Facebook tuži registar domena zbog zloupotrebe naziva njegovih aplikacija za prevare i fišing

Društvene mreže, 06.03.2020, 11:00 AM

Facebook tuži registar domena zbog zloupotrebe naziva njegovih aplikacija za prevare i fišing

Facebook je ove nedelje podneo tužbu protiv kompanije Namecheap, jednog od najvećih registra domena na internetu. Kompanija tvrdi da je Namecheap odbio da sarađuje u istrazi o nizu malicioznih domena koji su registrovani preko njegovog servisa a koji su zloupotrebljavali Facebook brend.

Prema navodima advokata kompanije, Facebookovi inženjeri pronašli su 45 sumnjivih i Facebooku sličnih domena registrovanih preko Namecheapa, koji je informacije o vlasnicima domena sakrio preko svog servisa WhoisGuard.

U Facebooku sumnjaju da su se domeni, poput instagrambusinesshelp.com, facebo0k-login.com i whatsappdownload.site, koristili za prevare i fišing.

Facebook navodi da su oni poslali više obaveštenja WhoisGuardu od oktobra 2018. do februara 2020. godine, tražeći od njih informacije o domenima. Uprkos obavezi da pruže tražene informacije o domenima kojima se krše autorska prava, Namecheap i WhoisGuard su odbili da sarađuju.

"Ne želimo da ljudi budu obmanuti, pa smo preduzeli zakonske mere", kažu iz Facebooka. “Naš cilj je da oni koji žele da učine štetu trpe posledice i nastavićemo da preduzmemo pravne korake da bismo zaštitili ljude od prevara i zloupotrebe naziva domena.”

Ovo nije prva ovakva tužba koju je podneo Facebook. Pre ovoga, krajem septembra prošle godine Facebook je sudu u Kaliforniji podneo sličnu tužbu protiv registra domena OnlineNIC.

Namecheap je na tužbu reagovao saopštenjem u kome se kaže da oni svaku tvrdnju o prevari i zloupotrebi shvataju ozbiljno, i da svaki takav slučaj istražuju.

"Želimo da budemo jasni, svakodnevno aktivno uklanjamo svaku zloupotrebu naših usluga ako za to postoje dokazi", kaže Namecheap objašnjavajući da tamo gde nema jasnih dokaza o zloupotrebi, ili ako je u pitanju kršenje autorskih prava, Namecheap upućuje podnosioce pritužbi da prate industrijske standarde. Namecheap kaže i da je potreban sudski nalog da bi se pružile privatne informacije o korisniku.

"Facebook je možda spreman da gazi preko privatnosti svojih korisnika na sopstvenoj platformu, a u ovom slučaju izgleda da žele da druge kompanije to urade za njih, sa svojim korisnicima. Ovo je samo još jedan napad na privatnost", kaže Namecheat.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje