Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Društvene mreže, 07.02.2019, 13:00 PM

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izvan svoje aplikacije i web sajta samo ako dobije njihov pristanak.

Nadzorni organ je izvršio istragu o društvenoj mreži zbog zabrinutosti da njeni korisnici nisu bili svesni obima aktivnosti kompanije u vezi sa prikupljanjem podataka.

To uključuje podatke prikupljene iz drugih izvora, kao i preko Facebookovih aplikacija, uključujući i aplikaciju Instagram.

Američka kompanija je izjavila da će se žaliti.

Konkretno, FCO je odlučila da različiti Facebookovi servisi mogu nastaviti da prikupljaju podatke, ali ne mogu da ih kombinuju sa korisnikovim glavnim Facebook nalogom osim ako korisnik ne da pristanak. Pored toga, prikupljanje podataka sa drugih web sajtova i njihovo dodeljivanje nalogu na Facebooku je dozvoljeno samo ako je korisnik dao dozvolu za to.

Odluka se odnosi samo na rad kompanije u Nemačkoj, ali će verovatno uticati i na regulatorna tela u drugim državama.

Facebook tvrdi da je FCO prekoračila ovlašćenja, vodeći računa o privatnosti podataka za koju Facebook kaže da spada u nadležnost druge institucije.

Kompanija ima rok od mesec dana da ospori odluku pre nego što postane pravno delotvorna.

Ako žalba bude odbijena, kompanija mora razviti tehnička rešenja kako bi se usaglasila sa zahtevima FCO u roku od četiri meseca.

Sa druge strane, kontraargument FCO-a je da je Facebook zloupotrebio svoju tržišnu dominaciju kako bi prikupljao podatke.

"U budućnosti, Facebooku više neće biti dozvoljeno da prisiljava svoje korisnike da pristanu na praktično neograničeno prikupljanje i pridruživanje podataka koji nisu sa Facebooka njihovim Facebook korisničkim nalozima", objasnio je Andreas Mundt, predsednik FCO.

"Kombinacija izvora podataka značajno je doprinela činjenici da je Facebook uspeo da izgradi jedinstvenu bazu podataka za svakog pojedinačnog korisnika i tako stekao tržišnu moć."

Odluka bi mogla da utiče na upotrebu dugmadi Like i Share na spoljnim sajtovima, što omogućava Facebooku da prati IP adresu svakog posetioca, naziv i verziju pregledača i druge detalje koji se mogu koristiti za njihovo identifikovanje. To se dešava, čak i ako korisnici nikada ne kliknu na Like i Share.

Isto tako, Facebook Login, koji omogućava korisnicima da ne unose korisničko ime i lozinku za svaki servis, deli slične informacije za identifikaciju uređaja.

Pored toga, kompanija koristi Facebook Pixel - dodaje kod drugim sajtovima kako bi vlasnici sajtova pratili da li oglasi prikazani na Facebooku pretvaraju ljude koji su ih videli u kupce.

FCO je takođe bila zabrinuta zbog činjenice da Facebook deli neke podatke koje je prikupio Instagram, WhatsApp i drugi njegovi servisi sa svojom Facebook platformom. Kompanija je nedavno najavila planove integraciju tehnologije koja stoji iza razmene poruka korisnika Instagrama, WhatsAppa i Facebook Messengera.

Facebook brani ovu svoju praksu argumentima da mu pomaže da prikaže relevantnije oglase korisnicima, da pomaže oglašivačima da procene uspešnost svojih kampanja, da olakšava identifikaciju lažnih naloga, borbu protiv terorizma itd.

U tekstu na blogu kompanije se kaže i da je FCO previdela korake koji su već preduzeti kako bi se kompanija usaglasila sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR), koja je stupila na snagu prošle godine.

"GDPR posebno osnažuje regulatore zaštite podataka - a ne one za zaštitu konkurencije - da utvrde da li su kompanije ispunile svoje obaveze", navodi se u saopštenju. “Regulatori zaštite podataka svakako imaju stručnost da donesu te zaključke. Naredba [FCO] preti da to potkopa, pruzajuci različita prava ljudima na osnovu velicine kompanija sa kojima posluju."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za mlade korisnike: novi nalozi za decu mlađu od 16 godina biće podrazumevano privatni, biće blokiran... Dalje

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja za korisnike koji prekrše njegova pravila iz kojih mogu saznati da im je nalog suspendovan ili zaključan ili stavl... Dalje

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

U najnovijem izveštaju o bezbednosti objavljenoj na stranici Transparentnost, Twitter je otkrio da je od jula do decembra 2020. godine za samo 2,3% s... Dalje

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu funkciju pod nazivom „Ograničenja“ koja će omogućiti korisnicima da zaključaju svoje naloge i ograniče sve po... Dalje

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook je 2014. i 2015. godine otpustio 52 zaposlena zbog zloupotrebe pristupa podacima korisnika društvene mreže. Među onima koji su dobili otka... Dalje