Fišing kampanja na Twitter-u: ''hey, someone is spreading terrible rumors about you...''

Društvene mreže, 18.10.2012, 08:14 AM

Fišing kampanja na Twitter-u: ''hey, someone is spreading terrible rumors about you...''

Kaspersky Lab upozorio je korisnike Twitter-a na fišing kampanju koja je u toku na ovoj društvenoj mreži i koja se širi preko privatnih poruka (direct message, DM). Poruke izgledaju tipski, razlika je u jednoj reči i u izboru servisa za skraćivanje linkova.

Kada kliknete na link u poruci bićete preusmereni na veb sajt http://twi[CUT]er.com/ sa lažnom Twitter stranicom za prijavljivanje na nalog, a cilj “igre” je da vaši podaci završe u pogrešnim rukama. Podaci za prijavljivanje na nalog će najverovatnije biti korišćeni za širenje istih ovakvih poruka, pošto prevaranti sada imaju vaše podatke potrebne za prijavljivanje na nalog, a možda i u neke druge svrhe, kao na primer, za pronalaženje žrtava na drugim društvenim mrežama.

Kada predate svoje podatke, bićete dalje preusmereni na veb sajt na kome se nalazi lažna “404” stranica o grešci, i samo nakon dve sekunde sa te stranice vas preusmeravaju na stvarnu Twitter stranicu za prijavljivanje na nalog.

U Kaspersky Lab-u veruju da iza poruka stoji isti napadač ili grupa, s obzirom da su imena domena i poruke veoma slične. Istraživači su otkrili sličan napad i na Facebook-u, ali za sada nemaju dokaze da su ove dve kampanje povezane.

U poslednje vreme veliki broj kampanja oslanja se na provokativne poruke čiji je cilj naterati korisnika da klikne na skraćeni link. Ranije ovog meseca izvestili smo vas o sličnoj kampanji čije su žrtve bili korisnici Skype-a koji su dobijali poruke od ljudi koji se nalaze među njihovim kontaktima. Tekst poruke “lol is this your new profile pic?” je kao i u slučaju kampanje na Twitter-u provokativan sa ciljem da natera korisnika da klikne na link, koji je u slučaju kampanje na Skype-u rezultirao infekcijom ransomware-om.

Sličnu kampanju videli smo i krajem septembra, takođe na Twitter-u, a privatne poruke koje su tada dobijali korisnici Twitter-a su bile varijacije na temu “your in this facebook.com [URL] LoL”, ili “you even see him taping u [URL] thats awful”, koje su implicirale da se primalac poruke nalazi na video snimku objavljenom na Facebook-u. Klik na linkove u tim porukama rezultirao je preuzimanjem malvera.

Iako je u slučaju najnovije kampanje na Twitter-u reč o fišingu po čemu se ona razlikuje od ranije viđenih napada u kojima su se distriburirali maveri, sve ove kampanje se oslanjaju na neopreznost korisnika koji će kliknuti na link samo zato što je poruka od prijatelja.

Naravno, ne treba posebno naglašavati da je, u slučaju da ste naseli na prrevaru, neophodno da promenite lozinku za pristup Twitter nalogu. Ali ovde nije reč samo o tome. Postoje još neki dobri razlozi zašto morate da zaštitite svoje podatke kao što je lozinka za nalog na Twitter-u. Jedan od njih leži u činjenici da ne mali broj korisnika iste lozinke koristi za Twitter nalog, email nalog i naloge na drugim društvenim mrežama. Svako ko pristupi vašem Twitter nalogu moći će da otrkije vašu email adresu, a onda, ukoliko praktikujete da iste lozinke koristite za više različitih naloga, napadač je samo na korak od vašeg inboksa.

Pristup vašem email nalogu može značiti da su ugroženi svi online o su nalozi na društvenim mrežama, online servisi koji su povezani sa tom adresom, kao što su nalozi na društvenim mrežama, online bankovni nalog, i nalozi na online servisima za skladištenje podataka.

Pored toga, u opasnosti su i vaši online prijatelji jer kompromitovani Twitter nalog napadačima može poslužiti kao pologa za nove napade ovog puta na vaše prijatelje koji će možda kliknuti na maliciozni link zato što su poruku dobili od vas.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje

Instagram će od novih korisnika tražiti datum rođenja

Instagram će od novih korisnika tražiti datum rođenja

Instagram je najavio je da će ubuduće tražiti datum rođenja od svih novih korisnika, što će kompaniji omogućiti da proširi publiku za reklame ... Dalje

Facebook testira alat koji omogućava korisnicima da prebacuju svoje fotografije i video snimke na Google

Facebook testira alat koji omogućava korisnicima da prebacuju svoje fotografije i video snimke na Google

Facebook je najavio novu funkciju koja će korisnicima omogućiti da direktno i bezbedno prebacuju svoje Facebook fotografije i video snimke na Goog... Dalje

Radnici izraelske firme koja proizvodi špijunski softver za WhatsApp tužili Facebook

Radnici izraelske firme koja proizvodi špijunski softver za WhatsApp tužili Facebook

Osmoro zaposlenih izraelske firme NSO Group, uglavnom poznate po špijunskom softveru koji prodaje vladama, tužilo je Facebook prošle nedelje zbog t... Dalje

Dan posle najave, Twitter privremeno odustao od planova o brisanju naloga neaktivnih korisnika

Dan posle najave, Twitter privremeno odustao od planova o brisanju naloga neaktivnih korisnika

Twitter je saopštio da privremeno odustaje od svojih planova o brisanju naloga neaktivnih korisnika nakon što su korisnici izrazili zabrinutost da c... Dalje