Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju
Društvene mreže, 06.02.2013, 07:32 AM

Facebook već zna mnogo o vama. Zna ko su vaši prijatelji, zna da li ste sami ili imate devojku/dečka, zna gde ste bili prošlog leta, zna šta biste možda kupili i mnogo toga još. Ali izgleda da to nije dovoljno i da u Facebook-u žele potpuniji uvid u vaš život.
Kako piše Bloomberg, Facebook razvija aplikaciju za smart telefone koja će pratiti kretanje odnosno lokacije na kojima se nalazi korisnik sve vreme, čak i onda kada program nije otvoren.
Svrha takve aplikacije koja bi trebalo da bude dostupna korisnicima od sredine marta, je da pomogne korisnicima društvene mreže da pronađu prijatelje koji su u blizini.
Pomoć korisnicima je samo jedna strana medalje, međutim, ono što je primarni cilj Facebook-a je profit od korisnika koji pristupaju Facebook-u sa mobilnih telefona. Reč je o nekoliko stotina miliona korisnika čije bi praćenje pomoglo Facebook-u da prodaje reklame na osnovu toga gde se nalaze korisnici kao i na osnovu njihovih dnevnih navika. Takav servis imaće veliku vrednost za oglašivače, ali nema sumnje da će zastupnici privatnosti na internetu i sami korisnici biti zabrinuti zbog načina na koji Facebook postupa sa tako prikupljenim podacima.
Zamisao da Facebook zna kako i gde provodite svoje slobodno vreme, ono koje ne trošite na društvenoj mreži, prilično je uznemirujuća, ali ona ne bi trebalo da bude iznenađenje. Korisnici Facebook-a već mogu dobrovoljno da se čekiraju na sajtu društvene mreže kao i da objavljuju statusne poruke sa podatkom o tome gde se trenutno nalaze. Osim toga, Facebook već beleži GPS kordinate i kada korisnici objavljuju fotografije sa telefona. Aplikacijom koju trenutno razvija kompanija ukida princip dobrovoljnosti.
Slične aplikacije imaju Apple i Google (Find My Friends i Latitude).
Najzanimljivije i najspornije je to što Bloomberg-a navodi da je Facebook možda već dobio dozvolu korisnika za takvu aplikaciju, što znači da možda neće ni biti obaveštenja sa zahtevom da Facebook koristi podatke o vašoj lokaciji. Facebook-ova politika, odnosno deo koji se odnosi na korišćenje podataka, kaže da kompanija može koristiti podatke o lokaciji da bi informisala korisnika i njegove prijatelje o ljudima koji su u blizini ili lokalnim događajima ili da ponudi korisniku ono što bi ga moglo zanimati. Takođe, ta politika podrazumeva i korišćenje podataka za prikazivanje relevantnijih reklama.

Izdvojeno
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje
Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova
.jpg)
Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje
Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje
Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike
.jpg)
Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje
Pratite nas
Nagrade