Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti
Društvene mreže, 18.12.2014, 20:19 PM

Zbog toga što bi Facebookova nova politika privatnosti možda mogla kršiti holandske zakone o zaštiti podataka, nadležno regulatorno telo Holandije zatražilo je od kompanije da odloži njenu primenu dok se ne utvrdi da li je nova politika u skladu sa holandskim zakonima.
Ali izgleda da društvena mreža nema nameru da sačeka sa primenom novih pravila koja počinju da važe od 1. januara, a predstavnica kompanije je rekla da su u Facebooku iznenađeni i razočarani zbog ovog zahteva holandskih vlasti.
“Nedavno smo izmenili naše uslove i politiku da bi ih učinili jasnijim i konciznijim, tako da odražava nove funkcije proizvoda i da istakne kako proširujemo kontrolu ljudi nad oglašavanjem”, rekla je portparolka Facebooka dodajući da su u kompaniji uvereni da su izmene u skladu sa zakonima.
Kompanija čije je međunarodno sedište u Dablinu, u Irskoj, redovno proverava izmene pravila, uključujući i ove, sa irskim poverenikom za zaštitu podataka, koji nadgleda da li Facebook poštuje evropsku direktivu o zaštiti podataka.
Ali holandski poverenik nije uveren da je nova politika u skladu sa zakonom. Facebook je sa njom upoznao javnost u novembru. Prema novim pravilima, Facebook ima pravo da koristi informacije i fotografije sa korisničkih profila u komercijalne svrhe. Holandsko povereništvo za zaštitu podataka planira da istraži posledice primene nove politike za holandske korisnike, uključujući i to kako se dobija dozvola za korišćenje privatnih podataka korisnika.
U novoj politici se navodi da korisnici daju Facebooku dozvolu da “koristi ime, profilnu fotografiju, sadržaj i informacije u vezi sa komercijalnim, sponzorisanim ili povezanim sadržajem (kao što je brend koji se korisniku sviđa)”. To znači da korisnik dozvoljava firmi ili nekom drugom subjetu da plati Facebooku da bi prikazivala ime i/ili profilnu fotografiju sa korisnikovim sadržajem ili informacijama, a bez ikakve nadoknade za korisnika.
Ako korisnik odabere određenu publiku za svoju objavu, na primer, “prijatelje”, “Facebook će poštovati taj izbor i neće davati korisnički sadržaj ili informacije oglašivačima bez pristanka korisnika”.
Sva ovo se već navodi u trenutnim uslovima servisa koji su ispitani u novembru prošle godine, tako da je nejasno kakve nove aspekte želi da istraži holandsko povereništvo za zaštitu podataka.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade