Facebook zabrinut zbog toga što korisnici sve manje dele lične informacije

Društvene mreže, 11.04.2016, 01:00 AM

Facebook zabrinut zbog toga što korisnici sve manje dele lične informacije

Možda ovo nije dobra vest za Facebook, ali za bezbednost i privatnost korisnika svakako jeste. Facebook podstiče korisnike da dele fotografije, sećanja i lične informacije. Iako to korisnici i dalje rade, u poslednje vreme je primetno da korisnici umesto ličnih informacija i sadržaja iz svog života sve ćešće dele linkove za internet stranice i video snimke sa YouTubea.

U Facebooku sigurno nisu srećni zbog ovog trenda jer je Facebooku preko potreban lični sadržaj korisnika. Na taj način kompanija prikuplja infomacije o svojim korisnicima koje su joj neophodne da bi korisnicima društvene mreže prikazivala relevatne reklame.

Kako piše sajt Information.com, pre godinu dana čelni ljudi kompanije okupili su se da bi rešili ovaj problem koji predstavlja dugoročnu pretnju glavnom izvoru zarade Facebooka - NewsFeedu. Kompanija je navodno pre godinu dana u Londonu formirala tim čiji je zadatak bio da razvije strategiju koja bi zaustavila dvocifreni pad deljenja “originalnog” sadržaja na Facebooku.

U poverljivim izveštajima kompanije, u koje je Information.com imao uvid, spominje se da je u periodu od sredine 2014. do sredine 2015. došlo do pada ukupnog deljenja na Facebooku od 5,5%. To znači da je na Facebooku manje objava u News Feedu. Ali promene nisu samo kvantitativne.

Deljenje privatnog sadržaja je tokom tog perioda opalo za 21% i to se ove godine nastavilo još intenzivnije.

Tim koji je dobio zadatak da zaustavi ovaj trend pokušao je na različite načine da podstakne korisnike da dele više sadržaja iz svojih života, a objave lične prirode su postale vidljivije u News Feedu. Osim toga, Facebook je pokušao da podstakne deljenje originalnog sadržaja uvođenjem opcije “Na današnji dan” ali i nekih drugih. Sve ove promene usporile su pad deljenja, ali nisu rešile problem u potpunosti.

Jedan od razloga za pad deljenja sadržaja je rast broja prijatelja koje ljudi imaju na Facebooku. Godinama Facebook nastoji da podstakne ljude na povezivanje sa drugima. Jedan od načina na koji to radi je predlog korisnicima da pogledaju listu ljudi koje možda poznaju. Ali što je veći broj ljudi sa kojima smo prijatelji na društvenoj mreži, to je jači osećaj da Facebook nije mesto na kome bi trebalo da delimo informacije iz svog života. Ako se tome doda i povećani broj novinskih članaka i reklama, jasno je kako je Facebook od mesta za opuštanje postao ovo što je danas - užurbana online metropola.

U Facebooku negiraju zabrinutost. “Ljudi nastavljaju da dele na Facebooku, ukupan nivo deljenja ostaje ne samo jak, već i sličan nivoima iz prethodnih godina.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje