Mark Zakerberg: Internetu su potrebna nova pravila
Društvene mreže, 03.04.2019, 11:00 AM
Osnivač i izvršni direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg pozvao je vlade i regulatorna tela da uzmu aktivniju ulogu u kontroli internet sadržaja, ističući da su potrebna nova pravila za internet.
“Tehnologija je veliki deo naših života, a kompanije kao što je Facebook imaju ogromne odgovornosti. Svakog dana donosimo odluke o tome šta je štetan govor, šta čini političko oglašavanje i kako sprečiti sofisticirane sajber napade. Ovo je važno za bezbednost naše zajednice. Ali ako bismo počeli od nule, ne bismo tražili od kompanija da same donose ove odluke”, kaže Zakerberg u autorskom tekstu koji je istovremeno objavljen na njegovoj Facebook stranici i u Vašington Postu.
Zakerberg smatra da su internetu potrebna nova pravila koja će sačuvati ono najbolje - slobodu izražavanja ljudi i mogućnost za kompanije da realizuju nove ideje, uz istovremenu zaštitu društva od većih šteta.
“Iz onoga što sam naučio, mislim da nam je potrebna nova regulativa u četiri oblasti: štetan sadržaj, integritet izbora, privatnost i prenosivost podataka”, kaže Zakerberg.
Zakerberg kaže da oni u kompaniji svakodnevno odlučuju o tome šta je teroristička propaganda, govor mržnje i drugi nepodoban sadržaj, ali da su greške neminovne, kao i odluke sa kojima se ljudi ne slažu.
On priznaje da su zakonodavci u pravu kada im zameraju da imaju preveliku moć nad govorom, i da prema njegovom mišljenju, oni ne bi ni trebalo da donose sami toliko važnih odluka.
Zakerberg je najavio formiranje nezavisnog tela kome će ljudi moći da se žale na njihove odluke. Internet kompanije treba da budu odgovorne za primenu standarda o štetnom sadržaju. Nemoguće je ukloniti sav štetan sadržaj sa interneta. Zato Zakerberg smatra da je potreban standardizovaniji pristup.
Jedna od njegovih ideja je da nezavisna tela odrede standarde koji će regulisati distribuciju štetnog sadržaja i mere kompanija prema tim standardima. Takva regulativa bi mogla da postavi polazne osnove za ono što je zabranjeno i da zahteva od kompanija da grade sisteme koje će štetni sadržaj držati na minimumu.
Zakerberg je podsetio da Facebook već objavljuje izveštaje o transparentnosti o tome kako uklanjaju štetan sadržaj.
Drugi njegov predlog odnosi se na zaštitu izbora. Facebook je već napravio značajne promene oko političkih oglasa: oglašivači u mnogim zemljama moraju potvrditi svoj identitet pre kupovine političkih oglasa. Ali Zakerberg smatra da odlučivanje o tome da li je oglas politički nije uvek jednostavno. On kaže da bi njhovi sistemi bili efikasniji ako bi postojali zajednički standardi u ovoj oblasti koji bi važili za celu industriju.
Treći Zakerbergov predlog je u vezi zaštite privatnosti i podataka. On smatra da bi za internet bilo dobro ako bi više zemalja usvojilo regulativu kao što je evropska Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR). Po njegovom mišljenju, trebalo bi zaštititi pravo ljudi da izaberu kako će se njihovi podaci koristiti, a istovremeno treba omogućiti kompanijama da koriste informacije u bezbednosne svrhe i u svrhu pružanja usluge. On smatra da ne bi smelo da se dozvoli lokalno čuvanje podataka, jer ih to izlaže riziku od neovlašćenog pristupa.
“Potrebna su nam jasna pravila o tome kada se informacije mogu koristiti u službi javnog interesa i kako bi se to trebalo primeniti na nove tehnologije kao što je veštačka inteligencija.”
Najzad, Zakerberg se osvrnuo i na prenosivost podataka. On smatra da i u ovoj oblasti moraju postojati pravila koja garantuju princip prenosa podataka.
“Ako delite podatke sa jednim servisom, trebalo bi da ih možete preneti na drugi. To ljudima daje izbor a programerima omogućava inovaciju i takmičenje”, kaže Zakerberg.
On ističe da moraju postojati jasna pravila o tome ko je odgovoran za zaštitu podataka kada se oni prenose sa jednog servisa na drugi.
“Verujem da Facebook ima odgovornost da pomogne u rešavanju ovih pitanja, i radujem se što ću o njima razgovarati sa zakonodavcima iz celog sveta. Napravili smo napredne sisteme za pronalaženje štetnog sadržaja, zaustavljanje ometanja izbora i povećanje transparentnosti oglasa. Ali ljudi ne bi trebalo da se oslanjaju na pojedinačne kompanije koje se same bave ovim pitanjima. Trebalo bi da imamo širu debatu o tome šta želimo kao društvo i kako propisi mogu pomoći”, zaključuje direktor Facebooka.
Izdvojeno
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Lažni oglasi na Facebooku vode do lažne verzije popularnog menadžera lozinki
Iza lažnih reklama za Bitwarden menadžer lozinki na Facebooku krije se ekstenzija za Google Chrome koja prikuplja i krade osetljive korisničke poda... Dalje
Podaci skoro 500 miliona korisnika Instagrama prodaju se na jednom hakerskom forumu
Podaci četvrtine korisnika Instagrama dostupni su na jednom ozloglašenom hakerskom forumu gde ih je 10. novembra neko ponudio na prodaju. Prodavac t... Dalje
Pratite nas
Nagrade