosan biznis.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade