Facebook priznao da je anketa o zavođenju maloletnica bila greška

Društvene mreže, 06.03.2018, 10:00 AM

Facebook priznao da je anketa o zavođenju maloletnica bila greška

Facebook je priznao da je bila "greška" to što je pitao korisnike kako bi se trebalo postaviti prema odraslom muškarcu koji traži od 14-ogodišnje devojčice slike sa seksualnim sadržajem.

Društvena mreža sprovela je istraživanje u kome je kompanija od nekoliko hiljada korisnika tražila mišljenje kako bi se trebalo odnositi prema pokušajima zavođenja maloletnica.

Na pitanje o pristupu koji bi kompanija trebalo da ima prema odraslom muškarcu koji traži seksualno eksplicitne fotografije od maloletne devojčice, ispitanici su mogli da odgovore birajući jednu od ponuđenih opcija. Opcije koje su bile dostupne se kreću od "ovaj sadržaj ne bi trebalo dozvoliti na Fejsbuku, i niko ne bi trebalo da može da ga vidi" do "ovaj sadržaj bi trebalo da bude dozvoljen na Facebooku i ne bi mi smetalo da ga vidim".

Drugo pitanje koje je društvena mreža postavila je ko treba da odlučuje o pravilima u vezi toga da li treba odraslom čoveku dozvoliti da traži takve slike na Facebooku. Dostupni odgovori su bili: "Korisnici Facebooka odlučuju o pravilima glasanjem i i to govore Facebooku" i "Facebook sam odlučuje o pravilima".

Ni u jednom pitanju Facebook nije omogućio korisnicima opciju koja podrazumeva uključivanje u takve situacije nadležnih institucija zaduženih za sprovođenje zakona ili zaštitu dece već je kao najstroža mera predložano da društvena mreža igra ulogu arbitra.

Ostatak ankete bavio se pitanjem sadržaja koji slavi ekstremizam, a od korisnika je traženo i da ocene koliko je važno da Facebookova pravila budu razvijena na transparentan način, da budu pravedna, i da uzmu u obzir različite kulturne norme.

Posle kritika na koje je naišlo istraživanje potpredsednik Facebooka Gaj Rouzen je rekao da je anketa bila greška. On je objasnio da se ovakve ankete sprovode da bi kompanija razumela kako zajednica razmišlja o njenim pravilima. Ipak, on kaže da je takva vrsta aktivnosti, misleći na pedofile, neprihvatljiva na Facebooku kao i da kompanija sarađuje sa vlastima na identifikaciji seksualnih predatora. Rouzen je priznao da ovo nije trebalo da se nađe u anketi i da je to bila greška.

U izjavi, portparol Facebooka je rekao da se ovo istraživanje odnosilo na sadržaj koji je ionako zabranjen na društvenoj mreži i da kompanija nema nameru da ga dozvoli te da je zbog toga istraživanje obustavljeno.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici postaju oprezniji i kritičniji prema Facebooku: Jedan od četiri korisnika obrisao aplikaciju sa mobilnog telefona

Korisnici postaju oprezniji i kritičniji prema Facebooku: Jedan od četiri korisnika obrisao aplikaciju sa mobilnog telefona

Prema rezultatima istraživanja koje je u periodu 29. maja do 11. juna spoveo Pew Research Center a u kome je učestvovalo 4594 ljudi, 26% ispitanika ... Dalje

Twitter testira dve nove funkcije, jedna vam se verovatno neće dopasti

Twitter testira dve nove funkcije, jedna vam se verovatno neće dopasti

Twitter želi da komunikativniji, kaže Sara Hajder, direktor menadžmenta u kompaniji. Njen tvit koji je retvitovao Džek Dorsi, suosnivač i izvršn... Dalje

Facebook bag isključio dvofaktornu autentifikaciju bez dozvole korisnika

Facebook bag isključio dvofaktornu autentifikaciju bez dozvole korisnika

Facebook tvrdi da je dvostruka autentifikacija jedna od najboljih bezbednosnih mera koju korisnici mogu primeniti da bi zaštitili svoje naloge. To zn... Dalje

Twitter potvrdio da je testirao personalizovane predloge koga možda treba otpratiti

Twitter potvrdio da je testirao personalizovane predloge koga možda treba otpratiti

"Who to Follow" je dobro poznata funkcija Twittera čiji softver automatski preporučuje naloge za koje misli da bi možda želeli da ih zapratite, uz... Dalje

Instagram dodaje tri nove funkcije za veću bezbednost platforme

Instagram dodaje tri nove funkcije za veću bezbednost platforme

Instagram brzo raste, a sa velikim uspehom dolazi i velika odgovornost - odgovornost da nalozi korisnika budu sigurni, odgovornost za borbu protiv la... Dalje