Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju

Društvene mreže, 06.02.2013, 07:32 AM

Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju

Facebook već zna mnogo o vama. Zna ko su vaši prijatelji, zna da li ste sami ili imate devojku/dečka, zna gde ste bili prošlog leta, zna šta biste možda kupili i mnogo toga još. Ali izgleda da to nije dovoljno i da u Facebook-u žele potpuniji uvid u vaš život.

Kako piše Bloomberg, Facebook razvija aplikaciju za smart telefone koja će pratiti kretanje odnosno lokacije na kojima se nalazi korisnik sve vreme, čak i onda kada program nije otvoren.

Svrha takve aplikacije koja bi trebalo da bude dostupna korisnicima od sredine marta, je da pomogne korisnicima društvene mreže da pronađu prijatelje koji su u blizini.

Pomoć korisnicima je samo jedna strana medalje, međutim, ono što je primarni cilj Facebook-a je profit od korisnika koji pristupaju Facebook-u sa mobilnih telefona. Reč je o nekoliko stotina miliona korisnika čije bi praćenje pomoglo Facebook-u da prodaje reklame na osnovu toga gde se nalaze korisnici kao i na osnovu njihovih dnevnih navika. Takav servis imaće veliku vrednost za oglašivače, ali nema sumnje da će zastupnici privatnosti na internetu i sami korisnici biti zabrinuti zbog načina na koji Facebook postupa sa tako prikupljenim podacima.

Zamisao da Facebook zna kako i gde provodite svoje slobodno vreme, ono koje ne trošite na društvenoj mreži, prilično je uznemirujuća, ali ona ne bi trebalo da bude iznenađenje. Korisnici Facebook-a već mogu dobrovoljno da se čekiraju na sajtu društvene mreže kao i da objavljuju statusne poruke sa podatkom o tome gde se trenutno nalaze. Osim toga, Facebook već beleži GPS kordinate i kada korisnici objavljuju fotografije sa telefona. Aplikacijom koju trenutno razvija kompanija ukida princip dobrovoljnosti.

Slične aplikacije imaju Apple i Google (Find My Friends i Latitude).

Najzanimljivije i najspornije je to što Bloomberg-a navodi da je Facebook možda već dobio dozvolu korisnika za takvu aplikaciju, što znači da možda neće ni biti obaveštenja sa zahtevom da Facebook koristi podatke o vašoj lokaciji. Facebook-ova politika, odnosno deo koji se odnosi na korišćenje podataka, kaže da kompanija može koristiti podatke o lokaciji da bi informisala korisnika i njegove prijatelje o ljudima koji su u blizini ili lokalnim događajima ili da ponudi korisniku ono što bi ga moglo zanimati. Takođe, ta politika podrazumeva i korišćenje podataka za prikazivanje relevantnijih reklama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Još jedan Facebook uzbunjivač izneo je nove informacije o poslovanju društvene mreže. Reč je o osobi koja je nekada bila zaposlena u kompaniji, k... Dalje

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje