Facebook pristao da plati još jednu kaznu zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Društvene mreže, 01.11.2019, 10:00 AM

Facebook pristao da plati još jednu kaznu zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Svet je počeo da zaboravlja Facebookov skandal u koji je umešana britanska firma Cambrigde Analytica koja je podatke miliona korisnika Facebooka iskoristila u političke svrhe, ali za Facebook ta priča još uvek nije završena. Kompanija se i dalje suočava sa posledicama svoje labave politike u vezi privatnosti korisnika.

Facebook je ove nedelje postigao sporazum sa britanskim regulatorima za zaštitu podataka prema kome se kompanija obavezala da plati kaznu od pola miliona funti zbog propusta u zaštiti podataka korisnika. Međutim, uslovi sporazuma ne zahtevaju da Facebook prihvati bilo kakvu odgovornost za to.

Istraga britanskih regulatora zaključila je da je Facebook izložio podatke korisnika programerima aplikacija bez informisanja i pristanka korisnika, što predstavlja "ozbiljno kršenje" zakona o zaštiti podataka. Međutim, novčana kazna od 643 000 dolara za kompaniju čija je tržišna vrednost 540 milijardi dolara je simbolična, a činjenica da ne treba da prizna krivicu znači da se kompanija pere od skandala.

Međutim, britanski regulatori i dalje tvrde da je ovo pobeda i kažu da se nadaju da će Facebook naučiti lekciju iz svega ovoga.

„Drago nam je da čujemo da je Facebook preduzeo i nastaviće da preduzima značajne korake u skladu sa osnovnim principima zaštite podataka“, izjavio je zamenik komesara Kancelarije za informacije Velike Britanije, Džejms Džonstoun. „Sa ovom snažnom posvećenošću zaštiti ličnih podataka i privatnosti ljudi, očekujemo da će Facebook biti u mogućnosti da krene napred i nauči iz ovog slučaja.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje