Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Društvene mreže, 22.05.2018, 11:30 AM

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Udruženja Demand Progress, Citizens Against Monopoly, Content Creators Coalition, Jewish Voice for Peace, MoveOn, Mpower Change, Open Markets Institute i SumOfUs, pokrenuli su zajedničku kampanju kojom pozivaju američku Federalnu trgovinsku komisiju (FTC) da interveniše i da podeli Facebook u manje kompanije, a posebno da odvoji Messenger, Instagram i WhatsApp od matične kompanije.

Kampanja je nazvana "Freedom from Facebook" i predstavljena je na namenskom web sajtu na kome su pomenuta udruženja pozvala korisnike da potpišu peticiju FTC-u zbog Facebookovog monopola.

Moto kampanje je "Vreme je da Facebook bude bezbedan za demokratiju".

"Facebook i Mark Zakerberg su nagomilali zastrašujuću količinu moći", navodi se na web sajtu kampanje. "Facebook jednostrano odlučuje o vestima koje milijarde ljudi širom sveta vide svaki dan. Kupuje ili dovodi do bankrota potencijalne konkurente kako bi zaštitio svoj monopol, ubijajući inovacije i izbor. Prati nas skoro svuda gde idemo na internetu, a putem naših pametnih telefona čak i tamo gde idemo u stvarnom svetu. Koristi naše intimne podatke kako bi saznao kako da mi i naša deca postanemo zavisni od njegovih usluga. A onda Facebook pruži sve informacije o nama svojim pravim klijentima - praktično bilo kome ko želi da plati za to da nas ubedi da kupimo, radimo ili verujemo u nešto. "

Pokretači ove kampanje takođe optužuju Facebook da angažuje lobi grupe, stručnjake i naučnike kako bi zaštitili kompaniju od bilo kakvih pravnih konsekvenci.

"Pet članova Federalne trgovinske komisije, koja je deo naše vlade i koja je zadužena za nadgledanje Facebooka, može učiniti Facebook sigurnim za našu demokratiju razbijanjem kompanije, dajući nam slobodu komunikacije preko mreža i zaštitu privatnosti", kažu pokretači kampanje.

Oni će pokrenuti i marketing kampanju za promociju svoje web stranice. Oglasi će se pojaviti na Facebooku, Instagramu i Twitteru.

Što se tiče Facebooka, kompanija je nedavno i sama pokrenula kampanju promovišući nedavno uvedene novine koje su usmerene na privatnost korisnika društvene mreže.

"Facebook je u konkurentnom okruženju u kojem ljudi koji koriste naše aplikacije istovremeno koriste i besplatne usluge koje nude mnogi drugi", izjavio je portparol kompanije Facebook. "Prosečna osoba koristi osam različitih aplikacija za komunikaciju. Ljudi koriste Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger jer ih smatraju vrednim a mi se možemo bolje boriti protiv neželjene pošte i zloupotrebe i mnogo brže graditi nove funkcije pod jednim krovom."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Napadi na Instagram, korisnici ne mogu da pristupe svojim nalozima

Napadi na Instagram, korisnici ne mogu da pristupe svojim nalozima

Instagram je pogođen hakerskim napadima za koje se čini da dolaze iz Rusije. Napadi su uticali na stotine korisnika koji nisu mogli da pristupe svoj... Dalje

Facebook negira da je od banaka tražio podatke o računima korisnika

Facebook negira da je od banaka tražio podatke o računima korisnika

Facebook je negirao medijske izveštaje da od banaka traži detalje o finansijskim transakcijama korisnika zbog novih usluga koje će dobiti njegova a... Dalje

Zašto Facebook traži od banaka podatke o vašim računima i plaćanjima

Zašto Facebook traži od banaka podatke o vašim računima i plaćanjima

Facebook želi vaše finansijske podatke. Kompanija je tražila od velikih američkih banaka da podele detaljne informacije o računima svojih klijent... Dalje

Facebook započeo interno testiranje svoje aplikacije za upoznavanje

Facebook započeo interno testiranje svoje aplikacije za upoznavanje

Dva meseca nakon što je najavio svoju aplikaciju za upoznavanje na svojoj konferenciji F8, Facebook je započeo njeno interno testiranje među svojim... Dalje

Twitter uklonio 143000 aplikacija sa svoje platforme zbog kršenja pravila

Twitter uklonio 143000 aplikacija sa svoje platforme zbog kršenja pravila

Twitter je saopštio da je uklonio više od 143000 aplikacija sa svoje platforme u periodu od aprila do juna, zbog toga što su kršile njegovu API po... Dalje