Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Društvene mreže, 22.05.2018, 11:30 AM

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Udruženja Demand Progress, Citizens Against Monopoly, Content Creators Coalition, Jewish Voice for Peace, MoveOn, Mpower Change, Open Markets Institute i SumOfUs, pokrenuli su zajedničku kampanju kojom pozivaju američku Federalnu trgovinsku komisiju (FTC) da interveniše i da podeli Facebook u manje kompanije, a posebno da odvoji Messenger, Instagram i WhatsApp od matične kompanije.

Kampanja je nazvana "Freedom from Facebook" i predstavljena je na namenskom web sajtu na kome su pomenuta udruženja pozvala korisnike da potpišu peticiju FTC-u zbog Facebookovog monopola.

Moto kampanje je "Vreme je da Facebook bude bezbedan za demokratiju".

"Facebook i Mark Zakerberg su nagomilali zastrašujuću količinu moći", navodi se na web sajtu kampanje. "Facebook jednostrano odlučuje o vestima koje milijarde ljudi širom sveta vide svaki dan. Kupuje ili dovodi do bankrota potencijalne konkurente kako bi zaštitio svoj monopol, ubijajući inovacije i izbor. Prati nas skoro svuda gde idemo na internetu, a putem naših pametnih telefona čak i tamo gde idemo u stvarnom svetu. Koristi naše intimne podatke kako bi saznao kako da mi i naša deca postanemo zavisni od njegovih usluga. A onda Facebook pruži sve informacije o nama svojim pravim klijentima - praktično bilo kome ko želi da plati za to da nas ubedi da kupimo, radimo ili verujemo u nešto. "

Pokretači ove kampanje takođe optužuju Facebook da angažuje lobi grupe, stručnjake i naučnike kako bi zaštitili kompaniju od bilo kakvih pravnih konsekvenci.

"Pet članova Federalne trgovinske komisije, koja je deo naše vlade i koja je zadužena za nadgledanje Facebooka, može učiniti Facebook sigurnim za našu demokratiju razbijanjem kompanije, dajući nam slobodu komunikacije preko mreža i zaštitu privatnosti", kažu pokretači kampanje.

Oni će pokrenuti i marketing kampanju za promociju svoje web stranice. Oglasi će se pojaviti na Facebooku, Instagramu i Twitteru.

Što se tiče Facebooka, kompanija je nedavno i sama pokrenula kampanju promovišući nedavno uvedene novine koje su usmerene na privatnost korisnika društvene mreže.

"Facebook je u konkurentnom okruženju u kojem ljudi koji koriste naše aplikacije istovremeno koriste i besplatne usluge koje nude mnogi drugi", izjavio je portparol kompanije Facebook. "Prosečna osoba koristi osam različitih aplikacija za komunikaciju. Ljudi koriste Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger jer ih smatraju vrednim a mi se možemo bolje boriti protiv neželjene pošte i zloupotrebe i mnogo brže graditi nove funkcije pod jednim krovom."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

U Facebooku smatraju da iza septembarskog napada stoje spameri

U Facebooku smatraju da iza septembarskog napada stoje spameri

Nakon prvobitne procene da je sigurnosni propust u funkciji “View As”, koji su nepoznati napadači iskoristili za napad na Facebook, utica... Dalje

Twitter pod istragom zbog mogućeg kršenja GDPR-a

Twitter pod istragom zbog mogućeg kršenja GDPR-a

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) pokrenula je istragu protiv Twittera posle žalbe koju je u avgustu ove godine podneo istraživač Majkl Vil... Dalje

Žrtve napada na Facebook neće dobiti zaštitu od krađe identiteta

Žrtve napada na Facebook neće dobiti zaštitu od krađe identiteta

Kompanija Facebook je objavila da neće pružiti zaštitu od krađe identiteta žrtvama nedavnog incidenta u kome se kompromitovani podaci na desetin... Dalje

FBI tražio od Facebooka da ne otkriva ko stoji iza nedavnog napada

FBI tražio od Facebooka da ne otkriva ko stoji iza nedavnog napada

Gaj Rouzen, potpredsednik menadžmenta proizvoda u kompaniji Facebook, izjavio je da je, iako su početne procene bile da su u nedavnom hakerskom napa... Dalje

Facebook blokirao naloge ruske firme SocialDataHub zbog prikupljanja podataka korisnika

Facebook blokirao naloge ruske firme SocialDataHub zbog prikupljanja podataka korisnika

Facebook je blokirao na desetine naloga i profila koji pripadaju ruskoj firmi SocialDataHub zbog “neovlašćenog prikupljanja korisničkih info... Dalje