Meta (Facebook) će platiti rekordnu kaznu od 1,4 milijarde dolara zbog nezakonitog prikupljanja biometrijskih podataka korisnika

Društvene mreže, 31.07.2024, 12:00 PM

Meta (Facebook) će platiti rekordnu kaznu od 1,4 milijarde dolara zbog nezakonitog prikupljanja biometrijskih podataka korisnika

Kompanija Meta, u čijem su vlasništu Facebook, Instagram i WhatsApp, platiće američkoj državi Teksas rekordnu nagodbu od 1,4 milijarde dolara zbog optužbi da je nezakonito prikupljala biometrijske podatke miliona korisnika bez njihove dozvole. Ovo je jedna od najvećih kazni za kršenje prava na privatnost koju će platiti tehnološki gigant.

Nagodba je epilog koji je stigao više od dve godine nakon što je Meta tužena za nezakonito prikupljanje podataka o licima korisnika iz Teksasa bez njihovog informisanog pristanka, kako to nalaže zakon ove države koji je na snazi od 2009. godine.

Sporna je bila funkcija Tag Suggestions (Predlozi za označavanje) kako je bio njen prvobitni naziv kada je uvedena 2010. godine. Ona omogućava korisnicima da lako označe fotografije koje dele na Facebooku sa imenima ljudi na njima. Ona je bila podrazumevano omogućena bez adekvatnog objašnjenja o tome kako funkcioniše.

Meta je optužena da je prekršila državni Zakon o prikupljanju ili korišćenju biometrijskih identifikatora (CUBI) i Zakon o obmanjivačkoj trgovinskoj praksi. Kompanija je više od decenije kršila ove zakone softverom za prepoznavanje lica „praktično na svakom licu koje se nalazi na fotografijama postavljenim na Facebook“, iako je znala „da CUBI zabranjuje kompanijama da snimaju biometrijske identifikatore, osim ako kompanija prvo ne obavesti osobu i dobije njenu saglasnost“, navodi se u saopštenju za štampu kancelarije državnog tužioca.

U novembru 2021. godine, Meta je rekla da u potpunosti ukida svoj sistem „Prepoznavanje lica“ i briše ogromnu kolekciju od više od milijardu šablona za prepoznavanje lica korisnika kao deo šire inicijative za ograničavanje upotrebe ove tehnologije u njenim proizvodima. Iste godine pristala je da plati nagodbu od 650 miliona dolara u grupnoj tužbi iz 2015. u Ilinoisu prema Zakonu o privatnosti biometrijskih podataka (BIPA) zbog sličnih optužbi vezanih za njen sistem označavanja lica.

Tužilaštvo Teksasa kaže da bi nagodba trebalo da posluži kao „upozorenje svim kompanijama koje se bave praksama koje krše prava na privatnost korisnika”.




Foto: Luca Sammarco | Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje