Da li Facebook zbog oglasa prisluškuje telefonske razgovore svojih korisnika?

Društvene mreže, 14.11.2022, 08:00 AM

Da li Facebook zbog oglasa prisluškuje telefonske razgovore svojih korisnika?

Godinama korisnici Facebooka tvrde da kompanija špijunira njihove razgovore u stvarnom svetu da bi im prikazivala relevatne oglase. Poslednja u nizu takvih optužbi na račun društvene mreže došla je od jednog britanskog novinara koji je rekao Mirroru da je bio „izbezumljen“ nakon što je posumnjao da je Facebook prisluškivao dva njegova razgovora.

Jedne večeri on je razgovarao telefonom sa svojom bakom o panju koji je trebalo ukloniti u njenoj bašti, da bi sledećeg jutra na Facebooku video oglas sa Amazona za uklanjanje panjeva. U drugom razgovoru sa partnerkom o predstojećem odmoru pomenuo je let avionom da bi se sat vremena kasnije na Facebooku pojavio oglas sa Jet2.com i kompaniju pod nazivom Jet2holidays.

Kada korisnici pretražuju internet ili kliknu na određene članke, podaci se prikupljaju i koriste za prikazivanje „ciljanih” oglasa zasnovanih na pretrazi i takvi bi se oglasi ubrzo mogli pojaviti u njihovom Facebook newsfeedu.

Ali novinar koji je razgovarao sa Mirrorom je rekao da ni pre ni posle tih razgovora nije pretraživao na računaru i telefonu ništa u vezi sa temama o kojima je razgovarao telefonom, niti je bilo gde „lajkovao" ili komentarisao navedene teme.

Godinama kruže glasine da Facebook „špijunira” razgovore svojih korisnika preko mikrofona na njihovim telefonima, i da ih koristi za ciljane reklame.

Sa svoje strane, Facebook je više puta snažno demantovao ove optužbe, insistirajući da prikazuju oglase samo na osnovu interesovanja korisnika i drugih lako dostupnih podataka.

„Prikazujemo oglase na osnovu interesovanja ljudi i drugih informacija o profilu - a ne onoga o čemu pričate naglas“, rekao je Facebook u izjavi 2016. „Mi pristupamo vašem mikrofonu samo ako ste dali dozvolu našoj aplikaciji i ako ste aktivni koristeći određenu funkciju koja zahteva zvuk. Ovo može uključivati snimanje videa ili korišćenje opcione funkcije koju smo uveli pre dve godine da bismo uključili muziku ili drugi zvuk u ažuriranja vašeg statusa.“

Sam Mark Zakerberg, izvršni direktor Facebookove matične kompanije Meta, više puta je demantovao ove tvrdnje i opisao ih kao „zaveru”.

„Vi govorite o ovoj teoriji zavere koja se širi da mi slušamo šta se dešava na vašem mikrofonu i koristimo to za reklame. Mi to ne radimo”, rekao je Zakerberg američkom političaru u Kongresu u aprilu 2018.

Ipak, slični incidenti su se događali i ranije. Bez obzira da li Facebook govori istinu, ovakvi primeri pokazuju koliko korisnici malo veruju kompaniji koja toliko mnogo zna o njima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak n... Dalje

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje