Facebook zabrinut zbog toga što korisnici sve manje dele lične informacije

Društvene mreže, 11.04.2016, 01:00 AM

Facebook zabrinut zbog toga što korisnici sve manje dele lične informacije

Možda ovo nije dobra vest za Facebook, ali za bezbednost i privatnost korisnika svakako jeste. Facebook podstiče korisnike da dele fotografije, sećanja i lične informacije. Iako to korisnici i dalje rade, u poslednje vreme je primetno da korisnici umesto ličnih informacija i sadržaja iz svog života sve ćešće dele linkove za internet stranice i video snimke sa YouTubea.

U Facebooku sigurno nisu srećni zbog ovog trenda jer je Facebooku preko potreban lični sadržaj korisnika. Na taj način kompanija prikuplja infomacije o svojim korisnicima koje su joj neophodne da bi korisnicima društvene mreže prikazivala relevatne reklame.

Kako piše sajt Information.com, pre godinu dana čelni ljudi kompanije okupili su se da bi rešili ovaj problem koji predstavlja dugoročnu pretnju glavnom izvoru zarade Facebooka - NewsFeedu. Kompanija je navodno pre godinu dana u Londonu formirala tim čiji je zadatak bio da razvije strategiju koja bi zaustavila dvocifreni pad deljenja “originalnog” sadržaja na Facebooku.

U poverljivim izveštajima kompanije, u koje je Information.com imao uvid, spominje se da je u periodu od sredine 2014. do sredine 2015. došlo do pada ukupnog deljenja na Facebooku od 5,5%. To znači da je na Facebooku manje objava u News Feedu. Ali promene nisu samo kvantitativne.

Deljenje privatnog sadržaja je tokom tog perioda opalo za 21% i to se ove godine nastavilo još intenzivnije.

Tim koji je dobio zadatak da zaustavi ovaj trend pokušao je na različite načine da podstakne korisnike da dele više sadržaja iz svojih života, a objave lične prirode su postale vidljivije u News Feedu. Osim toga, Facebook je pokušao da podstakne deljenje originalnog sadržaja uvođenjem opcije “Na današnji dan” ali i nekih drugih. Sve ove promene usporile su pad deljenja, ali nisu rešile problem u potpunosti.

Jedan od razloga za pad deljenja sadržaja je rast broja prijatelja koje ljudi imaju na Facebooku. Godinama Facebook nastoji da podstakne ljude na povezivanje sa drugima. Jedan od načina na koji to radi je predlog korisnicima da pogledaju listu ljudi koje možda poznaju. Ali što je veći broj ljudi sa kojima smo prijatelji na društvenoj mreži, to je jači osećaj da Facebook nije mesto na kome bi trebalo da delimo informacije iz svog života. Ako se tome doda i povećani broj novinskih članaka i reklama, jasno je kako je Facebook od mesta za opuštanje postao ovo što je danas - užurbana online metropola.

U Facebooku negiraju zabrinutost. “Ljudi nastavljaju da dele na Facebooku, ukupan nivo deljenja ostaje ne samo jak, već i sličan nivoima iz prethodnih godina.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje

Hakeri prodaju podatke 1,2 milijarde korisnika Facebook-a

Hakeri prodaju podatke 1,2 milijarde korisnika Facebook-a

Ogromna baza podataka o 1,2 milijarde korisničkih naloga ukradena je sa Facebook-a zloupotrebom jednog od Facebook API-ja. Ukradene podatke je na jed... Dalje

Nova prevara na Facebook-u: oglasi, kriptovalute i lažna obećanja o brzoj dobiti

Nova prevara na Facebook-u: oglasi, kriptovalute i lažna obećanja o brzoj dobiti

Ako ste muškarac stariji od 18 godina, ljubitelj kriptovaluta i živite u Istočnoj Evropi, postoji velika šansa da će Facebook-ov algoritam pokuš... Dalje

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje