Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Društvene mreže, 22.05.2018, 11:30 AM

Freedom from Facebook: Kampanja protiv monopola Facebooka

Udruženja Demand Progress, Citizens Against Monopoly, Content Creators Coalition, Jewish Voice for Peace, MoveOn, Mpower Change, Open Markets Institute i SumOfUs, pokrenuli su zajedničku kampanju kojom pozivaju američku Federalnu trgovinsku komisiju (FTC) da interveniše i da podeli Facebook u manje kompanije, a posebno da odvoji Messenger, Instagram i WhatsApp od matične kompanije.

Kampanja je nazvana "Freedom from Facebook" i predstavljena je na namenskom web sajtu na kome su pomenuta udruženja pozvala korisnike da potpišu peticiju FTC-u zbog Facebookovog monopola.

Moto kampanje je "Vreme je da Facebook bude bezbedan za demokratiju".

"Facebook i Mark Zakerberg su nagomilali zastrašujuću količinu moći", navodi se na web sajtu kampanje. "Facebook jednostrano odlučuje o vestima koje milijarde ljudi širom sveta vide svaki dan. Kupuje ili dovodi do bankrota potencijalne konkurente kako bi zaštitio svoj monopol, ubijajući inovacije i izbor. Prati nas skoro svuda gde idemo na internetu, a putem naših pametnih telefona čak i tamo gde idemo u stvarnom svetu. Koristi naše intimne podatke kako bi saznao kako da mi i naša deca postanemo zavisni od njegovih usluga. A onda Facebook pruži sve informacije o nama svojim pravim klijentima - praktično bilo kome ko želi da plati za to da nas ubedi da kupimo, radimo ili verujemo u nešto. "

Pokretači ove kampanje takođe optužuju Facebook da angažuje lobi grupe, stručnjake i naučnike kako bi zaštitili kompaniju od bilo kakvih pravnih konsekvenci.

"Pet članova Federalne trgovinske komisije, koja je deo naše vlade i koja je zadužena za nadgledanje Facebooka, može učiniti Facebook sigurnim za našu demokratiju razbijanjem kompanije, dajući nam slobodu komunikacije preko mreža i zaštitu privatnosti", kažu pokretači kampanje.

Oni će pokrenuti i marketing kampanju za promociju svoje web stranice. Oglasi će se pojaviti na Facebooku, Instagramu i Twitteru.

Što se tiče Facebooka, kompanija je nedavno i sama pokrenula kampanju promovišući nedavno uvedene novine koje su usmerene na privatnost korisnika društvene mreže.

"Facebook je u konkurentnom okruženju u kojem ljudi koji koriste naše aplikacije istovremeno koriste i besplatne usluge koje nude mnogi drugi", izjavio je portparol kompanije Facebook. "Prosečna osoba koristi osam različitih aplikacija za komunikaciju. Ljudi koriste Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger jer ih smatraju vrednim a mi se možemo bolje boriti protiv neželjene pošte i zloupotrebe i mnogo brže graditi nove funkcije pod jednim krovom."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

U zvaničnom Facebookovom dodatku za čet za WordPress sajtove, koji ima više od 80000 instalacija, otkriven je bag koji bi mogao omogućiti napada... Dalje

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter je najavio da će ga Federalna komisija za trgovinu (FTC) možda uskoro kazniti novčanam kaznom u iznosu do 250 miliona dolara zbog neadekva... Dalje

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

U nizu tvitova objavljenih noćas, Twitter je podelio svoja saznanja o dosad neviđenom napadu koji se dogodio 15. jula a koji je omogućio hakerima ... Dalje

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Facebook je prošle nedelje ponosno predstavio novu bezbednosnu funkciju za Messenger koja omogućava korisnicima da otključavaju svoje poruke skeni... Dalje

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Čovek koji je priznao da je agent kineske vlade koristio je LinkedInov algoritam da bi pronašao nove kontakte u američkoj vladi i vojsci. On je u s... Dalje