Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti
Društvene mreže, 19.03.2012, 07:42 AM

Broj prijatelja na Facebooku kao i učestalost promene profilne slike mogli bi biti u direktnoj vezi sa stepenom narcisoidnosti pojedinaca koji su korisnici ove ali i drugih društvenih mreža, pokazuje istraživanje koje su sproveli naučnici sa Univerziteta Zapadni Ilinois. Istraživanje u kome je učestvovalo 294 ispitanika, uzrasta između 18 i 65 godina, merilo je dva elementa narcizma - jedan koji je povezan sa egzibicionizmom učesnika istraživanja (GE - Grandiose Exhibitionism) i drugi takozvani eksploatatorski (EE - Entitlement/Exploitativeness).
GE uključuje taštinu, osećaj superiornosti i egzibicionističke težnje, a osobe koje pokazuju visok stepen egzibicionizma imaju potrebu da neprestano budu u centru pažnje. Njihove izjave su često šokantne ili neprikladne jer oni ne mogu da podnesu da ostanu neprimećeni ili da propuste priliku za samopromociju.
Oni koje odlikuje visok stepen eksploatatorskog nariczma smatraju da zaslužuju poštovanje i pokazuju tendenciju da manipulišu drugima.
Ispitanici koji su na testu kojim se procenjuje stepen narcizma pojedinca (Narcissistic Personality Inventory) ostvarili visok rezultat imaju više prijatelja na Facebooku, češće se označavaju na fotografijama, menjaju sliku profila i imaju veći broj objava nego drugi. “Narcisi” takođe agresivnije odgovaraju na negativne komentare koji se tiču njih. Oni češće prihvataju zahteve za prijateljstvo koji dolaze od ljudi koje ne poznaju nego drugi korisnici društvene mreže, tražeći neprestano društvenu podršku ali su istovremeno manje spremni da je pruže drugima, pokazuje istraživanje.
Ovo nije prvo istraživanje koje je dovelo u vezu narcizam sa upotrebom Facebooka ali su njegovi rezultati prvi dokaz postojanja direktne veze između broja prijatelja na Facebooku i elemenata narcističkog poremećaja ličnosti.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade