Instagram testira skrivanje ukupnog broja lajkova objava

Društvene mreže, 06.05.2019, 01:00 AM

Instagram testira skrivanje ukupnog broja lajkova objava

Instagram će početi da sakriva ukupan broj lajkova fotografija i pregleda videa.

Promena je pokušaj da se platforma učini zdravijim mestom, tako što će se ljudima omogućiti da obrate pažnju na sam sadržaj, a ne na to koliko su lajkova objave prikupile, objasnila je kompanija prošle nedelje.

Pratioci neće videti ukupan broj lajkova ispod fotografija ili broj pregleda videa u Instagram feedu, pa čak ni ako posete profil korisnika. Oni će videti tek nekoliko korisnika koji su lajkovali objavu a umesto broja pisaće “i drugi”.

Vlasnik profila će i dalje moći da vidi ove podatke, mada će morati da pređe preko objave da bi ti podaci bili prikazani.

Testiranje “privatnih lajkova” trebalo je da počne krajem prošle nedelje u Kanadi, kako je najavljeno na Facebookovoj F8 godišnjoj konferenciji developera.

Kritičari kompanija koje su vlasnici društvenih mreža kažu da naglasak na takvim podacima kao što su "lajkovi" podstiče negativno ponašanje na platformama, uključujući Facebook, Twitter i Instagram, u smislu da ljudi praktično svoju vrednost na društvenim mrežama mere prema broju lajkova. Mnoge kompanije koje koriste društvene medije koriste algoritme koji uzimaju u obzir želje korisnika ili preglede objava, između ostalog, da bi odredili kako distribuirati svoj sadržaj korisnicima.

Direktor Instagrama Adam Moseri izjavio je da žele da stvore okruženje gde će biti manje pritiska koji je vezan za broj lajkova i pregleda i gde će se korisnici osećati ugodno i biti usresređeni na svoje izražavanje a ne na lajkove i uticaj.

“Čujemo da se ljudi brinu o tome koliko lajkova imaju”, rekao je Moseri.

Lajkovi takođe mogu biti netačan način merenja stvarnog angažovanja korisnika. Postoje online servisi koji nude korisnicima Instagrama mogućnost kupovine lajkova ili komentara, pa čak se dešava da stvarni korisnici pretvaraju svoje naloge u botove kako bi ih zaradili od lajkova i komentara objava drugih korisnika. Lajkovi nisu pravi - ljudi koji su svoje naloge pretvorili u botove ne lajkuju sami objave, već koriste servise koji automatski lajkuju i ostavljaju komentare na objave drugih korisnika umesto njih.

Mnogi uticajni i drugi ljudi koji su plaćeni za objavljivanje na društvenim mrežama koriste ovakve podatke kao važan dokaz koliko su popularni i uticajni. Ti brojevi onda mogu da utiču na to koliko će im brendovi platiti objave, čime lajkovi postaju važna brojka za takve korisnike.

Iz Instagrama kažu da su svesni da bi prikrivanje lajkova moglo biti finansijski problem za mnoge korisnike Instagrama. Oni kažu da se razmišlja o načinima kako će to rešiti i da je ideja još uvek u fazi "istraživanja".

Ideja o uklanjanju nekih od očiglednijih markera popularnosti neke osobe je rezultat sve veće zabrinutosti zbog štete koju društveni mediji nanose mentalnom zdravlju i dobrobiti ljudi. To se posebno odnosi na mlađe korisnike koji se često utrkuju međusobno ko ima više lajkova, te stoga ne razmišljaju mnogo o sadržaju svojih objava i dugoročnim posledicama onoga što objavljuju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook je objavio izveštaj sa podacima o tome koliko je objava i naloga bilo protiv kojih su preduzete određene mere u periodu između oktobra 201... Dalje

Facebook menja News Feed, prioritet daje bliskim prijateljima i relevantnim linkovima

Facebook menja News Feed, prioritet daje bliskim prijateljima i relevantnim linkovima

Facebook ponovo menja News Feed. Kompanija je u četvrtak objavila dva ažuriranja algoritma koji pokreće News Feed. Jedan od njih će prednost u no... Dalje

Twitter priznao da je ''greškom'' delio podatke o lokaciji korisnika iPhone uređaja sa neimenovanom kompanijom

Twitter priznao da je ''greškom'' delio podatke o lokaciji korisnika iPhone uređaja sa neimenovanom kompanijom

Twitter je priznao grešku koja je omogućila kompaniji da prikuplja podatke o lokaciji korisnika iPhone uređaja i da ih deli sa neimenovanim partne... Dalje

Facebook tuži južnokorejsku firmu zbog zloupotrebe podataka korisnika aplikacija

Facebook tuži južnokorejsku firmu zbog zloupotrebe podataka korisnika aplikacija

Facebook je tužio jednu južnokorejsku firmu zbog navodnog nezakonitog korišćenja i prodaje podatke korisnika aplikacija na njegovoj platformi. Dru... Dalje

Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan

Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan

Facebook hitno treba “razbiti” jer je Mark Zakerberg suviše moćan, tvrdi Kris Hjuz, suosnivač kompanije. Direktor Facebooka, Mark Zake... Dalje