Korisnici Facebooka žrtve napada „Lili Kolins“, Facebook ne reaguje na njihove žalbe
Društvene mreže, 07.04.2023, 09:30 AM

Na Facebooku se širi novi napad koji je nazvan „Hakovanje Lili Kolins“ (Lili Kolins je zvezda Netflixove serije „Emili u Parizu”). Nakon što se nalozi žrtava hakovanja zaključaju, njihova imena i slike profila se zamenjuju imenom i slikom poznate glumice, a u nekim slučajevima hakeri su čak pristupili bankovnim računima preko hakovanih Facebook profila. A prema mnogim izveštajima korisnika koji se mogu videti na internetu, Facebook je sporo reagovao na žalbe žrtava.
Neke od žrtava hakovanja veruju da se to dogodilo zato što su kliknule na lažni oglas za ChatGPT. Drugi, međutim, ne znaju kako su im nalozi kompromitovani.
Jedan od pogođenih korisnika, kritičar Rajan Džej, rekao je za TMJ4 da ne zna kako je njegov nalog kompromitovan:
„Moje ime je promenjeno, moj broj telefona je obrisan sa Facebooka“, rekao je on, prisećajući se trenutka kada je shvatio da je žrtva hakovanja.
Rajan Džej je sada ponovo preuzeo kontrolu nad svojim Facebook nalogom, ali ne pre nego što mu je sa računa nestalo nekoliko stotina dolara.
„Prošlo je otprilike pet dana od hakovanja i blokiranja Facebook naloga, kada sam iznenada primetio naplatu na svom izvodu iz banke od skoro 300 dolara za Meta reklame na Facebooku“, prisetio se on.
On još uvek čeka obaveštenje o nadoknadi troškova. Više od nedelju dana pokušava da kontaktira bilo koga u Meti, kompaniji koja je vlasnik Facebooka. Kaže da su nakon više od dvadeset mejlova jedini odgovori koje je dobio automatizovani odgovori.
„Samo sam šokiran time da kompanija veličine Facebooka, jedna od najvećih kompanija na svetu, kompanija od milijardu dolara, lider u prostoru društvenih medija, nema apsolutno nikakvu odgovornost za svoj proizvod i za neodgovaranje svojim članovima“, rekao je on. "Da li je društvenim medijima potreban neki zakon?“ upitao je Rajan Džej. „Samo ne znam ko će još pozvati ove kompanije na odgovornost osim ako svi ne bojkotujemo i napustimo Facebook, ali to je nerealno.“
Neke žrtve hakovanja Lili Kolins izgubile su pristup kontaktima, fotografijama i drugim dragocenim uspomenama. Drugi, poput kreatora sadržaja ili vlasnika preduzeća, gube novac što duže nemaju pristup. Oko 1.500 ljudi se pridružilo Facebook grupi kako bi podelilo svoje iskustvo. Puno je onih koji su bili primorani da otvore nove naloge, jer nisu sigurni da li će Facebook preduzeti nešto.
Naravno, ovo nije prvi napad na Facebooku, a sigurno neće biti ni poslednji. Baš zato, kompanija bi mogla olakšati korisnicima pomažući im da se oporave od ovakvih napada.
Naslovna fotografija: Dawid Sokołowski / Unsplash

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade