Facebook omogućio korišćenje fizičkog sigurnosnog ključa za bezbedno prijavljivanje na Facebook nalog

Društvene mreže, 27.01.2017, 11:00 AM

Facebook omogućio korišćenje fizičkog sigurnosnog ključa za bezbedno prijavljivanje na Facebook nalog

Facebook već izvesno vreme nudi korisnicima opciju dvofaktorne autentifikacije ("Login Approvals", "Odobravanja prijavljivanja"). Svaki put kada se korisnici, koji se odluče da koriste ovu opciju, prijavljuju na Facebook sa novog uređaja ili iz novog browsera, od njih se traži da osim svoje lozinke unesu i sigurnosni kod koji su dobili u SMS poruci koju je poslao Facebook.

Ima nekoliko načina na koje možete dobiti kodove za prijavljivanje. Podrazumevani način je da ih dobijate preko SMS poruka.

Ako ne želite da delite svoj broj telefona sa Facebookom, društvena mreža vam pruža dodatne mogućnosti. Prva je da dobijete 10 kodova za prijavljivanje koje možete odštampati ili sačuvati na neki drugi način tako da ih možete iskoristiti kada vam budu potrebni. Druga mogućnost je da kod dobijete direktno od Facebookove aplikacije.

"Većina ljudi dobija svoj sigurnosni kod za odobravanje prijavljivanja iz SMS poruke ili pomoću Facebook aplikacije koja generiše kod direktno na njihovim telefonima. Ove opcije rade prilično dobro za većinu ljudi i u većini slučajeva, ali SMS nije uvek pouzdan a dostupan backup telefona možda neće raditi dobro za svakog", kaže Bred Hil, inženjer bezbednosti u Facebooku.

Hil je objavio da od juče korisnici mogu registrovati fizički sigurnosni ključ na svoje naloge.

Umesto unošenja koda dovoljan je dodir na fizički sigurnosni ključ i prijavljeni ste na nalog. Osim što je prijavljivanje na nalog sa uključenom dvofaktornom autentifikacijom na ovaj način jednostavnije, ono ima i neke druge prednosti. Pre svega, to je zaštita od fišinga, jer korisnik ne mora da sam unosi kod, a hardver pruža kriptografski dokaz da je u pitanju uređaj korisnika. Drugo, sigurnosni ključevi koji podržavaju U2F standard (Universal 2nd Facebook) ne rade samo sa Facebook nalozima. Isti uređaj možete koristiti i za sve podržane online naloge (Google, Dropbox, GitHub), a ovi nalozi će biti bezbedni jer ključ ne zadržava podatke o tome gde je korišćen.

Uputstvo o tome kako dodati sigurnosni ključ možete naći ovde, ali morate znati da postoje neka ograničenja za njegovo korišćenje. On trenutno radi samo sa najnovijim verzijama Chromea i Opere.

"Trenutno ne podržavamo prijavljivanja sigurnosnim ključem za našu mobilnu Facebook aplikaciju, ali ako imate NFC Android uređaj sa najnovijom verzijom Chromea i instaliranim Google Authenticatorom, možete koristiti NFC ključ za prijavljivanje na naši mobilni web sajt", rekao je Hil.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje