Facebook aplikacija Most Used Words optužena da prikuplja podatke korisnika
Društvene mreže, 27.11.2015, 00:30 AM
Vonvon, firma koja stoji iza kviz igre na Facebooku pod nazivom "Most Used Words" optužena je za prikupljanje ličnih podataka korisnika i nameru da ih proda online oglašivačima. Prema podacima sa sajta ove firme, više od 17 miliona ljudi je koristilo ovu aplikaciju.
Problem sa aplikacijom je u tome što ona po defaultu traži potpun pristup profilu korisnika, iako je zapravo moguće isključiti sve dozvole osim pristupa Facebook objavama da bi aplikacija normalno radila. Malo je verovatno da je većina korisnika koji su koristili aplikaciju to znala i da su ograničili aplikaciji pristup podacima.
Aplikacija najpre traži od korisnika da se prijavi sa korisničkim imenom i lozinkom Facebook naloga. Kada je prijavljen, aplikacija traži još ličnih informacija korisnika, uključujući ime, profilnu sliku, pol, datum rođenja, mesto rođenja, mesto stanovanja, istoriju obrazovanja, IP adresu i druge informacije koje su u vezi uređaja sa koga se korisnik koristi ovu aplikaciju.
Međutim, to nije sve. Prema politici privatnosti Vonvona, kompanija može koristiti informacije o korisniku čak i ako on ugasi svoj nalog.
Korisnik daje dozvolu aplikaciji da čuva njegove informacije na serverima širom sveta, uključujući i mesta gde podaci korisnika možda neće biti adekvatno zaštićeni.
Ali ono što je najspornije su pojedini delovi politike privatnosti koji omogućavaju kompaniji da podatke korisnika deli sa trećom stranom, a to obično podrazumeva online oglašivače. To je definisano tako da se praktično saglasnost korisnika sa politikom privatnosti smatra pristankom korisnika.
Direktor Vonvona odgovorio je saopštenjem na ove optužbe koje su došle sa sajta Comparitech rekavši da im njihova politika privatnosti zaista omogućava da čuvaju i dele informacije o korisnicima, ali da njegova kompanija nikada nije koristila to svoje pravo. On je istakao da oni ne čuvaju lične podatke korisnika te da i nemaju šta da prodaju.
Direktor Vonvona je takođe rekao da se svi podaci prikupljaju da bi se proizveli rezultati kviza. Ipak on nije objasnio zašto aplikacija po defaultu zahteva toliko mnogo detalja sa profila korisnika, iako se rezultati dobijaju i ako korisnik odabere da maksimalno ograniči zahteve aplikacije.
Izdvojeno
Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera
Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje
LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje
Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara
Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje
Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika
Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje
Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju
Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje
Pratite nas
Nagrade