Facebook tuži registar domena zbog zloupotrebe naziva njegovih aplikacija za prevare i fišing

Društvene mreže, 06.03.2020, 11:00 AM

Facebook tuži registar domena zbog zloupotrebe naziva njegovih aplikacija za prevare i fišing

Facebook je ove nedelje podneo tužbu protiv kompanije Namecheap, jednog od najvećih registra domena na internetu. Kompanija tvrdi da je Namecheap odbio da sarađuje u istrazi o nizu malicioznih domena koji su registrovani preko njegovog servisa a koji su zloupotrebljavali Facebook brend.

Prema navodima advokata kompanije, Facebookovi inženjeri pronašli su 45 sumnjivih i Facebooku sličnih domena registrovanih preko Namecheapa, koji je informacije o vlasnicima domena sakrio preko svog servisa WhoisGuard.

U Facebooku sumnjaju da su se domeni, poput instagrambusinesshelp.com, facebo0k-login.com i whatsappdownload.site, koristili za prevare i fišing.

Facebook navodi da su oni poslali više obaveštenja WhoisGuardu od oktobra 2018. do februara 2020. godine, tražeći od njih informacije o domenima. Uprkos obavezi da pruže tražene informacije o domenima kojima se krše autorska prava, Namecheap i WhoisGuard su odbili da sarađuju.

"Ne želimo da ljudi budu obmanuti, pa smo preduzeli zakonske mere", kažu iz Facebooka. “Naš cilj je da oni koji žele da učine štetu trpe posledice i nastavićemo da preduzmemo pravne korake da bismo zaštitili ljude od prevara i zloupotrebe naziva domena.”

Ovo nije prva ovakva tužba koju je podneo Facebook. Pre ovoga, krajem septembra prošle godine Facebook je sudu u Kaliforniji podneo sličnu tužbu protiv registra domena OnlineNIC.

Namecheap je na tužbu reagovao saopštenjem u kome se kaže da oni svaku tvrdnju o prevari i zloupotrebi shvataju ozbiljno, i da svaki takav slučaj istražuju.

"Želimo da budemo jasni, svakodnevno aktivno uklanjamo svaku zloupotrebu naših usluga ako za to postoje dokazi", kaže Namecheap objašnjavajući da tamo gde nema jasnih dokaza o zloupotrebi, ili ako je u pitanju kršenje autorskih prava, Namecheap upućuje podnosioce pritužbi da prate industrijske standarde. Namecheap kaže i da je potreban sudski nalog da bi se pružile privatne informacije o korisniku.

"Facebook je možda spreman da gazi preko privatnosti svojih korisnika na sopstvenoj platformu, a u ovom slučaju izgleda da žele da druge kompanije to urade za njih, sa svojim korisnicima. Ovo je samo još jedan napad na privatnost", kaže Namecheat.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje