Instagram testira skrivanje ukupnog broja lajkova objava

Društvene mreže, 06.05.2019, 01:00 AM

Instagram testira skrivanje ukupnog broja lajkova objava

Instagram će početi da sakriva ukupan broj lajkova fotografija i pregleda videa.

Promena je pokušaj da se platforma učini zdravijim mestom, tako što će se ljudima omogućiti da obrate pažnju na sam sadržaj, a ne na to koliko su lajkova objave prikupile, objasnila je kompanija prošle nedelje.

Pratioci neće videti ukupan broj lajkova ispod fotografija ili broj pregleda videa u Instagram feedu, pa čak ni ako posete profil korisnika. Oni će videti tek nekoliko korisnika koji su lajkovali objavu a umesto broja pisaće “i drugi”.

Vlasnik profila će i dalje moći da vidi ove podatke, mada će morati da pređe preko objave da bi ti podaci bili prikazani.

Testiranje “privatnih lajkova” trebalo je da počne krajem prošle nedelje u Kanadi, kako je najavljeno na Facebookovoj F8 godišnjoj konferenciji developera.

Kritičari kompanija koje su vlasnici društvenih mreža kažu da naglasak na takvim podacima kao što su "lajkovi" podstiče negativno ponašanje na platformama, uključujući Facebook, Twitter i Instagram, u smislu da ljudi praktično svoju vrednost na društvenim mrežama mere prema broju lajkova. Mnoge kompanije koje koriste društvene medije koriste algoritme koji uzimaju u obzir želje korisnika ili preglede objava, između ostalog, da bi odredili kako distribuirati svoj sadržaj korisnicima.

Direktor Instagrama Adam Moseri izjavio je da žele da stvore okruženje gde će biti manje pritiska koji je vezan za broj lajkova i pregleda i gde će se korisnici osećati ugodno i biti usresređeni na svoje izražavanje a ne na lajkove i uticaj.

“Čujemo da se ljudi brinu o tome koliko lajkova imaju”, rekao je Moseri.

Lajkovi takođe mogu biti netačan način merenja stvarnog angažovanja korisnika. Postoje online servisi koji nude korisnicima Instagrama mogućnost kupovine lajkova ili komentara, pa čak se dešava da stvarni korisnici pretvaraju svoje naloge u botove kako bi ih zaradili od lajkova i komentara objava drugih korisnika. Lajkovi nisu pravi - ljudi koji su svoje naloge pretvorili u botove ne lajkuju sami objave, već koriste servise koji automatski lajkuju i ostavljaju komentare na objave drugih korisnika umesto njih.

Mnogi uticajni i drugi ljudi koji su plaćeni za objavljivanje na društvenim mrežama koriste ovakve podatke kao važan dokaz koliko su popularni i uticajni. Ti brojevi onda mogu da utiču na to koliko će im brendovi platiti objave, čime lajkovi postaju važna brojka za takve korisnike.

Iz Instagrama kažu da su svesni da bi prikrivanje lajkova moglo biti finansijski problem za mnoge korisnike Instagrama. Oni kažu da se razmišlja o načinima kako će to rešiti i da je ideja još uvek u fazi "istraživanja".

Ideja o uklanjanju nekih od očiglednijih markera popularnosti neke osobe je rezultat sve veće zabrinutosti zbog štete koju društveni mediji nanose mentalnom zdravlju i dobrobiti ljudi. To se posebno odnosi na mlađe korisnike koji se često utrkuju međusobno ko ima više lajkova, te stoga ne razmišljaju mnogo o sadržaju svojih objava i dugoročnim posledicama onoga što objavljuju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Dobre vesti za korisnike Facebooka, ali loše za oglašivače i izdavače čije se poslovanje oslanja na Facebook oglase. Nakon skandala sa Cambridge ... Dalje

Facebook menja postavke za grupe

Facebook menja postavke za grupe

Facebook je juče najavio da će ažurirati postavke privatnosti za grupe, kako za zatvorene tako i za one javne. Iz Facebooka kažu da je ova promena... Dalje

Facebook plaća stotine ljudi da bi slušali audio snimke korisnika Messengera

Facebook plaća stotine ljudi da bi slušali audio snimke korisnika Messengera

Facebook plaća na stotine ljudi kao saradnike angažovane na poslovima transkripcije audio snimaka korisnika njegovih servisa, rekli su Bloombergu n... Dalje

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook je podneo tužbu protiv dvojice programera Android aplikacija zbog toga što su koristili pametne telefone korisnika za lažne klikove na Fac... Dalje

Sud presudio: Sajtovi bi mogli biti odgovorni za Facebookovo praćenje njihovih posetilaca

Sud presudio: Sajtovi bi mogli biti odgovorni za Facebookovo praćenje njihovih posetilaca

Vrhovni sud Evropske unije smatra da bi se vlasnici web sajtova mogli suočiti sa pravnim posledicama zbog sveprisutnog Facebookovog tastera „Li... Dalje