Instagram testira skrivanje ukupnog broja lajkova objava
Društvene mreže, 06.05.2019, 01:00 AM

Instagram će početi da sakriva ukupan broj lajkova fotografija i pregleda videa.
Promena je pokušaj da se platforma učini zdravijim mestom, tako što će se ljudima omogućiti da obrate pažnju na sam sadržaj, a ne na to koliko su lajkova objave prikupile, objasnila je kompanija prošle nedelje.
Pratioci neće videti ukupan broj lajkova ispod fotografija ili broj pregleda videa u Instagram feedu, pa čak ni ako posete profil korisnika. Oni će videti tek nekoliko korisnika koji su lajkovali objavu a umesto broja pisaće “i drugi”.
Vlasnik profila će i dalje moći da vidi ove podatke, mada će morati da pređe preko objave da bi ti podaci bili prikazani.
Testiranje “privatnih lajkova” trebalo je da počne krajem prošle nedelje u Kanadi, kako je najavljeno na Facebookovoj F8 godišnjoj konferenciji developera.
Kritičari kompanija koje su vlasnici društvenih mreža kažu da naglasak na takvim podacima kao što su "lajkovi" podstiče negativno ponašanje na platformama, uključujući Facebook, Twitter i Instagram, u smislu da ljudi praktično svoju vrednost na društvenim mrežama mere prema broju lajkova. Mnoge kompanije koje koriste društvene medije koriste algoritme koji uzimaju u obzir želje korisnika ili preglede objava, između ostalog, da bi odredili kako distribuirati svoj sadržaj korisnicima.
Direktor Instagrama Adam Moseri izjavio je da žele da stvore okruženje gde će biti manje pritiska koji je vezan za broj lajkova i pregleda i gde će se korisnici osećati ugodno i biti usresređeni na svoje izražavanje a ne na lajkove i uticaj.
“Čujemo da se ljudi brinu o tome koliko lajkova imaju”, rekao je Moseri.
Lajkovi takođe mogu biti netačan način merenja stvarnog angažovanja korisnika. Postoje online servisi koji nude korisnicima Instagrama mogućnost kupovine lajkova ili komentara, pa čak se dešava da stvarni korisnici pretvaraju svoje naloge u botove kako bi ih zaradili od lajkova i komentara objava drugih korisnika. Lajkovi nisu pravi - ljudi koji su svoje naloge pretvorili u botove ne lajkuju sami objave, već koriste servise koji automatski lajkuju i ostavljaju komentare na objave drugih korisnika umesto njih.
Mnogi uticajni i drugi ljudi koji su plaćeni za objavljivanje na društvenim mrežama koriste ovakve podatke kao važan dokaz koliko su popularni i uticajni. Ti brojevi onda mogu da utiču na to koliko će im brendovi platiti objave, čime lajkovi postaju važna brojka za takve korisnike.
Iz Instagrama kažu da su svesni da bi prikrivanje lajkova moglo biti finansijski problem za mnoge korisnike Instagrama. Oni kažu da se razmišlja o načinima kako će to rešiti i da je ideja još uvek u fazi "istraživanja".
Ideja o uklanjanju nekih od očiglednijih markera popularnosti neke osobe je rezultat sve veće zabrinutosti zbog štete koju društveni mediji nanose mentalnom zdravlju i dobrobiti ljudi. To se posebno odnosi na mlađe korisnike koji se često utrkuju međusobno ko ima više lajkova, te stoga ne razmišljaju mnogo o sadržaju svojih objava i dugoročnim posledicama onoga što objavljuju.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade