Google ugasio Google+

Društvene mreže, 04.04.2019, 09:30 AM

Google ugasio Google+

Kako je i najavljeno, u utorak je napokon počelo gašenje društvene mreže Google+.

Google+ koji je pokrenut je 2011. godine, bio je četvrti Googleov pokušaj da napravi društvenu mrežu koja bi bila konkurentna Facebooku i Twitteru. Međutim, platforma nije uspela da pridobije korisnike, čak i pošto je Google pokušao da je poveže sa YouTube zajednicom. Do kraja 2011. analitičari su već najavljivali njenu propast. Ali Google je odlučio da je ugasi tek nakon što je otkrio kompromitivanje podataka 2018. godine.

Google+ je pokrenut juna 2011., kao društvena mreža kojoj su u to vreme mogli da se pridruže samo korisnici koji su imali pozivnicu, da bi ona kasnije postala dostupna svima.

Google+ imao je sve karakteristike tipične za društvene mreže - korisnici su mogli da objavljuju fotografije i ažuriraju statuse na svojim profilima. Google je opisivao Google+ kao društvenu mrežu dizajniranu da radi u svim njegovim uslugama. Korisnici su mogli da svrstavaju prijatelje u "Krugove" i da obavljaju grupne video pozive preko "Hangoutsa".

Google se hvalio da su se milioni ljudi prijavili na Google+ nekoliko nedelja pošto je mreža pokrenuta. Sve je izgledalo savršeno osim što je Google+ koristilo premalo registrovanih korisnika. Nešto je pošlo naopako, zbog čega je Google+ od prvog dana bio osuđen na propast.

Google+ je imao stroga pravila o upotrebi pravog imena, udaljavajući sa mreže korisnike koji su koristili lažna imena, često i iz drugih svojih servisa kao što je Gmail.

Brendovima i kompanijama koji su napravili svoje Google+ profile Google je brisao stranice. Kasnije je kompanija priznala da je to bila greška i odlučila da firmama ipak dozvoli da imaju Google+ profile.

Ali korisnici su često bili zbunjeni onim što je nudio Google+. Facebook je imao čuveni "lajk", Twitter je imao "fejv", a Google+ je imao "Plus One". To je bilo prilično nerazumljivo korisnicima koji su retko koristili to dugme.

Kako bi angažovao korisnike, Google je integrisao svoju društvenu mrežu sa uslugama kao što je Gmail, a zatim, 2013. godine, i sa YouTubeom. Svako ko je hteo da komentariše YouTube video morao je imati Google+ nalog. Ovaj potez naljutio je istaknute kreatore sadržaja na YouTubeu koji su smatrali da se njihov uspeh koristi kako bi se oživela posrnula društvena mreža. I oni koji su recenzirali aplikacije na Google Play takođe su morali da imaju Google+ nalog.

Ipak, činilo se da je Google+ živnuo, jer su komentari na YouTubeu, "omiljeni" videi i recenzije u prodavnici aplikacija automatski postavljani na Google+. Google se hvalio da platforma ima 500 miliona korisnika ali u stvarnosti većinu Google+ nije uopšte zanimao.

Aprila 2014., osnivač Google+, Vic Gundotra, napustio je kompaniju posle čega su usledile promene. Uspešne funkcije, kao što su Hangouts i fotografije, odvojene su od usluge Google+ i radile su kao nezavisne usluge. Google je počeo da razdvaja Google+ od svojih aplikacija kao što su YouTube i Google Play, što je obradovalo jutjubere i programere aplikacija.

2015. Google+ je imao ideju da se fokusira na "zajednice", ali to takođe nije izazvalo interes za platformu.

Na kraju, Google+ mreži presudilo je otkriće da je došlo do kompromitovanja podataka koje je podstaklo Google da zatvori platformu. Prošle godine, Google je priznao da su bagovi u njegovom softveru izložili privatne informacije 52 miliona članova mreže riziku od otkrivanja. Google je tada, skoro sa olakšanjem, konačno priznao da je malo ljudi koristilo platformu i najavio gašenje mreže za 2. april 2019.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju za poruke i pozive u Messengeru

Meta počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju za poruke i pozive u Messengeru

Meta je objavila da počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju (E2EE) za poruke i pozive jedan na jedan u Messengeru. E2EE za grupne razgov... Dalje

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje