Ekonomija lažnih naloga društvenih mreža

Društvene mreže, 05.07.2013, 12:03 PM

Ekonomija lažnih naloga društvenih mreža

Sajber podzemlje već neko vreme prodaje lažne Twitter naloge ali i naloge drugih društvenih mreža, ali je u ovom trenutku taj biznis dostigao takve razmere da vodećim akterima može doneti milione dolara zarade, pokazuje najnovije istraživanje koje je sprovela kompanija Barracuda Labs.

Barracuda Labs istraživala je ekonomiju u usponu, koja proizvodi i prodaje lažne naloge društvenih mreža, uključujući Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube pa čak i manje-više ignorisane društvene mreže Google+, i na kraju i Twitter-a, na čijim lažnim nalozima je ovaj biznis praktično iznikao.

Kada je reč o Twitter-u, kompanija je koristila jednostavnu metodologiju za potrebe istraživanja: potrošeno je 100 dolara za kupovinu lažnih naloga iz različitih izvora a istraživači su do prodavaca došli pretragom eBay-a, Fiverr-a i Google-a da bi se potom analiziralo ko su prodavci i kupci, ali i da bi se analizirali posebni lažni nalozi koji se koriste za prodaju ove robe.

Podaci novog istraživanja pokazuju i da je došlo do pada cena tokom prethodnih deset meseci, od vremena kada je Barracuda prvi put istraživala trgovinu lažnim nalozima, foloverima, fanovima i pregledima, tako da sada na primer prodavci lažnih folovera traže 11 dolara za 1 000 folovera, dok je pre 10 meseci za 1 000 folovera bilo potrebno izdvojiti 18 dolara.

Istraživači su pronašli 52 prodavca Twitter folovera na eBay, 55 web sajtova u prvih 100 rezultata Google pretrage koji se prikazuju kada se koriste ključne reči „buy twitter followers“, i više od 6 400 servisa za prodaju Twitter folovera na Fiverr.com.

Neki prodavci, sudeći prema paketima koji se nude na fastfollowerz.com i twittercluster.com, mogu kontrolisati više od milion Twitter folovera.

Neki sada nude i „lokalne“ folovere, na zahtev kupca, a neki uz petogodišnju garanciju (bez pada broja folovera) nude i mogućnost mesečne pretplate. Takođe, u ponudi su i 100% aktivni foloveri i brojne druge opcije.

Kada je reč o onima koji kupuju ili imaju lažne folovere, Barracuda je identifikovala njih 1 147, od čega su samo 121 oni koji imaju lažne naloge. Prosečan kupac lažnih folovera ima 52 432 folovera, 16 njih ima više od milion folovera, a 88 više od 100 000 folovera.

Lažni nalozi, a Barracuda Labs je identifikovala 99 494 ovakvih naloga su stari u proseku oko 7 meseci, imaju oko 32 folovera, 77 tvitova i prate 60 korisnika Twitter-a. Čak 63% ovih naloga je stvoreno dupliranjem profila pravih korisnika, dodavanjem još jednog karaktera imenu profila, dok su svi ostali podaci isti kao i na profilima pravih korisnika. Neki lažni nalozi su višestruko duplirane kopije pravih naloga.

Analizirajući aktivnosti lažnih naloga, istraživači su otkrili obrazac za kontrolu hiljada naloga koji primenjuju prodavci lažnih naloga. Taj obrazac između ostalog podrazumeva da se lažni nalozi smenjuju na čelu i začelju kolone naloga koji se prijavljuju da bi sa njih bilo objavljeno nekoliko tvitova, posle čega sledi odjavljivanje i čekanje u redu, da bi se ovaj proces neprestano ponavljao. Tako će proteći nekoliko dana pre nego što sa lažnog naloga bude ponovo objavljen tvit. Jasno je da se proces prijavljivanja, objavljivanja tvitova i odjavljivanja obavlja automatski sa računara i skoro nikada sa mobilnih uređaja, što kod pravih korisnika nije slučaj.

Procena istraživača je da neki prodavci koji imaju na hiljade kupaca, koji u proseku potroše oko 50 dolara, ostvare zaradu i preko milion dolara, što je i objašnjenje za to što ovaj biznis cveta. Kada se ima u vidu da se osim Twitter folovera na crnom sajber tržištu prodaju i Facebook fanovi, YouTube pregledi, Instagram i Pinterest foloveri, LinkedIn konekcije i drugo, može se pretpostaviti da je zarada višestruko veća.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje

Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke

Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke

Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje

EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije

EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije

TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje

Američka vlada tužila TikTok zbog masovnog prikupljanja podataka dece mlađe od 13 godina

Američka vlada tužila TikTok zbog masovnog prikupljanja podataka dece mlađe od 13 godina

Američka vlada podnela je tužbu protiv popularne platforme TikTok i njene matične kompanije ByteDance, zbog masovnog kršenja zakona o privatnosti ... Dalje