Da li Facebook zbog oglasa prisluškuje telefonske razgovore svojih korisnika?

Društvene mreže, 14.11.2022, 08:00 AM

Da li Facebook zbog oglasa prisluškuje telefonske razgovore svojih korisnika?

Godinama korisnici Facebooka tvrde da kompanija špijunira njihove razgovore u stvarnom svetu da bi im prikazivala relevatne oglase. Poslednja u nizu takvih optužbi na račun društvene mreže došla je od jednog britanskog novinara koji je rekao Mirroru da je bio „izbezumljen“ nakon što je posumnjao da je Facebook prisluškivao dva njegova razgovora.

Jedne večeri on je razgovarao telefonom sa svojom bakom o panju koji je trebalo ukloniti u njenoj bašti, da bi sledećeg jutra na Facebooku video oglas sa Amazona za uklanjanje panjeva. U drugom razgovoru sa partnerkom o predstojećem odmoru pomenuo je let avionom da bi se sat vremena kasnije na Facebooku pojavio oglas sa Jet2.com i kompaniju pod nazivom Jet2holidays.

Kada korisnici pretražuju internet ili kliknu na određene članke, podaci se prikupljaju i koriste za prikazivanje „ciljanih” oglasa zasnovanih na pretrazi i takvi bi se oglasi ubrzo mogli pojaviti u njihovom Facebook newsfeedu.

Ali novinar koji je razgovarao sa Mirrorom je rekao da ni pre ni posle tih razgovora nije pretraživao na računaru i telefonu ništa u vezi sa temama o kojima je razgovarao telefonom, niti je bilo gde „lajkovao" ili komentarisao navedene teme.

Godinama kruže glasine da Facebook „špijunira” razgovore svojih korisnika preko mikrofona na njihovim telefonima, i da ih koristi za ciljane reklame.

Sa svoje strane, Facebook je više puta snažno demantovao ove optužbe, insistirajući da prikazuju oglase samo na osnovu interesovanja korisnika i drugih lako dostupnih podataka.

„Prikazujemo oglase na osnovu interesovanja ljudi i drugih informacija o profilu - a ne onoga o čemu pričate naglas“, rekao je Facebook u izjavi 2016. „Mi pristupamo vašem mikrofonu samo ako ste dali dozvolu našoj aplikaciji i ako ste aktivni koristeći određenu funkciju koja zahteva zvuk. Ovo može uključivati snimanje videa ili korišćenje opcione funkcije koju smo uveli pre dve godine da bismo uključili muziku ili drugi zvuk u ažuriranja vašeg statusa.“

Sam Mark Zakerberg, izvršni direktor Facebookove matične kompanije Meta, više puta je demantovao ove tvrdnje i opisao ih kao „zaveru”.

„Vi govorite o ovoj teoriji zavere koja se širi da mi slušamo šta se dešava na vašem mikrofonu i koristimo to za reklame. Mi to ne radimo”, rekao je Zakerberg američkom političaru u Kongresu u aprilu 2018.

Ipak, slični incidenti su se događali i ranije. Bez obzira da li Facebook govori istinu, ovakvi primeri pokazuju koliko korisnici malo veruju kompaniji koja toliko mnogo zna o njima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Bivši šef bezbednosti Twittera kaže da je platforma manje bezbedna od kada je u vlasništvu Ilona Maska

Bivši šef bezbednosti Twittera kaže da je platforma manje bezbedna od kada je u vlasništvu Ilona Maska

U svom prvom intervjuu otkako je iznenada napustio Twitter, Džoel Rot, bivši direktor za poverenje i bezbednost kompanije, je rekao da je platforma ... Dalje

Meta kažnjena sa 265 miliona evra zbog curenja podataka 533 miliona korisnika Facebooka

Meta kažnjena sa 265 miliona evra zbog curenja podataka 533 miliona korisnika Facebooka

Nakon istrage koja je trajala godinu i po dana Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 265 miliona evra zbog toga što nije zašt... Dalje

Hakeri iskoristili popularni TikTok izazov za širenje malvera

Hakeri iskoristili popularni TikTok izazov za širenje malvera

Hakeri koriste popularni TikTok izazov da navedu ljude da preuzmu malver koji krade informacije, upozorila je kompanija za sajber bezbednost Checkmark... Dalje

Mask potvrdio da Twitter uvodi šifrovanje direktnih poruka (DM)

Mask potvrdio da Twitter uvodi šifrovanje direktnih poruka (DM)

Novi vlasnik Twittera Ilon Mask potvrdio je da kompanija planira da uvede end-to-end enkripciju (E2EE) za direktne poruke na platformi. Ova funkcija j... Dalje

Mask najavio da će od sledeće nedelje Twitter ponovo ''ručno'' verifikovati naloge

Mask najavio da će od sledeće nedelje Twitter ponovo ''ručno'' verifikovati naloge

Ilon Mask je rekao da bi Twitterov program za označavanje verifikovanih naloga mogao da se vrati u petak, 2. decembra, sa novom procedurom za proveru... Dalje