Facebook menja News Feed, prioritet daje bliskim prijateljima i relevantnim linkovima

Društvene mreže, 17.05.2019, 11:00 AM

Facebook menja News Feed, prioritet daje bliskim prijateljima i relevantnim linkovima

Facebook ponovo menja News Feed. Kompanija je u četvrtak objavila dva ažuriranja algoritma koji pokreće News Feed. Jedan od njih će prednost u novostima na Facebooku dati najbližim prijateljima korisnika, a drugi linkovima koji su za korisnika najrelevantniji.

Ovo je samo još jedna u nizu promena koje smo videli poslednjih meseci. Facebook je tokom tog perioda ažurirao novosti u smislu rangiranja video snimaka, uveo nove alate za detekciju clickbaita i i niže rangirao u novostima web sajtove ispunjene oglasima.

Najnovije izmene bazirane su na rezultatima anketa koje je Facebook sproveo početkom prošle godine, izjavio je portparol Facebooka. Promene će se odvijati postepeno pa ih korisnici neće odmah primetiti.

Najavljujući ove promene, kompanija je saopštila da je anketirala stotine hiljada ljudi i da je njihov zaključak da, kada je reč o bliskim prijateljima i linkovima, nema opšteg trenda u ljudskom ponašanju.

"Ono što čini objavu vrednom nečijeg vremena, ili to ko je nekome blizak, jedinstveno je za svaku osobu. Zato je anketiranje korisnika i izgradnja ovog modela toliko važna, jer nam daje novi signal da uhvatimo ono što može biti korisno za ljude na individualnijem, granularnijem nivou”, rekao je Facebookov portparol.

Facebook je rekao da je počeo da traži od korisnika da nabroje ljude sa kojima su najbliži. To je zanimljiv potez, s obzirom da Facebook godinama zna ove informacije. Formula koju Facebook koristi da bi pogodio vaše najbliže veze je tajna i neprestano se razvija, ali se uglavnom oslanja na ljude čije se fotografije najviše pojavljuju u novostima, ili na čije postove najviše reagujete ili ih komentarišete. Međutim, ovaj potez pokazuje da Facebook sada umesto nagađanja traži od korisnika ove informacije. Ova promena ne mora nužno značiti više sadržaja od prijatelja, već samo od vaših najbližih prijatelja.

"Ovo ne znači da će News Feed biti ograničen na objave samo određenih ljudi, i ne znači da ćete obavezno videti više sadržaja prijatelja. Umesto toga, verovatno ćete videti objave onih sa kojima imate bliske odnose u vrhu News Feeda“, kažu iz Facebooka.

Facebook je takođe promenio vrstu linkova koje ćete videti u vašem feedu, na osnovu rezultata anketa koje je pokrenuo u aprilu. Ankete su od korisnika tražile da opišu vrstu linkova koje su smatrali najrelevantnijim. Facebook kaže da je u stanju da identifikuje ono što link čini korisnim za vas i da ove faktore iskombinuje sa informacijama koje imaju o objavi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook je objavio izveštaj sa podacima o tome koliko je objava i naloga bilo protiv kojih su preduzete određene mere u periodu između oktobra 201... Dalje

Facebook menja News Feed, prioritet daje bliskim prijateljima i relevantnim linkovima

Facebook menja News Feed, prioritet daje bliskim prijateljima i relevantnim linkovima

Facebook ponovo menja News Feed. Kompanija je u četvrtak objavila dva ažuriranja algoritma koji pokreće News Feed. Jedan od njih će prednost u no... Dalje

Twitter priznao da je ''greškom'' delio podatke o lokaciji korisnika iPhone uređaja sa neimenovanom kompanijom

Twitter priznao da je ''greškom'' delio podatke o lokaciji korisnika iPhone uređaja sa neimenovanom kompanijom

Twitter je priznao grešku koja je omogućila kompaniji da prikuplja podatke o lokaciji korisnika iPhone uređaja i da ih deli sa neimenovanim partne... Dalje

Facebook tuži južnokorejsku firmu zbog zloupotrebe podataka korisnika aplikacija

Facebook tuži južnokorejsku firmu zbog zloupotrebe podataka korisnika aplikacija

Facebook je tužio jednu južnokorejsku firmu zbog navodnog nezakonitog korišćenja i prodaje podatke korisnika aplikacija na njegovoj platformi. Dru... Dalje

Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan

Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan

Facebook hitno treba “razbiti” jer je Mark Zakerberg suviše moćan, tvrdi Kris Hjuz, suosnivač kompanije. Direktor Facebooka, Mark Zake... Dalje