Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju

Društvene mreže, 06.02.2013, 07:32 AM

Facebook će vas uskoro pratiti sve vreme aplikacijom koja beleži vašu lokaciju

Facebook već zna mnogo o vama. Zna ko su vaši prijatelji, zna da li ste sami ili imate devojku/dečka, zna gde ste bili prošlog leta, zna šta biste možda kupili i mnogo toga još. Ali izgleda da to nije dovoljno i da u Facebook-u žele potpuniji uvid u vaš život.

Kako piše Bloomberg, Facebook razvija aplikaciju za smart telefone koja će pratiti kretanje odnosno lokacije na kojima se nalazi korisnik sve vreme, čak i onda kada program nije otvoren.

Svrha takve aplikacije koja bi trebalo da bude dostupna korisnicima od sredine marta, je da pomogne korisnicima društvene mreže da pronađu prijatelje koji su u blizini.

Pomoć korisnicima je samo jedna strana medalje, međutim, ono što je primarni cilj Facebook-a je profit od korisnika koji pristupaju Facebook-u sa mobilnih telefona. Reč je o nekoliko stotina miliona korisnika čije bi praćenje pomoglo Facebook-u da prodaje reklame na osnovu toga gde se nalaze korisnici kao i na osnovu njihovih dnevnih navika. Takav servis imaće veliku vrednost za oglašivače, ali nema sumnje da će zastupnici privatnosti na internetu i sami korisnici biti zabrinuti zbog načina na koji Facebook postupa sa tako prikupljenim podacima.

Zamisao da Facebook zna kako i gde provodite svoje slobodno vreme, ono koje ne trošite na društvenoj mreži, prilično je uznemirujuća, ali ona ne bi trebalo da bude iznenađenje. Korisnici Facebook-a već mogu dobrovoljno da se čekiraju na sajtu društvene mreže kao i da objavljuju statusne poruke sa podatkom o tome gde se trenutno nalaze. Osim toga, Facebook već beleži GPS kordinate i kada korisnici objavljuju fotografije sa telefona. Aplikacijom koju trenutno razvija kompanija ukida princip dobrovoljnosti.

Slične aplikacije imaju Apple i Google (Find My Friends i Latitude).

Najzanimljivije i najspornije je to što Bloomberg-a navodi da je Facebook možda već dobio dozvolu korisnika za takvu aplikaciju, što znači da možda neće ni biti obaveštenja sa zahtevom da Facebook koristi podatke o vašoj lokaciji. Facebook-ova politika, odnosno deo koji se odnosi na korišćenje podataka, kaže da kompanija može koristiti podatke o lokaciji da bi informisala korisnika i njegove prijatelje o ljudima koji su u blizini ili lokalnim događajima ili da ponudi korisniku ono što bi ga moglo zanimati. Takođe, ta politika podrazumeva i korišćenje podataka za prikazivanje relevantnijih reklama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje