Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka

Društvene mreže, 25.02.2015, 00:00 AM

Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka

Nova pravila privatnosti koje je Facebook počeo da primenjuje od 30. januara ove godine, a koja je kompanija najavila u decembru prošle godine, bila su predmet opsežne analize koju su na zahtev belgijskog povereništva za zaštitu podataka obavili stručnjaci za pravo sa univerziteta Leuven i Vrije.

U izveštaju koji je objavljen, stručnjaci su izneli stav da Facebook krši evropske zakone o zaštiti podataka, kao i da iako je kompanija najavila promenu pravila mesec dana unapred, za više od milijardu korisnika društvene mreže nije bilo mnogo izbora osim da se saglase sa novim pravilima ili da odustanu od Facebooka.

Promene pravila nisu bile drastične. Većina novih Facebookovih pravila i uslova samo je staru praksu učinila jasnijom.

Stručnjaci su ocenili da Facebook previše opterećuje svoje korisnike od kojih se očekuje da se snađu u veoma kompleksnim podešavanjima koja se tiču privatnosti, aplikacija, reklama i drugih postavki.

U izveštaju se ističe da korisnici nisu dovoljno informisani o tome kako Facebook prikuplja informacije o njima, ali i šta se radi sa tim informacijama. Još jedan problem je i to što korisnici nemaju izbora kada je u pitanju njihovo pojavljivanje u sponzorisanim objavama ili kada je u pitanju deljenje podataka o lokaciji.

Iz Facebooka su odgovorili da su oni sigurni da su njihova pravila u skladu sa relevantnim zakonima, kao i da su nova pravila mnogo jasnija i sažetija i da pomažu proširenju kontrole koju korisnici imaju nad oglašavanjem. Iz kompanije je odgovoreno da je njihova nova pravila proverio irski poverenik za zaštitu podataka, da bi ona bila u skladu sa evropskim zakonima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje

Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike

Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike

Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje