Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti

Društvene mreže, 18.12.2014, 20:19 PM

Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti

Zbog toga što bi Facebookova nova politika privatnosti možda mogla kršiti holandske zakone o zaštiti podataka, nadležno regulatorno telo Holandije zatražilo je od kompanije da odloži njenu primenu dok se ne utvrdi da li je nova politika u skladu sa holandskim zakonima.

Ali izgleda da društvena mreža nema nameru da sačeka sa primenom novih pravila koja počinju da važe od 1. januara, a predstavnica kompanije je rekla da su u Facebooku iznenađeni i razočarani zbog ovog zahteva holandskih vlasti.

“Nedavno smo izmenili naše uslove i politiku da bi ih učinili jasnijim i konciznijim, tako da odražava nove funkcije proizvoda i da istakne kako proširujemo kontrolu ljudi nad oglašavanjem”, rekla je portparolka Facebooka dodajući da su u kompaniji uvereni da su izmene u skladu sa zakonima.

Kompanija čije je međunarodno sedište u Dablinu, u Irskoj, redovno proverava izmene pravila, uključujući i ove, sa irskim poverenikom za zaštitu podataka, koji nadgleda da li Facebook poštuje evropsku direktivu o zaštiti podataka.

Ali holandski poverenik nije uveren da je nova politika u skladu sa zakonom. Facebook je sa njom upoznao javnost u novembru. Prema novim pravilima, Facebook ima pravo da koristi informacije i fotografije sa korisničkih profila u komercijalne svrhe. Holandsko povereništvo za zaštitu podataka planira da istraži posledice primene nove politike za holandske korisnike, uključujući i to kako se dobija dozvola za korišćenje privatnih podataka korisnika.

U novoj politici se navodi da korisnici daju Facebooku dozvolu da “koristi ime, profilnu fotografiju, sadržaj i informacije u vezi sa komercijalnim, sponzorisanim ili povezanim sadržajem (kao što je brend koji se korisniku sviđa)”. To znači da korisnik dozvoljava firmi ili nekom drugom subjetu da plati Facebooku da bi prikazivala ime i/ili profilnu fotografiju sa korisnikovim sadržajem ili informacijama, a bez ikakve nadoknade za korisnika.

Ako korisnik odabere određenu publiku za svoju objavu, na primer, “prijatelje”, “Facebook će poštovati taj izbor i neće davati korisnički sadržaj ili informacije oglašivačima bez pristanka korisnika”.

Sva ovo se već navodi u trenutnim uslovima servisa koji su ispitani u novembru prošle godine, tako da je nejasno kakve nove aspekte želi da istraži holandsko povereništvo za zaštitu podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Još jedan Facebook uzbunjivač izneo je nove informacije o poslovanju društvene mreže. Reč je o osobi koja je nekada bila zaposlena u kompaniji, k... Dalje

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje