Da li Facebook zbog oglasa prisluškuje telefonske razgovore svojih korisnika?
Društvene mreže, 14.11.2022, 08:00 AM

Godinama korisnici Facebooka tvrde da kompanija špijunira njihove razgovore u stvarnom svetu da bi im prikazivala relevatne oglase. Poslednja u nizu takvih optužbi na račun društvene mreže došla je od jednog britanskog novinara koji je rekao Mirroru da je bio „izbezumljen“ nakon što je posumnjao da je Facebook prisluškivao dva njegova razgovora.
Jedne večeri on je razgovarao telefonom sa svojom bakom o panju koji je trebalo ukloniti u njenoj bašti, da bi sledećeg jutra na Facebooku video oglas sa Amazona za uklanjanje panjeva. U drugom razgovoru sa partnerkom o predstojećem odmoru pomenuo je let avionom da bi se sat vremena kasnije na Facebooku pojavio oglas sa Jet2.com i kompaniju pod nazivom Jet2holidays.
Kada korisnici pretražuju internet ili kliknu na određene članke, podaci se prikupljaju i koriste za prikazivanje „ciljanih” oglasa zasnovanih na pretrazi i takvi bi se oglasi ubrzo mogli pojaviti u njihovom Facebook newsfeedu.
Ali novinar koji je razgovarao sa Mirrorom je rekao da ni pre ni posle tih razgovora nije pretraživao na računaru i telefonu ništa u vezi sa temama o kojima je razgovarao telefonom, niti je bilo gde „lajkovao" ili komentarisao navedene teme.
Godinama kruže glasine da Facebook „špijunira” razgovore svojih korisnika preko mikrofona na njihovim telefonima, i da ih koristi za ciljane reklame.
Sa svoje strane, Facebook je više puta snažno demantovao ove optužbe, insistirajući da prikazuju oglase samo na osnovu interesovanja korisnika i drugih lako dostupnih podataka.
„Prikazujemo oglase na osnovu interesovanja ljudi i drugih informacija o profilu - a ne onoga o čemu pričate naglas“, rekao je Facebook u izjavi 2016. „Mi pristupamo vašem mikrofonu samo ako ste dali dozvolu našoj aplikaciji i ako ste aktivni koristeći određenu funkciju koja zahteva zvuk. Ovo može uključivati snimanje videa ili korišćenje opcione funkcije koju smo uveli pre dve godine da bismo uključili muziku ili drugi zvuk u ažuriranja vašeg statusa.“
Sam Mark Zakerberg, izvršni direktor Facebookove matične kompanije Meta, više puta je demantovao ove tvrdnje i opisao ih kao „zaveru”.
„Vi govorite o ovoj teoriji zavere koja se širi da mi slušamo šta se dešava na vašem mikrofonu i koristimo to za reklame. Mi to ne radimo”, rekao je Zakerberg američkom političaru u Kongresu u aprilu 2018.
Ipak, slični incidenti su se događali i ranije. Bez obzira da li Facebook govori istinu, ovakvi primeri pokazuju koliko korisnici malo veruju kompaniji koja toliko mnogo zna o njima.

Izdvojeno
TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje
Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje
TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje
SAD sve bliže potpunoj zabrani TikToka

Zakon koji je ove nedelje predstavljen u američkom Kongresu omogućio bi Beloj kući da zabrani TikTok i druge strane tehnologije u celoj zemlji a s... Dalje
Posle devet godina Messenger se vraća u Facebook mobilnu aplikaciju

Prošlo je mnogo vremena otkako je Messenger odvojen od Facebook mobilne aplikacije. Skoro devet godina kasnije, Meta je spremna da ih ponovo spoji. &... Dalje
Pratite nas
Nagrade