Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju

Društvene mreže, 06.02.2013, 07:32 AM

Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju

Facebook već zna mnogo o vama. Zna ko su vaši prijatelji, zna da li ste sami ili imate devojku/dečka, zna gde ste bili prošlog leta, zna šta biste možda kupili i mnogo toga još. Ali izgleda da to nije dovoljno i da u Facebook-u žele potpuniji uvid u vaš život.

Kako piše Bloomberg, Facebook razvija aplikaciju za smart telefone koja će pratiti kretanje odnosno lokacije na kojima se nalazi korisnik sve vreme, čak i onda kada program nije otvoren.

Svrha takve aplikacije koja bi trebalo da bude dostupna korisnicima od sredine marta, je da pomogne korisnicima društvene mreže da pronađu prijatelje koji su u blizini.

Pomoć korisnicima je samo jedna strana medalje, međutim, ono što je primarni cilj Facebook-a je profit od korisnika koji pristupaju Facebook-u sa mobilnih telefona. Reč je o nekoliko stotina miliona korisnika čije bi praćenje pomoglo Facebook-u da prodaje reklame na osnovu toga gde se nalaze korisnici kao i na osnovu njihovih dnevnih navika. Takav servis imaće veliku vrednost za oglašivače, ali nema sumnje da će zastupnici privatnosti na internetu i sami korisnici biti zabrinuti zbog načina na koji Facebook postupa sa tako prikupljenim podacima.

Zamisao da Facebook zna kako i gde provodite svoje slobodno vreme, ono koje ne trošite na društvenoj mreži, prilično je uznemirujuća, ali ona ne bi trebalo da bude iznenađenje. Korisnici Facebook-a već mogu dobrovoljno da se čekiraju na sajtu društvene mreže kao i da objavljuju statusne poruke sa podatkom o tome gde se trenutno nalaze. Osim toga, Facebook već beleži GPS kordinate i kada korisnici objavljuju fotografije sa telefona. Aplikacijom koju trenutno razvija kompanija ukida princip dobrovoljnosti.

Slične aplikacije imaju Apple i Google (Find My Friends i Latitude).

Najzanimljivije i najspornije je to što Bloomberg-a navodi da je Facebook možda već dobio dozvolu korisnika za takvu aplikaciju, što znači da možda neće ni biti obaveštenja sa zahtevom da Facebook koristi podatke o vašoj lokaciji. Facebook-ova politika, odnosno deo koji se odnosi na korišćenje podataka, kaže da kompanija može koristiti podatke o lokaciji da bi informisala korisnika i njegove prijatelje o ljudima koji su u blizini ili lokalnim događajima ili da ponudi korisniku ono što bi ga moglo zanimati. Takođe, ta politika podrazumeva i korišćenje podataka za prikazivanje relevantnijih reklama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Hapšenje vlasnika Telegrama Pavela Durova krajem avgusta izazvalo je promene politike platforme koje omogućavaju da se podaci predaju vlastima kada... Dalje

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 91 milion evra zbog čuvanja lozinki stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu. To je ... Dalje

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje