Da li postoji tipičan psihološki profil žrtve Facebook prevara?
Društvene mreže, 04.11.2014, 08:12 AM
Dvogodišnja studija (pdf) o Facebook prevarama koju je sproveo proizvođač antivirusa Bitdefender pokazala je da su prevaranti uspeli da zaraze računare miliona korisnika uz pomoć manje-više istih trikova.
Tim sastavljen od analitičara ponašanja korisnika i psihologa analizirao je vodećih pet kategorija Facebook prevara i došao do zaključka da nema pravila i nema tipičnog profila žrtve ovakvih prevara. S obzirom da se i u stvarnom i u online životu svako ponekad ponaša iracionalno, svaki korisnik Facebooka u nekom trenutku može biti prevaren, zaključak je istraživača.
Istraživanje je otkrilo da deo problema leži u nerazumevanju Facebookovih funkcionalnosti. Skoro polovina ovakvih pretnji računa na radoznalost korisnika koje zanima ko gleda njihove profile. Svaka treća prevara na Facebooku privlači žrtve obećanjem o funkcionalnostima koje Facebook nema, kao što su “dislike” dugme ili različite boje timelinea.
Lažna obećanja o poklonima, kao što su besplatne karte za Diznilend ili poeni za igrice, čine 16,5% prevara na Facebooku koje su se širile društvenom mrežom tokom protekle dve godine. Privatni video snimci poznatih su u 7,5% slučajeva upotrebljeni kao mamci za privlačenje žrtava.
Kriminalci zarađuju i od lažnih anketa, kao i od trojanaca koji kradu lozinke bankovnih i online naloga korisnika.
Istraživanje je takođe došlo do nekih zabrinjavajućih otkrića u vezi ponašanja korisnika. Sve popularniji mamci koje koriste kriminalci su video snimci užasnih prizora kao što su mučenja životinja, dece i žena, i takve prevare sada čine skoro 1% svih Facebook prevara. Poslednji primer koji ističu istraživači Bitdefendera je video snimak žene koju je ubio muž, koji je korišćen za infekciju računara korisnika adwareom i malverom. To nije iznenađenje s obzirom da su neka druga ranije sprovedena istraživanja već otkrila da se tokom poslednjih 30 godina empatija kod dece drastično smanjila, dok se tolerancija prema nasilju značajno povećala.
Iz Bitdefendera savetuju korisnicima da redovno ažuriraju svoj operativni sistem, antivirusno rešenje i ostale programe na računaru, jer hakeri koriste slabosti softvera koje otkriju na sistemu. Facebook ankete, deljenja i lajkovanja web sajtova kojima se uslovljava gledanje videa takođe treba izbegavati, kao i instalaciju ažuriranja koje je uslov za pregled video snimka.
Izdvojeno
Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera
Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje
LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje
Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara
Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje
Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika
Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje
Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju
Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje
Pratite nas
Nagrade