Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Društvene mreže, 24.03.2025, 11:00 AM

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razumljivo zašto sajber kriminalci pokušavaju da otmu njihove naloge.

Nova phishing kampanja, koju je identifikovala firma Cofense, cilja preduzeća koja koriste Meta oglase a napadači tvrde da je nalog preduzeća blokiran.

Korisnici dobijaju lažne imejlove u kojima se tvrdi da su njihovi oglasi suspendovani. U imejlu koji navodno šalje Meta podrška se kaže da je korisnik prekršio Metinu politiku oglašavanja i digitalne propise EU, uključujući GDPR, zakone o zaštiti potrošača i standarde oglašavanja, uz pretnju da će ako se ne preduzmu koraci, nalog biti trajno ukinut. Korisniku se savetuje da podnese žalbu i to do kraja dana, i da kontaktira tim za podršku Mete klikom na link „Check mode details“, kako bi dobio pomoć. Međutim, umesto da se reši navodni problem sa oglasima, žrtva biva hakovana.

Kada žrtva otvori link, dospeva na lažnu Metinu stranicu za podršku. Na lažnoj stranici, žrtva se upozava da je nalog u opasnosti od suspenzije i ukidanja. Od žrtve se traži da klikne na dugme „Request review“ i pruži osetljive informacije, kao što su ime i poslovna email adresa, da bi dobila pomoć agenta za podršku.

„Dobro došli u naš centar za podršku. Uskoro će vam se pridružiti Metin predstavnik“, pozdravlja lažni chatbot. Lažni predstavnik Mete traži od korisnika da pošalju skrinšotove poslovnih naloga. Ako sajber kriminalci smatraju žrtvu vrednim ciljem, oni nalažu korisniku da izvrši „proveru sistema“.

Nakon klika na dugme, stranica se ponovo učitava i traži od korisnika da unese svoju Facebook lozinku što se završava preuzimanjem korisničkog naloga od strane hakera.

Ako žrtva ne nasedne na ovaj trik, sajber kriminalci su pripremili još jedan - navodni „vodič za podešavanje“ za autentifikaciju sa dva faktora (2FA). Prevaranti obećavaju da će ovo rešiti problem suspenzije naloga, međutim, ako žrtva sledi uputstva, izgubiće i pristup svojim nalozima.

Đavo je u detaljima i zato je važno obratiti pažnju na detalje. Ovaj slučaj nije ništa drugačiji. Pošiljalac imejla nije [email protected], već [email protected], što odmah ukazuje da je imejl lažan. Stranicu za podršku takođe odaju detalji koji ukazuju na prevaru, jer URL na adresnoj traci pretraživača otkriva da se ne nalazite na legitimnom Meta domenu. Umesto toga, žrtve su na sajtu businesshelp-manager.com.

Foto: Solen Feyissa | Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje

Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike

Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike

Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje