Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka
Društvene mreže, 25.02.2015, 00:00 AM
Nova pravila privatnosti koje je Facebook počeo da primenjuje od 30. januara ove godine, a koja je kompanija najavila u decembru prošle godine, bila su predmet opsežne analize koju su na zahtev belgijskog povereništva za zaštitu podataka obavili stručnjaci za pravo sa univerziteta Leuven i Vrije.
U izveštaju koji je objavljen, stručnjaci su izneli stav da Facebook krši evropske zakone o zaštiti podataka, kao i da iako je kompanija najavila promenu pravila mesec dana unapred, za više od milijardu korisnika društvene mreže nije bilo mnogo izbora osim da se saglase sa novim pravilima ili da odustanu od Facebooka.
Promene pravila nisu bile drastične. Većina novih Facebookovih pravila i uslova samo je staru praksu učinila jasnijom.
Stručnjaci su ocenili da Facebook previše opterećuje svoje korisnike od kojih se očekuje da se snađu u veoma kompleksnim podešavanjima koja se tiču privatnosti, aplikacija, reklama i drugih postavki.
U izveštaju se ističe da korisnici nisu dovoljno informisani o tome kako Facebook prikuplja informacije o njima, ali i šta se radi sa tim informacijama. Još jedan problem je i to što korisnici nemaju izbora kada je u pitanju njihovo pojavljivanje u sponzorisanim objavama ili kada je u pitanju deljenje podataka o lokaciji.
Iz Facebooka su odgovorili da su oni sigurni da su njihova pravila u skladu sa relevantnim zakonima, kao i da su nova pravila mnogo jasnija i sažetija i da pomažu proširenju kontrole koju korisnici imaju nad oglašavanjem. Iz kompanije je odgovoreno da je njihova nova pravila proverio irski poverenik za zaštitu podataka, da bi ona bila u skladu sa evropskim zakonima.
Izdvojeno
Instagram uvodi promene za maloletne korisnike
Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje
X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole
Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje
Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje
Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke
Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje
EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije
TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje
Pratite nas
Nagrade