Ekonomija lažnih naloga društvenih mreža

Društvene mreže, 05.07.2013, 12:03 PM

Ekonomija lažnih naloga društvenih mreža

Sajber podzemlje već neko vreme prodaje lažne Twitter naloge ali i naloge drugih društvenih mreža, ali je u ovom trenutku taj biznis dostigao takve razmere da vodećim akterima može doneti milione dolara zarade, pokazuje najnovije istraživanje koje je sprovela kompanija Barracuda Labs.

Barracuda Labs istraživala je ekonomiju u usponu, koja proizvodi i prodaje lažne naloge društvenih mreža, uključujući Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube pa čak i manje-više ignorisane društvene mreže Google+, i na kraju i Twitter-a, na čijim lažnim nalozima je ovaj biznis praktično iznikao.

Kada je reč o Twitter-u, kompanija je koristila jednostavnu metodologiju za potrebe istraživanja: potrošeno je 100 dolara za kupovinu lažnih naloga iz različitih izvora a istraživači su do prodavaca došli pretragom eBay-a, Fiverr-a i Google-a da bi se potom analiziralo ko su prodavci i kupci, ali i da bi se analizirali posebni lažni nalozi koji se koriste za prodaju ove robe.

Podaci novog istraživanja pokazuju i da je došlo do pada cena tokom prethodnih deset meseci, od vremena kada je Barracuda prvi put istraživala trgovinu lažnim nalozima, foloverima, fanovima i pregledima, tako da sada na primer prodavci lažnih folovera traže 11 dolara za 1 000 folovera, dok je pre 10 meseci za 1 000 folovera bilo potrebno izdvojiti 18 dolara.

Istraživači su pronašli 52 prodavca Twitter folovera na eBay, 55 web sajtova u prvih 100 rezultata Google pretrage koji se prikazuju kada se koriste ključne reči „buy twitter followers“, i više od 6 400 servisa za prodaju Twitter folovera na Fiverr.com.

Neki prodavci, sudeći prema paketima koji se nude na fastfollowerz.com i twittercluster.com, mogu kontrolisati više od milion Twitter folovera.

Neki sada nude i „lokalne“ folovere, na zahtev kupca, a neki uz petogodišnju garanciju (bez pada broja folovera) nude i mogućnost mesečne pretplate. Takođe, u ponudi su i 100% aktivni foloveri i brojne druge opcije.

Kada je reč o onima koji kupuju ili imaju lažne folovere, Barracuda je identifikovala njih 1 147, od čega su samo 121 oni koji imaju lažne naloge. Prosečan kupac lažnih folovera ima 52 432 folovera, 16 njih ima više od milion folovera, a 88 više od 100 000 folovera.

Lažni nalozi, a Barracuda Labs je identifikovala 99 494 ovakvih naloga su stari u proseku oko 7 meseci, imaju oko 32 folovera, 77 tvitova i prate 60 korisnika Twitter-a. Čak 63% ovih naloga je stvoreno dupliranjem profila pravih korisnika, dodavanjem još jednog karaktera imenu profila, dok su svi ostali podaci isti kao i na profilima pravih korisnika. Neki lažni nalozi su višestruko duplirane kopije pravih naloga.

Analizirajući aktivnosti lažnih naloga, istraživači su otkrili obrazac za kontrolu hiljada naloga koji primenjuju prodavci lažnih naloga. Taj obrazac između ostalog podrazumeva da se lažni nalozi smenjuju na čelu i začelju kolone naloga koji se prijavljuju da bi sa njih bilo objavljeno nekoliko tvitova, posle čega sledi odjavljivanje i čekanje u redu, da bi se ovaj proces neprestano ponavljao. Tako će proteći nekoliko dana pre nego što sa lažnog naloga bude ponovo objavljen tvit. Jasno je da se proces prijavljivanja, objavljivanja tvitova i odjavljivanja obavlja automatski sa računara i skoro nikada sa mobilnih uređaja, što kod pravih korisnika nije slučaj.

Procena istraživača je da neki prodavci koji imaju na hiljade kupaca, koji u proseku potroše oko 50 dolara, ostvare zaradu i preko milion dolara, što je i objašnjenje za to što ovaj biznis cveta. Kada se ima u vidu da se osim Twitter folovera na crnom sajber tržištu prodaju i Facebook fanovi, YouTube pregledi, Instagram i Pinterest foloveri, LinkedIn konekcije i drugo, može se pretpostaviti da je zarada višestruko veća.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Posle brojnih žalbi korisnika, Instagram testira nove metode za vraćanje hakovanih naloga

Posle brojnih žalbi korisnika, Instagram testira nove metode za vraćanje hakovanih naloga

Posle brojnih žalbi korisnika, Instagram je juče saopštio da testira nove metode koje bi korisnicima olakšale da ponovo dobiju pristup nalozima ko... Dalje

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo početi da plaća ljudima da bi pratio kako koriste svoj telefon preko nove aplikacije koja je nazvana Study. Aplikacija će, i... Dalje

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Kako bi olakšao razumevanje pravila svoje platforme, Twitter je juče objavio da pojednostavljuje svoja pravila koja su sada napisana jednostavnim, j... Dalje

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Pokušaj da se osnivač Facebooka Mark Zakerberg natera da se povuče sa mesta predsednika kompanije nije uspeo. Na godišnjoj generalnoj skupštini k... Dalje

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook želi da pojednostavi i olakša korisnicima prijavljivanje grešaka na sajtu društvene mreže. Zahvaljujući novoj funkciji, kada naiđete ... Dalje