Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Društvene mreže, 22.05.2018, 11:30 AM

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Udruženja Demand Progress, Citizens Against Monopoly, Content Creators Coalition, Jewish Voice for Peace, MoveOn, Mpower Change, Open Markets Institute i SumOfUs, pokrenuli su zajedničku kampanju kojom pozivaju američku Federalnu trgovinsku komisiju (FTC) da interveniše i da podeli Facebook u manje kompanije, a posebno da odvoji Messenger, Instagram i WhatsApp od matične kompanije.

Kampanja je nazvana "Freedom from Facebook" i predstavljena je na namenskom web sajtu na kome su pomenuta udruženja pozvala korisnike da potpišu peticiju FTC-u zbog Facebookovog monopola.

Moto kampanje je "Vreme je da Facebook bude bezbedan za demokratiju".

"Facebook i Mark Zakerberg su nagomilali zastrašujuću količinu moći", navodi se na web sajtu kampanje. "Facebook jednostrano odlučuje o vestima koje milijarde ljudi širom sveta vide svaki dan. Kupuje ili dovodi do bankrota potencijalne konkurente kako bi zaštitio svoj monopol, ubijajući inovacije i izbor. Prati nas skoro svuda gde idemo na internetu, a putem naših pametnih telefona čak i tamo gde idemo u stvarnom svetu. Koristi naše intimne podatke kako bi saznao kako da mi i naša deca postanemo zavisni od njegovih usluga. A onda Facebook pruži sve informacije o nama svojim pravim klijentima - praktično bilo kome ko želi da plati za to da nas ubedi da kupimo, radimo ili verujemo u nešto. "

Pokretači ove kampanje takođe optužuju Facebook da angažuje lobi grupe, stručnjake i naučnike kako bi zaštitili kompaniju od bilo kakvih pravnih konsekvenci.

"Pet članova Federalne trgovinske komisije, koja je deo naše vlade i koja je zadužena za nadgledanje Facebooka, može učiniti Facebook sigurnim za našu demokratiju razbijanjem kompanije, dajući nam slobodu komunikacije preko mreža i zaštitu privatnosti", kažu pokretači kampanje.

Oni će pokrenuti i marketing kampanju za promociju svoje web stranice. Oglasi će se pojaviti na Facebooku, Instagramu i Twitteru.

Što se tiče Facebooka, kompanija je nedavno i sama pokrenula kampanju promovišući nedavno uvedene novine koje su usmerene na privatnost korisnika društvene mreže.

"Facebook je u konkurentnom okruženju u kojem ljudi koji koriste naše aplikacije istovremeno koriste i besplatne usluge koje nude mnogi drugi", izjavio je portparol kompanije Facebook. "Prosečna osoba koristi osam različitih aplikacija za komunikaciju. Ljudi koriste Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger jer ih smatraju vrednim a mi se možemo bolje boriti protiv neželjene pošte i zloupotrebe i mnogo brže graditi nove funkcije pod jednim krovom."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook potvrdio da ima sporazume o razmeni podataka sa kineskim kompanijama

Facebook potvrdio da ima sporazume o razmeni podataka sa kineskim kompanijama

Facebook je potvrdio da ima sporazume o razmeni podataka sa kineskim kompanijama, među kojima je i kompanija Huawei, koju je američka obaveštajna s... Dalje

Facebook optužen da je dao pristup podacima korisnika i njihovih prijatelja proizvođačima mobilnih telefona

Facebook optužen da je dao pristup podacima korisnika i njihovih prijatelja proizvođačima mobilnih telefona

Njujork Tajms je objavio izveštaj u kome je Facebook optužen da deli lične podatke korisnika sa proizvođačima uređaja kao što su Apple, BlackBe... Dalje

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Udruženja Demand Progress, Citizens Against Monopoly, Content Creators Coalition, Jewish Voice for Peace, MoveOn, Mpower Change, Open Markets Institu... Dalje

Facebook aplikacija zbunila korisnike tražeći dodatne dozvole

Facebook aplikacija zbunila korisnike tražeći dodatne dozvole

Aplikacija Facebook za Android tražila je dozvole "superusera", što je razbesnelo korisnike od kojih je traženo da aplikaciji daju potpuni pristup ... Dalje

Evropski parlament pritiska Zakerberga zbog odnosa kompanije prema privatnosti korisnika

Evropski parlament pritiska Zakerberga zbog odnosa kompanije prema privatnosti korisnika

Facebook je potvrdio da će se izvršni direktor kompanije susresti sa članovima Evropskog parlamenta u Briselu kako bi porazgovarali o pitanjima pr... Dalje