Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja

Društvene mreže, 11.04.2014, 09:15 AM

Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja

Već smo se navikli na stalne promene na Facebooku koje ipak teško prihvatamo. Ipak, ne moraju sve promene na Facebooku biti neželjene.

Promene koje bi trebalo da omoguće korisnicima bolju kontrolu nad privatnošću, a koje najavljuju iz Facebooka, su više nego dobrodošle imajući u vidu da je mnogim korisnicima društvene mreže često nejasno šta je i kome vidljivo od onoga što objavljuju.

To da su korisnici zbunjeni kada se radi o privatnosti objava nije novost. Neka istraživanja rađena prethodnih godina već su pokazivala da milioni korisnika Facebooka ili ne koriste ili zaboravljaju da koriste kontrole privatnosti.

“Ako bi Facebook i privatnost bili u vezi, njihov status veze bi mogao biti “Komplikovano je”, primećuje Vašington Post koji je objavio da će Facebook ponuditi korisnicima nove funkcije koji bi trebalo da razjasne korisniku sa kim dele sadržaje i kako deljenje drugih ljudi sa kojima korisnik deli sadržaj utiče na njih.

Moguće je da su te promene već stigle do nekih od vas, a ostali bi trebalo da ih vide uskoro.

Evo šta će se promeniti.

Kada objavljujete nešto na Facebooku, vidite padajući meni u kome možete odabrati da li će objava biti vidljiva svima, prijateljima, samo vama, ili možete sami precizirati kome će biti vidljiva. Novi padajući meni trebalo bi da bude jasniji, sa dodatim opisom za objave koje će biti javne (“Svi koji su ili nisu na Facebooku”) ili objave koje će biti vidljive prijateljima (“Vaši prijatelji na Facebooku”).

Mobilna aplikacija će se promeniti tako da će ikona koja sada stoji iznad tastature i koja služi da izabarete publiku za sadržaj koji delite biti zamenjena poljem iznad polja za objavu, tako da će izgledati slično kao polje za adrese u email editoru.

Facebook će ponuditi i mogućnost da vaše stare naslovne fotografije budu privatne. Ranije su naslovne fotografije bile javne po defaultu, svrstane u istu kategoriju u kojoj su i informacije kao što su vaše ime ili profilna fotografija.

Facebook će ubuduće objašnjavati korisniku šta se događa kada njegovi prijatelji dele njegov sadržaj, odnosno kome je taj sadržaj vidljiv.

Promena koju smo već najavili a koja je u fazi testiranja je pop-up obaveštenje sa ikonom malog plavog dinosaurusa koje je tu da podseti korisnika da ponovo pregleda svoja prethodna podešavanja privatnosti objava.

Kako će izgledati neke od tih promena, možete pogledati na sajtu Vašington Posta.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje