Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Društvene mreže, 09.08.2019, 03:00 AM

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook je podneo tužbu protiv dvojice programera Android aplikacija zbog toga što su koristili pametne telefone korisnika za lažne klikove na Facebook oglase.

Kako tvrde iz Facebooka, programeri aplikacija „LionMobi“ iz Hong Konga i „JediMobi“ iz Singapura distribuirali su zlonamerne Android aplikacije preko zvanične Google Play prodavnice, koje su generisale lažne klikove na Facebook oglase. Oni su uzimali nezarađeni novac od Facebooka, manipulišući lažnim klikovima koji su predstavljani kao klikovi stvarnih ljudi. Oglasi su bili deo Facebookove Audience Network. LionMobi je takođe reklamirao svoju malicioznu aplikaciju na Facebookovu, kršeći pravila kompanije o oglašavanju.

Kako funkcioniše ova prevara? Maliciozna aplikacija instalirana na uređaju automatski generiše lažni klik ka oglasnoj mreži sa svojim sopstvenim kodovima za praćenje kada utvrdi da je korisnik instalirao neku novu aplikaciju iz bilo kog drugog izvora, tvrdeći da je ona izvor instalacije.

Oglašavači tako plaćaju proviziju pogrešnim izvorima/izdavačima koji nisu imali nikakvu ulogu u instaliranju reklamiranih aplikacija.

Ova tehnika “ubrizgavanja klikova” prilično je čest oblik prevare sa oglasima i nije ograničena samo na Facebook Audience Network, platformu koja pomaže izdavačima da zarade od svojih aplikacija i web sajtova preko oglasa Facebook oglašivača.

Malver je generisao lažne klikove korisnika na Facebook oglase koji su se pojavljivali na telefonima korisnika, stvarajući utisak da su korisnici kliknuli na njih.

Iz Facebooka kažu da je ova tužba prva tužba protiv ovakve prakse.

Krajem prošle godine, Cheetah Mobile, ugledna kineska kompanija poznata po popularnim aplikacijama kao što su Clean Master i Battery Doctor, uhvaćena je u prevari sa Android oglasima, zbog koje su oglašivači pretrpeli višemilionsku štetu.

Facebook navodi da je blokirao programere kada je reč o njegovoj oglasnoj mreži i da su njihovi nalozi sada deaktivirani. Svim oštećenim oglašivačima Facebook je nadoknadio štetu u martu ove godine.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje