Facebook protiv likejacking prevaranata
Društvene mreže, 01.04.2011, 09:15 AM
Facebook i njegovi korisici muku muče sa svakodnevnim prevarama, među kojima su najčešće one sa klikom na “Like” (“Sviđa mi se”) dugme koje glas o prevari širi među hiljadama, pa i milionima korisnika Facebook-a.
Prema tvrdnji Čestera Višnievskog, stručnjaka i blogera kompanije Sophos, izgleda da će posao sa takvim i sličnim prevarama ubuduće biti otežan onima koji stoje iza njih. Naime, Facebook pokreće novu zaštitnu funkciju čiji je cilj da upozori korisnike onda kada postoji opasnost od “likejacking” napada.
Prema rečima Višnievskog, kompanija Sophos je u mnogo navrata zahtevala od Facebook-a da uvede opciju pop-up prozora sa upozorenjima koji bi se pojavljivali svaki put kada korisnik razmišlja da klikne na sumnjivo “Like” dugme, tokom likejacking napada, kako bi se pružila prilika korisniku da još jednom razmisli o posledicama.
Facebook je najzad napravio korak u tom pravcu i pokrenuo novi sistem koji bi trebalo da otkriva anomalije “Like” šema, i kada ih otkrije, kao oblik zaštite, objavi pop-up prozor pre nego što korisnik klikne na “Like” tražeći od njega najpre klik na dugme “Confirm” (Potvrdi”). Klik na “Confirm” dugme slediće objava poruke u novom, odvojenom pop-up prozoru, u kojem će se korisniku objasniti još jednom da će klikom na “Sviđa mi se” ustvari “lajkovati” određenu stranicu.
Funkcija koju Facebook pokreće biće unapređivana u smislu “doterivanja” algoritma koji detektuje ovakve napade, s obzirom da taj algoritam sada to nije u stanju da uradi kada je reč o nekim napadima.
Višnievski smatra da ovakav verifikacioni pop-up prozor treba da postoji prilikom svakog pokušaja klika na “Like” i da takvi prozori kada je reč o sumnjivim veb sajtovima treba da sadrže dodatno posebnu formu upozorenja koje opominje korisnika da bi mogao postati žrtva prevare.
Izdvojeno
X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole
Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje
Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje
Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke
Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje
EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije
TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje
Američka vlada tužila TikTok zbog masovnog prikupljanja podataka dece mlađe od 13 godina
Američka vlada podnela je tužbu protiv popularne platforme TikTok i njene matične kompanije ByteDance, zbog masovnog kršenja zakona o privatnosti ... Dalje
Pratite nas
Nagrade