Facebook razvija novi metod za borbu protiv dipfejka

Društvene mreže, 18.06.2021, 12:30 PM

Facebook razvija novi metod za borbu protiv dipfejka

Facebook planira dalje istraživanje deepfake tehnologije kako bi se zaštitio od budućih pretnji, iako to trenutno nije veliki problem za kompaniju, objavio je The Verge.

Kompanija nastavlja da finansira istraživanja o ovoj tehnologiji a najnovije je ono koje sprovode naučnici sa Državnog univerziteta u Mičigenu (MSU). Ono je usredsređeno na razvoj metode za reverzno inženjerstvo za deepfake: analiziranje slika generisanih veštačkom inteligencijom kako bi se otkrile karakteristike modela mašinskog učenja koji stoji iza njih.

Ovo je veoma važno jer bi moglo da pomogne Facebooku da pronađe sajber kriminalce koji šire deepfake na društvenim mrežama. Ovaj sadržaj može uključivati lažne informacije, ali i pornografiju. Deepfake tehnologija se veoma često koristi za ovo potonje.

Prethodna istraživanja u ovoj oblasti uspela su da identifikuju koji poznati AI model je stvorio deepfake, ali ova studija ide korak dalje identifikujući arhitektonske karakteristike nepoznatih modela. Ove karakteristike, poznate kao hiperparametri, moraju se postaviti u svakom modelu mašinskog učenja poput delova motora. Zajedno ostavljaju jedinstveni otisak prsta na gotovoj slici koji se može koristiti za utvrđivanje izvora.

Prepoznavanje karakteristika nepoznatih modela je presudno jer je deepfake softver izuzetno lako prilagoditi. To bi moglo omogućiti kriminalcima da prikriju tragove kada ih istražitelji pokušaju pratiti, smatra Tal Hasner, Facebookov direktor istraživanja.

„Pretpostavimo da neko generiše puno različitih deepfakeova i postavlja ih na različite platforme različitim korisnicima“, kaže Hasner. „Ako je ovo novi AI model koji niko ranije nije video, tada je vrlo malo toga iz prošlosti što smo mogli da kažemo o njemu. Sada možemo da kažemo: „Pogledajte, slika koja je ovde postavljena, slika koja je tamo postavljena, sve su poticale iz istog modela." A ako bismo mogli da zaplenimo laptop ili računar koji je korišćen za generisanje sadržaja, moći ćemo da kažemo: „Ovo je krivac“.“

On je uporedio ovo sa forenzičkim tehnikama koje se koriste za identifikaciju modela kamere koja je korišćena da bi se napravila fotografija.

Facebook je prošle godine održao takmičenje za otkrivanje lažnih videa, a pobednički sistem je mogao da otkrije filmove kojima se upravlja veštačkom inteligencijom u samo 65,1% slučajeva.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje