Korisnici Facebooka žrtve napada „Lili Kolins“, Facebook ne reaguje na njihove žalbe
Društvene mreže, 07.04.2023, 09:30 AM

Na Facebooku se širi novi napad koji je nazvan „Hakovanje Lili Kolins“ (Lili Kolins je zvezda Netflixove serije „Emili u Parizu”). Nakon što se nalozi žrtava hakovanja zaključaju, njihova imena i slike profila se zamenjuju imenom i slikom poznate glumice, a u nekim slučajevima hakeri su čak pristupili bankovnim računima preko hakovanih Facebook profila. A prema mnogim izveštajima korisnika koji se mogu videti na internetu, Facebook je sporo reagovao na žalbe žrtava.
Neke od žrtava hakovanja veruju da se to dogodilo zato što su kliknule na lažni oglas za ChatGPT. Drugi, međutim, ne znaju kako su im nalozi kompromitovani.
Jedan od pogođenih korisnika, kritičar Rajan Džej, rekao je za TMJ4 da ne zna kako je njegov nalog kompromitovan:
„Moje ime je promenjeno, moj broj telefona je obrisan sa Facebooka“, rekao je on, prisećajući se trenutka kada je shvatio da je žrtva hakovanja.
Rajan Džej je sada ponovo preuzeo kontrolu nad svojim Facebook nalogom, ali ne pre nego što mu je sa računa nestalo nekoliko stotina dolara.
„Prošlo je otprilike pet dana od hakovanja i blokiranja Facebook naloga, kada sam iznenada primetio naplatu na svom izvodu iz banke od skoro 300 dolara za Meta reklame na Facebooku“, prisetio se on.
On još uvek čeka obaveštenje o nadoknadi troškova. Više od nedelju dana pokušava da kontaktira bilo koga u Meti, kompaniji koja je vlasnik Facebooka. Kaže da su nakon više od dvadeset mejlova jedini odgovori koje je dobio automatizovani odgovori.
„Samo sam šokiran time da kompanija veličine Facebooka, jedna od najvećih kompanija na svetu, kompanija od milijardu dolara, lider u prostoru društvenih medija, nema apsolutno nikakvu odgovornost za svoj proizvod i za neodgovaranje svojim članovima“, rekao je on. "Da li je društvenim medijima potreban neki zakon?“ upitao je Rajan Džej. „Samo ne znam ko će još pozvati ove kompanije na odgovornost osim ako svi ne bojkotujemo i napustimo Facebook, ali to je nerealno.“
Neke žrtve hakovanja Lili Kolins izgubile su pristup kontaktima, fotografijama i drugim dragocenim uspomenama. Drugi, poput kreatora sadržaja ili vlasnika preduzeća, gube novac što duže nemaju pristup. Oko 1.500 ljudi se pridružilo Facebook grupi kako bi podelilo svoje iskustvo. Puno je onih koji su bili primorani da otvore nove naloge, jer nisu sigurni da li će Facebook preduzeti nešto.
Naravno, ovo nije prvi napad na Facebooku, a sigurno neće biti ni poslednji. Baš zato, kompanija bi mogla olakšati korisnicima pomažući im da se oporave od ovakvih napada.
Naslovna fotografija: Dawid Sokołowski / Unsplash

Izdvojeno
Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa
.jpg)
Propalestinska hakerska grupa preuzela je odgovornost za jučerašnji veliki DDoS napad na X (bivši Twitter). Prema podacima Downdetectora, desetine ... Dalje
Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava
.jpg)
Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Pratite nas
Nagrade