Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Društvene mreže, 08.04.2021, 11:30 AM

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook nije obavestio više od 533 miliona svojih korisnika da su njihovi podaci procurili zbog greške u funkciji koja omogućava uvoz kontakata i da su nedavno objavljeni na jednom hakerskom forumu. Kompanija trenutno ne planira da obavesti korisnike o tome, rekao je portparol Facebooka za Rojters. To je razočaravajuće s obzirom da je reč o vrlo ličnim informacijama, kao što su rođendani, mesta stanovanja, imena i prezimena i brojevi telefona, koje su sada javno dostupne svima na internetu.

Pošto su mediji objavili da je baza podataka sa brojevima telefona i drugim detaljima sa korisničkih profila više od pola milijarde korisnika Facebooka objavljena na jednom hakerskom forumu, Facebook je u objavi na blogu od utorka rekao da su „zlonamerni akteri“ došli od ovih podataka pre septembra 2019. godine koristeći ranjivost u Facebookovom alatu za sinhronizaciju kontakata.

Portparol Facebooka je naveo dva razloga zbog kojih kompanija nije niti planira da obavesti korisnike o curenju njihovih podataka. Prvi je taj što nisu sigurni koje korisnike treba obavestiti o tome a drugi to što se uzelo u obzir da korisnici neće moći da urade ništa u vezi sa podacima koji su sada javno dostupni. On je podsetio da je Facebook napravio izmene u funkciji uvoza kontakata odmah pošto je otkriven problem koji je i omogućio izvlačenje informacija sa profila korisnika na način koji je u suprotnosti sa politikom kompanije.

Procurele informacije ne uključuju finansijske informacije, zdravstvene informacije ili lozinke, rekao je Facebook. Međutim, prikupljeni podaci ipak mogu biti zloupotrebljeni.

Facebook, koji je dugo bio pod lupom zbog načina na koji rukuje podacima korisnika, 2019. godine je postigao sporazum sa američkom Saveznom trgovinskom komisijom (FTC) koja je sprovela istragu zbog navoda da je kompanija zloupotrebila korisničke podatke.

Irska Komisija za zaštitu podataka, glavno regulatorno telo Evropske unije za Facebook, izjavila je u utorak da je kontaktirala kompaniju u vezi sa aktuelnim curenjem podataka. Komisija je rekla da nije bilo “nikakve proaktivne komunikacije sa Facebookom”, ali da je sada u kontaktu sa kompanijom.

Nagodba sa FTC-om iz jula 2019. godine zahteva da Facebook prijavi detalje o neovlašćenom pristupu informacijama o 500 ili više korisnika u roku od 30 dana od potvrde incidenta.

Portparol Facebooka odbio je da komentariše razgovore kompanije sa nadležnim regulatornim telima, ali je rekao da je kompanija u kontaktu kako bi odgovorila na njihova pitanja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje