Foloveri na prodaju: Trojanac Zeus stvara armiju lažnih Instagram folovera

Društvene mreže, 16.08.2013, 09:22 AM

Foloveri na prodaju: Trojanac Zeus stvara armiju lažnih Instagram folovera

Društvene mreže pružile su priliku mnogima da osete kako izgleda kada za vas znaju i ljudi koji ne žive u vašoj ulici ili gradu, ljudi koji nisu članovi vaše porodice ili koji ne pripadaju krugu vaših prijatelja i poznanika. Mnogi „obični“ ljudi sada žele svojih „pet minuta slave“ i spremni su na sve da to i dobiju. Neki su spremni i da plate da bi mogli da se pohvale svojom „popularnošću“ na internetu. Zato su „foloveri“ i „lajkovi“ postali veoma tražena roba na crnom tržištu.

Trgovina Twitter foloverima je prisutna već neko vreme, a liste lažnih folovera su čak traženije od podataka o ukradenim kreditnim karticama.

Ponuda Instagram folovera na crnom tržištu je novina, ali s obzirom na popularnost ovog servisa bilo je samo pitanje vremena kada će početi da se trguje ovim foloverima.

Stručnjaci RSA su otkrili novu neobičnu verziju Trojanca Zeus (Zbot) koji se obično koristi za krađu osetljivih podataka, uglavnom lozinki, sa zaraženih računara. Nova verzija Trojanca na zaraženim računarima proverava prisustvo Instragram korisničkih imena, najverovatnije za potrebe stvaranja armije lažnih korisnika Instagrama koji se kao foloveri mogu prodavati pojedinicima i kompanijama koji žele da stvore sliku o popularnosti.

Pretraga interneta sa ključnim rečima „Purchase Instagram Followers“ daje među rezultatima nekolicinu servisa koji prodaju folovere i lajkove uz određenu naknadu.

Slična taktika je ranije korišćena i u slučaju Twitter folovera. Većina naloga koji su na prodaju su lažni, stvoreni od strane botova i koriste se za slanje spama. Uglavnom se radi o „praznim“ Instagram nalozima koji prate stvarne korisnike Instagrama ali sa kojih se uglavnom ne objavljuje ništa. Kao i kada je reč o lažnim Twitter nalozima, relativno je lako prepoznatilažne Instagram naloge. Korisnička imena ovih naloga se uglavnom sastoje od reči iz rečnika kojima se dodaju četiri ili više nasumično izabranih karaktera, što ukazuje na to da se radi o nalozima koje su generisali računari i iza kojih ne stoje stvarni ljudi. Da bi izgledali legitimno, neki lažni nalozi imaju i avatare ali se ipak relativno lako prepoznaje da su u pitanju lažni nalozi.

Kakva je uloga Trojanca Zeus u ovome?

Kada se nađe na računaru, malver preuzima nekoliko dodatnih malicioznih komponenti. Da bi izbegao detekciju od strane antivirusa Zeus menja MD5 haševe, ali veličina fajla ostaje nepromenjena.

Kada su dodatne maliciozne komponente preuzete i instalirane, Zeus vrši pretraživanje upita, najverovatnije zbog toga da bi poboljšao poziciju malicioznih web sajtova u rezultatima pretrage.

Nakon toga, ZeuS proverava dostupnost Instagram korisničkih imena preko mobilnog API ove društvene mreže i to tako što proverava korisnička imena sastavljena od reči iz rečnika uz dodatak 4 ili više karaktera.

Osim provere korisničkih imena, malver je sposoban i da automatski lajkuje fotografije koje su obavljene sa drugih Instagram naloga.

Po svemu sudeći, Trojanac ZeuS poboljšava svoju igru novim funkcionalnostima, a zloupotreba SEO i Instagram naloga možda je samo početak, smatraju u RSA.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

U zvaničnom Facebookovom dodatku za čet za WordPress sajtove, koji ima više od 80000 instalacija, otkriven je bag koji bi mogao omogućiti napada... Dalje

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter je najavio da će ga Federalna komisija za trgovinu (FTC) možda uskoro kazniti novčanam kaznom u iznosu do 250 miliona dolara zbog neadekva... Dalje

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

U nizu tvitova objavljenih noćas, Twitter je podelio svoja saznanja o dosad neviđenom napadu koji se dogodio 15. jula a koji je omogućio hakerima ... Dalje

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Facebook je prošle nedelje ponosno predstavio novu bezbednosnu funkciju za Messenger koja omogućava korisnicima da otključavaju svoje poruke skeni... Dalje

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Čovek koji je priznao da je agent kineske vlade koristio je LinkedInov algoritam da bi pronašao nove kontakte u američkoj vladi i vojsci. On je u s... Dalje