Instagram uvodi nove alate za blokiranje pretećih i uznemirujućih poruka

Društvene mreže, 22.04.2021, 10:30 AM

Instagram uvodi nove alate za blokiranje pretećih i uznemirujućih poruka

Od 2012. godine pored komentarisanja objava, korisnici mogu privatno da komuniciraju putem direktnih poruka (DM), kao i korisnici Facebooka.

Za većinu korisnika ovo nije ništa više od korisne funkcije za održavanje kontakta sa prijateljima i obožavaocima. Međutim, za neke je to sredstvo koje koriste za zlostavljanje i uznemiravanje.

“Razumemo uticaj koji nasilni sadržaj - bilo da je to rasistički, seksistički, homofobični ili bilo koji drugi oblik zlostavljanja - može imati na ljude”, kaže Instagram. “Niko to ne bi trebalo da iskusi na Instagramu. Ali borba protiv zlostavljanja složen je izazov i ne možemo preduzeti jedan korak da bismo ga u potpunosti eliminisali. Na primer, znamo da su se mnogi u našoj zajednici, posebno ljudi sa većim brojem pratilaca, suočavali sa zlostavljanjem u prijemnom sandučetu zahteva za DM od osoba koje ne prate.”

Ako vam je nalog privatan, za poruke ljudi koje ne pratite dobijate zahteve za pregled poruka. Postojećim kontaktima možete blokirati poruke ako vam razgovori iz ovog i onog razloga nisu prijatni.

Međutim, ovo ne sprečava nekoga da registruje novi nalog i da vas iznova i iznova kontaktira. To je problem koji se Instagram nada da će rešiti novim merama koje sprečavaju korisnike da uopšte vide određene poruke.

Korisnici već mogu da blokiraju nečiji nalog, ali uskoro će takođe moći preventivno da primene blokadu koja će pokušati da “uhvati” sve nove naloge koje ista osoba bude koristila u budućnosti.

„Ovo je dodatak našoj politici u vezi uznemiravanja, koja već zabranjuje ljudima da više puta kontaktiraju nekoga ko ne želi da čuje za njih“, kaže Instagram. „Takođe ne dozvoljavamo recidiv, što znači da ako nečiji nalog bude onemogućen zbog kršenja naših pravila, uklonili bismo sve nove naloge koje oni otvore čim to saznamo.“

Još jedna nova funkcija je filter koji pokriva zahteve za pregled poruka koje sadrže „rasističku, seksističku, homofobičnu ili bilo koju drugu vrstu zlostavljanja“. Samo viđenje ovih vrsta poruka može biti uznemirujuće, i iako je pokušaj da se to potpuno spreči verovatno nemoguć, Instagramov alat može ograničiti količinu takvih poruka u sandučićima.

Uvredljive reči, fraze i emodžiji mogu automatski da se prekriju kada se otkriju u DM zahtevima.

„Budući da su DM privatni razgovori, ne tražimo proaktivno govor mržnje ili maltretiranje na isti način kao na drugim mestima na Instagramu“, kaže kompanija. „Zbog toga uvodimo novi alat koji će, kada se uključi, automatski filtrirati DM zahteve koji sadrže uvredljive reči, fraze i emodžije, tako da ih nikada ne morate videti. Ovaj alat se fokusira na DM zahteve, jer ovde ljudi obično dobijaju nasilne poruke, za razliku od regularnog DM sandučeta, gde primate poruke od prijatelja. Alat će raditi na sličan način kao i filteri za komentare koje već nudimo, a koji vam omogućavaju da sakrijete uvredljive komentare i odaberete koje termine ne želite da ljudi koriste u komentarima ispod vaših objava.“

Filtere za komentare i DM zahteve možete uključiti i isključiti u novom odeljku u Podešavanjima privatnosti nazvanom Hidden Words (Skrivene reči).

Instagram kaže da upotreba alata neće poslati sadržaj poruke na servere kompanije, niti će se one deliti direktno sa Instagramom, osim ako korisnici ne prijave vlasnika naloga.

“Radili smo sa vodećim organizacijama za borbu protiv diskriminacije i nasilja da bismo razvili unapred definisanu listu uvredljivih izraza koji će se filtrirati iz zahteva za DM kada je funkcija uključena”, kaže kompanija dodajući da će korisnici takođe moći da kreiraju sopstvene prilagođene liste reči, fraza i emodžija koje ne žele da vide u zahtevima za DM.

Svi DM zahtevi koji sadrže ove uvredljive reči, fraze ili emodžije, sa vaše liste ili sa unapred definisane liste, automatski će se filtrirati u zasebni folder sa skrivenim zahtevima. Ako odlučite da otvorite taj folder, tekst poruke će biti pokriven, tako da se nećete suočiti sa uvredljivim jezikom, osim ako ne dodirnete da biste ga otkrili. Tada imate mogućnost da prihvatite zahtev za poruku, obrišete ga ili prijavite.

Instagramovi alati biće uvedeni narednih nedelja u nekoliko zemalja pre nego što u narednih nekoliko meseci budu ponuđeni korisnicima i u drugim zemljama.

Kompanija takođe usavršava svoje algoritme za otkrivanje uvredljivih komentara. Ako korisnici odluče da onemoguće „uvredljive“ reči u komentarima na njihov sadržaj, Instagram će početi da sakriva uobičajene slučajno ili namerno pogrešno napisane reči.

„Znamo da možemo učiniti još mnogo toga i posvećeni smo nastavku naše borbe protiv nasilja i zlostavljanja na mreži“, kaže Instagram.

Foto: Instagram


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje