Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela
Društvene mreže, 30.06.2025, 12:30 PM

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javne objave milijardi korisnika društvene mreže još od 2007. godine da unapredi svoju veštačku inteligenciju. Ali sada ide korak dalje - želi pristup čak i fotografijama koje nikada niste objavili.
Naime, kada korisnici prave novu priču, pojavljuje se iskačući prozor koji ih pita da li žele da dozvole tzv. „obradu u oblaku“ za kreativne predloge. Ako kliknete na „Dozvoli“, Facebook dobija pravo da stalno šalje sadržaj iz vaše galerije u oblak kako bi vam ponudio kolaže, AI obrade i druge ideje.
Meta tvrdi da ove fotografije neće koristiti za oglašavanje, ali istim klikom pristajete na Metine Uslove korišćenja za AI, koji im omogućavaju da analiziraju lica, objekte i druge podatke sa slika, uključujući datum nastanka i sve druge informacije koje eventualno unesete kao predlog ili komentar.
Meta navodi da je funkcija potpuno opciona i da se može isključiti kad god poželite, ali i da trenutno ne koriste ove slike za treniranje svojih AI modela. Bar ne još. Međutim, za razliku od Google Photos, gde se eksplicitno navodi da se lične fotografije ne koriste za obuku generativne AI, Meta ostavlja prostor za tumačenje: u njihovim AI uslovima se to ne isključuje jasno.
Za sada se ova opcija testira samo u SAD i Kanadi. Ali ako se testiranje proširi na ostatak sveta, čeka nas još jedno veliko pitanje: koliko ličnih podataka zaista želite da delite sa AI modelima, uključujući i one koje nikada niste podelili javno?

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade