Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Društvene mreže, 22.05.2018, 11:30 AM

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Udruženja Demand Progress, Citizens Against Monopoly, Content Creators Coalition, Jewish Voice for Peace, MoveOn, Mpower Change, Open Markets Institute i SumOfUs, pokrenuli su zajedničku kampanju kojom pozivaju američku Federalnu trgovinsku komisiju (FTC) da interveniše i da podeli Facebook u manje kompanije, a posebno da odvoji Messenger, Instagram i WhatsApp od matične kompanije.

Kampanja je nazvana "Freedom from Facebook" i predstavljena je na namenskom web sajtu na kome su pomenuta udruženja pozvala korisnike da potpišu peticiju FTC-u zbog Facebookovog monopola.

Moto kampanje je "Vreme je da Facebook bude bezbedan za demokratiju".

"Facebook i Mark Zakerberg su nagomilali zastrašujuću količinu moći", navodi se na web sajtu kampanje. "Facebook jednostrano odlučuje o vestima koje milijarde ljudi širom sveta vide svaki dan. Kupuje ili dovodi do bankrota potencijalne konkurente kako bi zaštitio svoj monopol, ubijajući inovacije i izbor. Prati nas skoro svuda gde idemo na internetu, a putem naših pametnih telefona čak i tamo gde idemo u stvarnom svetu. Koristi naše intimne podatke kako bi saznao kako da mi i naša deca postanemo zavisni od njegovih usluga. A onda Facebook pruži sve informacije o nama svojim pravim klijentima - praktično bilo kome ko želi da plati za to da nas ubedi da kupimo, radimo ili verujemo u nešto. "

Pokretači ove kampanje takođe optužuju Facebook da angažuje lobi grupe, stručnjake i naučnike kako bi zaštitili kompaniju od bilo kakvih pravnih konsekvenci.

"Pet članova Federalne trgovinske komisije, koja je deo naše vlade i koja je zadužena za nadgledanje Facebooka, može učiniti Facebook sigurnim za našu demokratiju razbijanjem kompanije, dajući nam slobodu komunikacije preko mreža i zaštitu privatnosti", kažu pokretači kampanje.

Oni će pokrenuti i marketing kampanju za promociju svoje web stranice. Oglasi će se pojaviti na Facebooku, Instagramu i Twitteru.

Što se tiče Facebooka, kompanija je nedavno i sama pokrenula kampanju promovišući nedavno uvedene novine koje su usmerene na privatnost korisnika društvene mreže.

"Facebook je u konkurentnom okruženju u kojem ljudi koji koriste naše aplikacije istovremeno koriste i besplatne usluge koje nude mnogi drugi", izjavio je portparol kompanije Facebook. "Prosečna osoba koristi osam različitih aplikacija za komunikaciju. Ljudi koriste Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger jer ih smatraju vrednim a mi se možemo bolje boriti protiv neželjene pošte i zloupotrebe i mnogo brže graditi nove funkcije pod jednim krovom."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo početi da plaća ljudima da bi pratio kako koriste svoj telefon preko nove aplikacije koja je nazvana Study. Aplikacija će, i... Dalje

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Kako bi olakšao razumevanje pravila svoje platforme, Twitter je juče objavio da pojednostavljuje svoja pravila koja su sada napisana jednostavnim, j... Dalje

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Pokušaj da se osnivač Facebooka Mark Zakerberg natera da se povuče sa mesta predsednika kompanije nije uspeo. Na godišnjoj generalnoj skupštini k... Dalje

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook želi da pojednostavi i olakša korisnicima prijavljivanje grešaka na sajtu društvene mreže. Zahvaljujući novoj funkciji, kada naiđete ... Dalje

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook je objavio izveštaj sa podacima o tome koliko je objava i naloga bilo protiv kojih su preduzete određene mere u periodu između oktobra 201... Dalje