Facebook zabrinut zbog toga što korisnici sve manje dele lične informacije

Društvene mreže, 11.04.2016, 01:00 AM

Facebook zabrinut zbog toga što korisnici sve manje dele lične informacije

Možda ovo nije dobra vest za Facebook, ali za bezbednost i privatnost korisnika svakako jeste. Facebook podstiče korisnike da dele fotografije, sećanja i lične informacije. Iako to korisnici i dalje rade, u poslednje vreme je primetno da korisnici umesto ličnih informacija i sadržaja iz svog života sve ćešće dele linkove za internet stranice i video snimke sa YouTubea.

U Facebooku sigurno nisu srećni zbog ovog trenda jer je Facebooku preko potreban lični sadržaj korisnika. Na taj način kompanija prikuplja infomacije o svojim korisnicima koje su joj neophodne da bi korisnicima društvene mreže prikazivala relevatne reklame.

Kako piše sajt Information.com, pre godinu dana čelni ljudi kompanije okupili su se da bi rešili ovaj problem koji predstavlja dugoročnu pretnju glavnom izvoru zarade Facebooka - NewsFeedu. Kompanija je navodno pre godinu dana u Londonu formirala tim čiji je zadatak bio da razvije strategiju koja bi zaustavila dvocifreni pad deljenja “originalnog” sadržaja na Facebooku.

U poverljivim izveštajima kompanije, u koje je Information.com imao uvid, spominje se da je u periodu od sredine 2014. do sredine 2015. došlo do pada ukupnog deljenja na Facebooku od 5,5%. To znači da je na Facebooku manje objava u News Feedu. Ali promene nisu samo kvantitativne.

Deljenje privatnog sadržaja je tokom tog perioda opalo za 21% i to se ove godine nastavilo još intenzivnije.

Tim koji je dobio zadatak da zaustavi ovaj trend pokušao je na različite načine da podstakne korisnike da dele više sadržaja iz svojih života, a objave lične prirode su postale vidljivije u News Feedu. Osim toga, Facebook je pokušao da podstakne deljenje originalnog sadržaja uvođenjem opcije “Na današnji dan” ali i nekih drugih. Sve ove promene usporile su pad deljenja, ali nisu rešile problem u potpunosti.

Jedan od razloga za pad deljenja sadržaja je rast broja prijatelja koje ljudi imaju na Facebooku. Godinama Facebook nastoji da podstakne ljude na povezivanje sa drugima. Jedan od načina na koji to radi je predlog korisnicima da pogledaju listu ljudi koje možda poznaju. Ali što je veći broj ljudi sa kojima smo prijatelji na društvenoj mreži, to je jači osećaj da Facebook nije mesto na kome bi trebalo da delimo informacije iz svog života. Ako se tome doda i povećani broj novinskih članaka i reklama, jasno je kako je Facebook od mesta za opuštanje postao ovo što je danas - užurbana online metropola.

U Facebooku negiraju zabrinutost. “Ljudi nastavljaju da dele na Facebooku, ukupan nivo deljenja ostaje ne samo jak, već i sličan nivoima iz prethodnih godina.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje