Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti
Društvene mreže, 18.12.2014, 20:19 PM

Zbog toga što bi Facebookova nova politika privatnosti možda mogla kršiti holandske zakone o zaštiti podataka, nadležno regulatorno telo Holandije zatražilo je od kompanije da odloži njenu primenu dok se ne utvrdi da li je nova politika u skladu sa holandskim zakonima.
Ali izgleda da društvena mreža nema nameru da sačeka sa primenom novih pravila koja počinju da važe od 1. januara, a predstavnica kompanije je rekla da su u Facebooku iznenađeni i razočarani zbog ovog zahteva holandskih vlasti.
“Nedavno smo izmenili naše uslove i politiku da bi ih učinili jasnijim i konciznijim, tako da odražava nove funkcije proizvoda i da istakne kako proširujemo kontrolu ljudi nad oglašavanjem”, rekla je portparolka Facebooka dodajući da su u kompaniji uvereni da su izmene u skladu sa zakonima.
Kompanija čije je međunarodno sedište u Dablinu, u Irskoj, redovno proverava izmene pravila, uključujući i ove, sa irskim poverenikom za zaštitu podataka, koji nadgleda da li Facebook poštuje evropsku direktivu o zaštiti podataka.
Ali holandski poverenik nije uveren da je nova politika u skladu sa zakonom. Facebook je sa njom upoznao javnost u novembru. Prema novim pravilima, Facebook ima pravo da koristi informacije i fotografije sa korisničkih profila u komercijalne svrhe. Holandsko povereništvo za zaštitu podataka planira da istraži posledice primene nove politike za holandske korisnike, uključujući i to kako se dobija dozvola za korišćenje privatnih podataka korisnika.
U novoj politici se navodi da korisnici daju Facebooku dozvolu da “koristi ime, profilnu fotografiju, sadržaj i informacije u vezi sa komercijalnim, sponzorisanim ili povezanim sadržajem (kao što je brend koji se korisniku sviđa)”. To znači da korisnik dozvoljava firmi ili nekom drugom subjetu da plati Facebooku da bi prikazivala ime i/ili profilnu fotografiju sa korisnikovim sadržajem ili informacijama, a bez ikakve nadoknade za korisnika.
Ako korisnik odabere određenu publiku za svoju objavu, na primer, “prijatelje”, “Facebook će poštovati taj izbor i neće davati korisnički sadržaj ili informacije oglašivačima bez pristanka korisnika”.
Sva ovo se već navodi u trenutnim uslovima servisa koji su ispitani u novembru prošle godine, tako da je nejasno kakve nove aspekte želi da istraži holandsko povereništvo za zaštitu podataka.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade