Društvene mreže mogle bi biti primorane da otkriju identitet onih koji ostavljaju klevetničke komentare

Društvene mreže, 29.11.2021, 10:30 AM

Društvene mreže mogle bi biti primorane da otkriju identitet onih koji ostavljaju klevetničke komentare

Premijer Australije Skot Morison najavio je novi zakon koji će naterati internet platforme da otkriju identitet korisnika koji stoje iza klevetničkih komentara. Kako je objasnio ABC News Australia, zakon bi društvene mreže, poput Facebooka ili Twittera, doveo u poziciju da budu odgovorne za klevetničke komentare na račun korisnika.

Platforme će morati da obezbede sistem za žalbe koji ljudi mogu iskoristiti kada smatraju da su žrtve klevete. Kao deo ovog procesa, od osobe koja je objavila potencijalno klevetnički sadržaj biće zatraženo da ga ukloni. Ali ako ona odbije, ili ako je žrtva zainteresovana za pokretanje pravnog postupka, platforma tada može legalno tražiti od klevetnika dozvolu da otkrije njegove kontakt informacije.

A ako platforma ne može da dobije saglasnost zakon predviđa „naredbu za otkrivanje informacija o krajnjem korisniku“, dajući tehnološkim kompanijama mogućnost da otkriju identitet korisnika bez dozvole. Ako platforma iz bilo kog razloga ne može da identifikuje klevetnika ili ako odbije to, kompanija će morati da plati odštetu žrtvi. Pošto je zakon vezan za Australiju, izgleda da društvene mreže ne bi morale da identifikuju klevetnike koji se nalaze u drugim zemljama.

„Svet na mreži ne bi trebalo da bude divlji zapad gde botovi, fanatici i trolovi i drugi idu okolo anonimno i mogu da naškode ljudima“, rekao je Morison tokom konferencije za novinare. „To nije ono što se može dogoditi u stvarnom svetu, tako da nema razloga da se to događa u digitalnom svetu.“

Kako je najavio ABC News Australia, nacrt „antitrol zakoa” očekuje se ove nedelje i verovatno neće stići u parlament do početka sledeće godine. Još uvek je nejasno koje konkretne detalje bi platforme trebalo da prikupe i obelodane. Takođe, još uvek se ne zna koliko bi ozbiljan slučaj klevete morao da bude da bi opravdao otkrivanje nečijeg identiteta. Labava definicija klevete može predstavljati ozbiljnu pretnju privatnosti korisnika.

U septembru je australijski Visoki sud presudio da se novinski sajtovi smatraju „izdavačima“ klevetničkih komentara koje čitaoci ostavljaju na njihovim stranicama na društvenim medijima i da za njih treba da budu odgovorni. Ovo je dovelo do toga da mediji poput CNN-a u potpunosti blokiraju Australijance da pristupe njihovoj Facebook stranici. Presuda implicira da se ljudi koji vode stranice na društvenim mrežama takođe mogu smatrati odgovornim za sve klevetničke komentare ostavljene na njihovim stranicama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje