Facebook-ov sistem za sprečavanje spama

Društvene mreže, 06.07.2010, 01:33 AM

Facebook-ov sistem za sprečavanje spama

Juče smo na našem sajtu objavili vest o navodnoj aplikaciji "Ko te gleda", koja je korisnike srpske mreže Facebook-a uposlila da rade za račun spamera i time rizikuju deaktiviranje vlastitih profila od strane Facebook administracije. To je dobar razlog da pojasnimo kako funkcioniše automatski anti-spam softver Facebook-a, kakva su "pravila igre" koja propisuje Facebook i šta se dešava sa onima koji ne poštuju ova pravila.

Prošle nedelje je na Facebook-ovom zvaničnom blogu objavljen post u kojem je objašnjeno kako funkcioniše Facebook-ov sistem za prevenciju spam-a. Prenosimo vam najvažnije delove teksta.

Spamovanje je neprihvatljiv oblik ponašanja na najvećoj društvenoj mreži na svetu, i u tom smislu, Facebook pod spamovanjem podrazumeva dva slučaja: u prvom slučaju, radi se o korisnicima koji uznemiravaju druge slanjem prevelikog broja poruka ili zahteva za prijateljstvom, u drugom slučaju, o ozbiljnijem kršenju pravila ove društvene mreže, kada neko/neki smišljeno spamuju druge u komercijalne svrhe.

Veoma mali broj korisnika Facebook-a je imao iskustva sa spamovanjem od strane nekog drugog, što je rezultat Facebook-ovog sistema napravljenog tako da otkrije svaku sumnjvu aktivnost i automatski upozori korisnika da se njegova aktivnost ili linkovi koje objavljuje smatraju neprikladnim.

Kad je u pitanju delovanje protiv spam-a, Facebook računa na svoje korisnike, što praktično znači da kad naiđete na nešto što vam izgleda kao spam, počev od zahteva za prijateljstvom osobe koju ne poznajete do linka ka sajtu sa zlonamernim programima, možete prijaviti administraciji Facebook-a.

Osim na prijave korisnika, Facebook se oslanja i na određene obrasce delovanja koji se smatraju neprihvatljivim i kvalifikuju kao spamovanje. Primera radi, ako 50 korisnika dobije istu poruku sa korisničkog profila na čijoj se listi prijatelja ovi ljudi ne nalaze i to u vremenskom periodu kraćem od sata, obično se radi o spamu. Isto tako, ako je ignorisano 75% zahteva za prijateljstvom koje je korisnik poslao, vrlo je verovatno da taj korisnik uznemirava druge korisnike koje pri tom uopšte ne poznaje.

Ovo nisu svi mehanizmi kojima se Facebook bori sa spamom i spamerima. Ali ceo Facebook-ov sistem odbrane od spama funkcioniše automatski u pogledu detekcije sumnjivih aktivnosti, njihovog blokiranja i upozoravanja korisnika koji uznemiravaju druge da to prestanu da čine.

Ako se opisano ponašanje korisnika nastavi, uprkos upozorenjima, Facebook deaktivira takav nalog. Iz tih razloga dekativirani nalozi su obično lažni ili kompromitovani (hakovani) nalozi. Kompromitovani nalog ulazi u postupak povraćaja pravom vlasniku. U svim drugim slučajevima, korisnik čiji je nalog deaktiviran, ima pravo na žalbu, koja se potom razmatra i ukoliko se zaključi da korisnik nije prekršio odredbe iz Facebook-ove Izjave o pravima i odgovornostima (Statement of Rights and Responsibilities), nalog ponovo biva aktiviran. O obaveštenjima Facebook-ove administracije možete doznati više na strani Centra za pomoć (Help Center).

Facebook-ov automatski sistem za sprečavanje spama takođe štiti korisnike od malicioznih sajtova koji mogu naneti štetu njihovim računarima ili ukrasti poverljive podatke korisnika. Kada se takav sajt uoči, on se dodaje blok listi i time se sprečava objavljivanje linka ka njemu na Zidu korisnika ili u porukama. Korisnik koji pokušava da podeli (share) takav link biva obavešten zašto se blokira takav pokušaj, ali mu se daje i mogućnost da dokaže da to nije tačno.

Povremeno Facebook blokira privremeno svako korišćenje skraćenih linkova uz pomoć servisa kakvi su Tiny URL ili bit.ly. U tom slučaju, dok traje blokada, korisnik može da pokuša sa korišćenjem drugog servisa za skraćivanje linkova ili da koristi originalni URL.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja

Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja

Sećate li se da je nedavno Facebook uhvaćen kako je tražio od novih korisnika svoje platforme njihove lozinke za email naloge? Tada se sumnjalo da... Dalje

Facebook čuvao lozinke miliona korisnika Instagrama u otvorenom tekstu

Facebook čuvao lozinke miliona korisnika Instagrama u otvorenom tekstu

Facebook je krajem prošlog meseca otkrio da je društvena mreža greškom čuvala lozinke "stotine miliona" svojih korisnika u tekstualnom formatu, u... Dalje

Instagram brojnim korisnicima prikazuje samo beli ekran, niko ne zna zašto se to događa

Instagram brojnim korisnicima prikazuje samo beli ekran, niko ne zna zašto se to događa

Korisnici Instagrama su se ove nedelje žalili da ih je pri otvaranju aplikacije ili pokušaju da se prijave na svoj Instagram nalog, dočekao prazan,... Dalje

Zbog nepoštovanja zakona o o čuvanju podataka građana, Rusija kaznila Facebook novčanom kaznom od 47 dolara

Zbog nepoštovanja zakona o o čuvanju podataka građana, Rusija kaznila Facebook novčanom kaznom od 47 dolara

Rusija je kaznila Facebook sa 3000 rubalja, što je otprilike 47 dolara, zbog nepoštovanja kontroverznog zakona o čuvanju podataka korisnika u zemlj... Dalje

Facebook, Instagram i WhatsApp juče ponovo nisu radili

Facebook, Instagram i WhatsApp juče ponovo nisu radili

Društvene mreže Facebook i Instagram, kao i servis za razmenu poruka WhatsApp, juče nekoliko sati nisu bile dostupne korisnicima. Na web sajtu Down... Dalje