Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja
Društvene mreže, 19.04.2019, 04:30 AM
Sećate li se da je nedavno Facebook uhvaćen kako je tražio od novih korisnika svoje platforme njihove lozinke za email naloge?
Tada se sumnjalo da Facebook može koristiti lozinke za pristup email nalozima korisnika da bi neovlašćeno i tajno prikupiljao email kontakte korisnika.
Sada se ispostavilo da je to istina, jer je Facebook konačno to priznao.
U saopštenju objavljenom u sredu, Facebook je priznao da je kompanija od maja 2016. godine "nenamerno" prikupljala kontakte 1,5 miliona novih korisnika koje je čuvala na svojim serverima, bez njihovog pristanka ili znanja.
Drugim rečima, skoro 1,5 miliona korisnika podelilo je lozinke za svoje email naloge sa Facebookom a podaci su se prikupljali preko sistema koji se koristi za proveru identiteta. Facebook je rekao da će svi korisnici do čijih je kontakata došao na ovakav način biti o tome obavešteni i da će svi kontakti prikupljeni bez pristanka korisnika biti obrisani.
Portparol Facebooka rekao je Business Insideru da je kompanija koristila prikupljene podatke kako bi izgradila mrežu društvenih veza i preporučivala korisnicima prijatelje.
Svi koji su se pridružili društvenoj mreži pre deset i više godina, verovatno su dali saglasnost Facebooku da učita sve njegove email kontakte. Tada to nije izgledalo kao loša ideja, ali posle brojnih skandala koji su pratili kompaniju poslednjih godina zbog kojih su korisnici izgubili poverenje u Facebook, postali smo oprezniji.
Konsultant BBC-ja za tehnologiju Rori Ketlan Džouns kaže da nas je probudila moguća šteta od davanja takvih informacija o našim društvenim i ličnim kontaktima.
Facebook je poslednje tri godine izvlačio kopije email kontakata milion i po korisnika bez njihovog pristanka. Pre toga, novim korisnicima je kompanija postavljala pitanje da li žele da potvrde svoj identitet preko email naloga. Korisnici su takođe pitani da li žele da učitaju svoje email kontakte.
Tako je bilo do maja 2016., a posle toga Facebook je radio isto to ali niti je pitao niti obaveštavao korisnike o tome.
Portparol kompanije je rekao da su prekinuli ovaj proces email verifikacije pre mesec dana. Kompanija uverava korisnike da nije delila te kontakte ni sa kim i da ih je već počela brisati.
Ovaj incident je poslednji na dugoj listi problema koje Facebook ima sa privatnošću korisnika.
Prošlog meseca, otkriveno je da je Facebook čuvao lozinke stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu na svojim serverima, i da su one bile dostupne zaposlenima u kompaniji.
Ovo je samo još jedan u nizu dokaza neuspeha Facebooka da zaštiti informacije svojih korisnika, dok istovremeno zarađuje milijarde dolara od tih informacija.
			Izdvojeno
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima
Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Pratite nas
Nagrade






  Pratite nas preko RSS-a





