Facebook protiv likejacking prevaranata
Društvene mreže, 01.04.2011, 09:15 AM
Facebook i njegovi korisici muku muče sa svakodnevnim prevarama, među kojima su najčešće one sa klikom na “Like” (“Sviđa mi se”) dugme koje glas o prevari širi među hiljadama, pa i milionima korisnika Facebook-a.
Prema tvrdnji Čestera Višnievskog, stručnjaka i blogera kompanije Sophos, izgleda da će posao sa takvim i sličnim prevarama ubuduće biti otežan onima koji stoje iza njih. Naime, Facebook pokreće novu zaštitnu funkciju čiji je cilj da upozori korisnike onda kada postoji opasnost od “likejacking” napada.
Prema rečima Višnievskog, kompanija Sophos je u mnogo navrata zahtevala od Facebook-a da uvede opciju pop-up prozora sa upozorenjima koji bi se pojavljivali svaki put kada korisnik razmišlja da klikne na sumnjivo “Like” dugme, tokom likejacking napada, kako bi se pružila prilika korisniku da još jednom razmisli o posledicama.
Facebook je najzad napravio korak u tom pravcu i pokrenuo novi sistem koji bi trebalo da otkriva anomalije “Like” šema, i kada ih otkrije, kao oblik zaštite, objavi pop-up prozor pre nego što korisnik klikne na “Like” tražeći od njega najpre klik na dugme “Confirm” (Potvrdi”). Klik na “Confirm” dugme slediće objava poruke u novom, odvojenom pop-up prozoru, u kojem će se korisniku objasniti još jednom da će klikom na “Sviđa mi se” ustvari “lajkovati” određenu stranicu.

Funkcija koju Facebook pokreće biće unapređivana u smislu “doterivanja” algoritma koji detektuje ovakve napade, s obzirom da taj algoritam sada to nije u stanju da uradi kada je reč o nekim napadima.
Višnievski smatra da ovakav verifikacioni pop-up prozor treba da postoji prilikom svakog pokušaja klika na “Like” i da takvi prozori kada je reč o sumnjivim veb sajtovima treba da sadrže dodatno posebnu formu upozorenja koje opominje korisnika da bi mogao postati žrtva prevare.
Izdvojeno
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





