Facebook aplikacija Most Used Words optužena da prikuplja podatke korisnika

Društvene mreže, 27.11.2015, 00:30 AM

Facebook aplikacija Most Used Words optužena da prikuplja podatke korisnika

Vonvon, firma koja stoji iza kviz igre na Facebooku pod nazivom "Most Used Words" optužena je za prikupljanje ličnih podataka korisnika i nameru da ih proda online oglašivačima. Prema podacima sa sajta ove firme, više od 17 miliona ljudi je koristilo ovu aplikaciju.

Problem sa aplikacijom je u tome što ona po defaultu traži potpun pristup profilu korisnika, iako je zapravo moguće isključiti sve dozvole osim pristupa Facebook objavama da bi aplikacija normalno radila. Malo je verovatno da je većina korisnika koji su koristili aplikaciju to znala i da su ograničili aplikaciji pristup podacima.

Aplikacija najpre traži od korisnika da se prijavi sa korisničkim imenom i lozinkom Facebook naloga. Kada je prijavljen, aplikacija traži još ličnih informacija korisnika, uključujući ime, profilnu sliku, pol, datum rođenja, mesto rođenja, mesto stanovanja, istoriju obrazovanja, IP adresu i druge informacije koje su u vezi uređaja sa koga se korisnik koristi ovu aplikaciju.

Međutim, to nije sve. Prema politici privatnosti Vonvona, kompanija može koristiti informacije o korisniku čak i ako on ugasi svoj nalog.

Korisnik daje dozvolu aplikaciji da čuva njegove informacije na serverima širom sveta, uključujući i mesta gde podaci korisnika možda neće biti adekvatno zaštićeni.

Ali ono što je najspornije su pojedini delovi politike privatnosti koji omogućavaju kompaniji da podatke korisnika deli sa trećom stranom, a to obično podrazumeva online oglašivače. To je definisano tako da se praktično saglasnost korisnika sa politikom privatnosti smatra pristankom korisnika.

Direktor Vonvona odgovorio je saopštenjem na ove optužbe koje su došle sa sajta Comparitech rekavši da im njihova politika privatnosti zaista omogućava da čuvaju i dele informacije o korisnicima, ali da njegova kompanija nikada nije koristila to svoje pravo. On je istakao da oni ne čuvaju lične podatke korisnika te da i nemaju šta da prodaju.

Direktor Vonvona je takođe rekao da se svi podaci prikupljaju da bi se proizveli rezultati kviza. Ipak on nije objasnio zašto aplikacija po defaultu zahteva toliko mnogo detalja sa profila korisnika, iako se rezultati dobijaju i ako korisnik odabere da maksimalno ograniči zahteve aplikacije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje