Facebook-ova ''online lutrija'' ne postoji, čuvajte se prevara

Društvene mreže, 13.05.2013, 09:57 AM

Facebook-ova ''online lutrija'' ne postoji, čuvajte se prevara

Prevaranti koji stoje iza lutrija za koje „dobitnici“ nikad nisu uplatili tiket već decenijama ne odustaju od pokušaja da među milionima korisnika interneta pronađu dovoljno naivne i neoprezne da nasednu na ovakve prevare. Ma koliko neuverljivo izgledale, činjenica da se od ovakvih prevara još uvek nije odustalo govori da prevaranti i dalje pronalaze nove žrtve i da se ovaj biznis isplati.

Da bi lažne vesti o dobicima na nepostojećim lutrijama učinili uverljivijim, prevaranti koriste imena poznatih kompanija kao što su Microsoft, Yahoo i Google. S obzirom na broj korisnika i popularnost društvene mreže, ne čudi sve češća pojava ovakvih obaveštenja koja navodno dolaze od Facebook-a. Neki takvi pokušaji su prilično neuverljivi, dok se u drugima koriste grafički elementi Facebook-a pa čak i ime osnivača i direktora kompanije Marka Zakerberga.

Prema pisanju sajta Hoax Slayer, ponovo je aktuelna jedna od takvih prevara. U emailu koji navodno šalje Facebook, srećni „dobitnik“ se obaveštava da je pobednik Facebook-ove "međunarodne online lutrije" za 2013. i da je osvojio nagradu od 950 000 dolara. Navodno, email adresa korisnika je slučajno odabrana i sada dobitnik treba da kontaktira "odeljenje za isplate" kako bi preuzeo nagradu.

Iako se korisniku Facebook-ova lutrija predstavlja kao novina i pokušaj kompanije da se zahvali svojim korisnicima za korišćenje društvene mreže, tvrdnje iz emaila nemaju veze sa realnošću. Ako dobijete ovakav email, znajte da niste bogatiji ni za cent. Oni koje zavaraju ovakve tvrdnje i koji kontaktiraju pomenuto odeljenje, biće obavešteni da moraju da plate izvesne troškove kako bi im novac koji su dobili bio prebačen na račun. Ove naknade troškova iz pravnih razloga ne mogu da se odbiju od nagrade tako da korisnik ipak mora da uplati tražene novčane iznose unapred, navodno na ime poreza, osiguranja, naknade troškova banke itd. Sve dok korisnik bude spreman da plaća, pojavljivaće se novi zahtevi.

Osim što bi mogla da ostane bez novca, žrtva će rizikovati i svoje lične i finansijske podatke, koje će predati u ruke kriminalcima navodno kako bi dokazala svoj identitet. Takvi podaci o žrtvi kasnije mogu biti iskorišćeni za krađu identiteta.

Verovali ili ne, ovakve prevare još imaju svoju publiku. Tokom jedne ovakve kampanje, prevaranti pošalju na stotine hiljada emailova, računajući sa tim da čak i mali procenat onih koji budu naseli i poslali tražene podatke i novac, znači da je pokušaj prevare uspeo i da se trud isplatio.

Da se prevare ovog tipa mogu završiti veoma loše po žrtve pokazuje i prošlogodišnji slučaj kada je 65-ogodišnji državljanin Južne Koreje zajedno sa svojom ćerkom otuptovao u Južnu Afriku da preuzme milione koje je navodno osvojio na jednoj ovakvoj lutriji. Njih dvoje, zajedno sa vozačem koji ih je vozio sa aerodroma, bili su tada kidnapovani, a nigerijska banda koja ih je držala 4 dana tražila je od supruge „dobitnika“ otkup od 7 miliona evra. Sve se srečno završilo, otmičari su uhapšeni, a taoci oslobođeni, ali je ovaj slučaj pokazao koliko nas pohlepa može učiniti neracionalnim i neopreznim i kakvim se sve rizicima izlažemo verujući svemu i svakom na internetu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

U zvaničnom Facebookovom dodatku za čet za WordPress sajtove, koji ima više od 80000 instalacija, otkriven je bag koji bi mogao omogućiti napada... Dalje

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter je najavio da će ga Federalna komisija za trgovinu (FTC) možda uskoro kazniti novčanam kaznom u iznosu do 250 miliona dolara zbog neadekva... Dalje

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

U nizu tvitova objavljenih noćas, Twitter je podelio svoja saznanja o dosad neviđenom napadu koji se dogodio 15. jula a koji je omogućio hakerima ... Dalje

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Facebook je prošle nedelje ponosno predstavio novu bezbednosnu funkciju za Messenger koja omogućava korisnicima da otključavaju svoje poruke skeni... Dalje

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Čovek koji je priznao da je agent kineske vlade koristio je LinkedInov algoritam da bi pronašao nove kontakte u američkoj vladi i vojsci. On je u s... Dalje