Kako hakerima sami otkrivamo lozinke na društvenim mrežama

Društvene mreže, 03.02.2022, 10:00 AM

Kako hakerima sami otkrivamo lozinke na društvenim mrežama

Da li ste svesni koliko je vaših ličnih podataka na društvenim mrežama i da ste za to sami ogovorni? Svaki put kada odgovorate na pitanja iz onlajn kviza, popunite anketu ili podelite sliku sa svog rođendana, hakeri to mogu iskoristiti protiv vas.

Švajcarska kompanija pCloud pokrenula je kreativnu kampanju podizanja svesti o sajber bezbednosti kako bi pokazala kako hakeri prikupljaju lične podatke korisnika sa društvenih mreža i kako ih mogu iskoristiti protiv njih.

Kampanja pClouda koristi lažni Instagram nalog influenserke Alise Adams (@thealiceadams) kako bi pokazala kako korisnici, posebno mladi, nenamerno otkrivaju važne informacije na fotografijama i video snimcima koje objavljuju na društvenim mrežama.

„Preko onoga što delimo na mreži, slika koje postavljamo i lokacija koje označavamo, hakeri i kriminalci mogu da pogode vašu lozinku za nekoliko sekundi, dovodeći vaš identitet i vaše bankovne račune u opasnost od krađe“, rekao je portparol pClouda.

Više od polovine (53%) korisnika se oslanja na pamćenje lozinki, što znači da ljudi često biraju jednostavne lozinke koje se lako pamte, i koje sadrže informacije iz života. Četiri od pet postmilenijalaca koristi istu lozinku za sve naloge, olakšavajući posao hakerima kojima pođe za rukom da hakuju jedan nalog, da preuzmu i sve ostale naloge korisnika. A s obzirom da samo trećina nas (31,3%) menja lozinke jednom godišnje, posao hakera deluje još jednostavnije.

U jednoj objavi sa lažnog naloga, influenserka Alisa Adams otkriva svoj datum rođenja tako što deli sliku rođendanskih balona sa brojem njenih godina. Druge naizgled bezopasne objave odaju informacije koje se obično koriste u lozinkama i bezbednosnim pitanjima, uključujući ime njenog ljubimca, gde je išla u školu i njen omiljeni film.

Neke objave naglašavaju važnost provere fotografija pre nego što se objave. Na jednog fotografiji influenserke koja sedi za svojim stolom je papirić - podsetnik na kome je ispisana lozinka. Snimak influenserke koja večera u restoranu prikazuje njenu kreditnu karticu i njene bankovne podatke.

Bez obzira da li objavljujete sliku rođendanskih balona, dirljivu sliku svoje novorođene bebe ili sliku mesta gde ste proveli vikend, te naizgled bezopasne objave bi zapravo mogle da odaju bezbednosne informacije koje hakerima mogu omogućiti pristup svim vašim nalozima.

Istraživanje koje je sproveo pCloud otkrilo je da najčešće teme za lozinke kojih su hakeri svesni uključuju prezime praćeno brojem, datum rođenja, ime deteta ili unuka i datum rođenja, devojačko prezime majke, ime kućnog ljubimca, mesto rođenja i trenutno mesto stanovanja. Svi ovi podaci, a u nekim slučajevima čak i podaci o bankovnom računu mogu se naći na Facebooku, najpopularnijoj društvenoj mreži.

Drugi popularni izbori lozinki su qwerty (prva slova na tastaturi), omiljeni filmovi, hrana i nadimci.

Kompanija je savetovala korisnike da izostave lične podatke iz svojih lozinki i da biraju lozinke koje su dugačke i besmislene. Takođe se preporučuje korišćenje različitih lozinki za različite naloge tako da hakovanje jedne lozinke neće omogućiti hakeru da pristupi svim nalozima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli snimci sa sastanaka u TikToku otkrili da kineski inženjeri pristupaju privatnim podacima američkih korisnika

Procureli snimci sa sastanaka u TikToku otkrili da kineski inženjeri pristupaju privatnim podacima američkih korisnika

Strah da bi Kina mogla da špijunira korisnike TikToka opravdan je snimcima koji su procurili sa internih sastanaka matične kompanije. Snimci su otkr... Dalje

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira nove opcije za verifikaciju starosti korisnika, uključujući AI alat koji je razvila kompanija Yoti, koji procenjuje koliko imate ... Dalje

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter je u sredu objavio izvinjenje zbog toga što je bez znanja i saglasnosti korisnika koristio podatke o bezbednosti naloga za ciljano oglašavan... Dalje

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Istraživači iz američke firme za sajber-bezbednost PIXM, sa sedištem u Njujorku, otkrili su veliku fišing operaciju koja je zloupotrebljavala Fac... Dalje

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva i blokira sve više lažnih naloga, zahvaljujući poboljšanjima u svojim automatizovanim sistemima, ali poboljšanja su primetna i ... Dalje