Instagram dodaje tri nove funkcije za veću bezbednost platforme

Društvene mreže, 29.08.2018, 12:00 PM

Instagram dodaje tri nove funkcije za veću bezbednost platforme

Instagram brzo raste, a sa velikim uspehom dolazi i velika odgovornost - odgovornost da nalozi korisnika budu sigurni, odgovornost za borbu protiv lažnih naloga i vesti, kao i odgovornost da budu transparentni.

Možda vam je promakla vest da je Facebookova mreža za razmenu fotografija nedavno bila žrtva široko rasprostranjene hakerske kampanje koja je uticala na hiljade korisnika Instagrama, koji nisu mogli da pristupe svojim nalozima.

Verovatno podstaknut tim događajem, Instagram je najavio tri novine koje se tiču sigurnosti a koje treba da obeshrabre trolove, zaustave dezinformacije i platformu učine sigurnijom za milijardu njenih korisnika.

Na blogu kompanije, suosnivač i izvršni direktor Instagrama Majk Kriger najavio je tri nove funkcije - podršku za aplikacije za dvofaktornu autentifikaciju nezavisnih proizvođača, funkciju nazvanu "O ovom nalogu", i zahtev za verifikaciju naloga.

Instagram dodaje podršku za programe za potvrdu identiteta nezavisnih proizvođača (2FA), kao što su Duo Mobile i Google Authenticator umesto dosadašnje 2FA koja se oslanja na SMS poruke.

Do sada je Instagram koristio SMS dvofaktornu autentifikaciju za koju se sada smatra da je manje bezbedna, jer je moguće da napadači preotmu vaš telefonski broj, a time i SMS poruke, što bi im omogućilo pristup vašem nalogu zaštićenom sa SMS 2FA.

Korisnicima se preporučuje da omoguće dvofaktornu autentifikaciju u svojim aplikacijama kako bi zaštitili svoj nalog od hakera, jer ova funkcija prilikom prijavljivanja zahteva dodatni korak - unos slučajno odabrane lozinke poslate odobrenom uređaju.

Da biste omogućili ovu funkciju, idite u "Podešavanja", izaberite "Dvofatorna autentifikacija", a zatim izaberite "Authentication App".

"Ako već imate instaliranu aplikaciju za potvrdu identiteta, mi ćemo automatski pronaći aplikaciju i poslati joj kod za prijavljivanje. Idite u aplikaciju, preuzmite kod i unesite ga na Instagram, i dvostruka autentifikacija će se automatski uključiti", objasnili su iz kompanije.

"Ako još uvek niste instalirali [aplikaciju], poslaćemo vas u App Store ili Google Play Store da preuzmete aplikaciju za autentifikaciju po vašem izboru. Kada ste je instalirali, vratite se na Instagram da biste nastavili postavljanje dvofaktorne autentifikacije."

Podrška za različite aplikacije za autentifikaciju nezavisnih proizvođača biće dostupna svima u narednim nedeljama.

Funkcija "O ovom nalogu" će omogućiti korisnicima Instagrama da vide detalje o korisnicima sa velikim brojem pratilaca, uključujući i to kada su se pridružili platformi, gde se nalaze, oglase koje koriste, sve promene korisničkog imena u protekloj godini, i njihove društvene veze.

Iz Instagrama kažu da su dobili povratne informacije od zajednice da je važno da korisnici imaju mogućnost da saznaju više o nalozima koji dopiru do mnogo ljudi na Instagramu, naročito kada ti nalozi objavljuju informacije vezane za aktuelne političke ili društvene događaje.

Funkciji "O ovom nalogu" moći će da se pristupi samo preko menija. Počev od septembra, ova funkcija će biti dostupna samo korisnicima sa većim brojem pratilaca, dok će kasnije ona biti dostupna svima.

Instagram je takođe objavio funkciju koja omogućava korisnicima da zatraže plavi bedž "Potvrđeno". Ovo je deo napora kompanije da obezbedi transparentnost za velike javne račune i pomogne korisnicima da budu sigurni da komuniciraju sa javnim ličnostima, brendom ili entitetom.

Da biste dobili plavi bedž, vaš Instagram nalog mora biti u skladu sa Uslovima korišćenja usluge i smernicama zajednice. Ako vaš nalog ispunjava kriterijume, možete se prijaviti direktno preko aplikacije.

Međutim, "podnošenje zahteva za verifikaciju ne garantuje da će vaš nalog biti verifikovan", kažu iz Instagrama.

Da biste podneli zahtev za verifikaciju, idite u "Podešavanja", izaberite "Zahtev za verifikaciju" u odeljku "Nalog", zatim unesite svoje puno ime, priložite kopiju legalne poslovne identifikacije ili lične karte sa slikom koja prikazuje vaše puno ime i datum rođenja, i kliknite na "Send".

Zatim će Instagram pregledati zahtev i ako potvrdi autentičnost, jedinstvenost, potpunost i prepoznatljivost računa, dobićete obaveštenje kojim se potvrđuje ili odbija zahtev.

Više informacija o procesu i podobnosti za verifikaciju naloga možete naći u Instagramovom Centru za pomoć.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Posle intervencije irske Komisije za zaštitu podataka, Facebook odložio pokretanje usluge za traženje partnera u Evropi

Posle intervencije irske Komisije za zaštitu podataka, Facebook odložio pokretanje usluge za traženje partnera u Evropi

Facebook je odložio pokretanje svoje usluge za traženje partnera Facebook Dating u Evropi, nakon što su početkom nedelje kompaniju posetili služb... Dalje

Hakovani Facebookovi Instagram i Twitter nalozi

Hakovani Facebookovi Instagram i Twitter nalozi

Facebook je potvrdio da su u petak popodne hakovani zvanični Twitter nalozi kompanije za Facebook i Messenger, kao i Facebookov nalog na Instagramu. ... Dalje

Organizacije za zaštitu dece pozivaju Facebook da zaustavi svoje planove o enkripciji

Organizacije za zaštitu dece pozivaju Facebook da zaustavi svoje planove o enkripciji

Više od 120 organizacija iz celog sveta potpisalo je otvoreno pismo u kojima su pozvale Facebooka da zaustavi planove o implementaciji jake enkripcij... Dalje

Twitter ispravio bag koji su napadači koristili za povezivanje telefonskih brojeva sa nalozima korisnika

Twitter ispravio bag koji su napadači koristili za povezivanje telefonskih brojeva sa nalozima korisnika

Twitter je saopštio da je otkrio i rešio problem koji su nepoznati napadači iskoristili za povezivanje određenih brojeva telefona sa odgovarajuć... Dalje

Facebook postigao nagodbu od 550 miliona dolara u sporu sa korisnicima zbog prikupljanja biometrijskih podataka

Facebook postigao nagodbu od 550 miliona dolara u sporu sa korisnicima zbog prikupljanja biometrijskih podataka

Facebook je juče saopštio da je postigao nagodbu vrednu 550 miliona dolara sa svojim korisnicima iz Ilinoisa koji su tužili kompaniju. Tužba je po... Dalje