Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Društvene mreže, 07.02.2019, 13:00 PM

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izvan svoje aplikacije i web sajta samo ako dobije njihov pristanak.

Nadzorni organ je izvršio istragu o društvenoj mreži zbog zabrinutosti da njeni korisnici nisu bili svesni obima aktivnosti kompanije u vezi sa prikupljanjem podataka.

To uključuje podatke prikupljene iz drugih izvora, kao i preko Facebookovih aplikacija, uključujući i aplikaciju Instagram.

Američka kompanija je izjavila da će se žaliti.

Konkretno, FCO je odlučila da različiti Facebookovi servisi mogu nastaviti da prikupljaju podatke, ali ne mogu da ih kombinuju sa korisnikovim glavnim Facebook nalogom osim ako korisnik ne da pristanak. Pored toga, prikupljanje podataka sa drugih web sajtova i njihovo dodeljivanje nalogu na Facebooku je dozvoljeno samo ako je korisnik dao dozvolu za to.

Odluka se odnosi samo na rad kompanije u Nemačkoj, ali će verovatno uticati i na regulatorna tela u drugim državama.

Facebook tvrdi da je FCO prekoračila ovlašćenja, vodeći računa o privatnosti podataka za koju Facebook kaže da spada u nadležnost druge institucije.

Kompanija ima rok od mesec dana da ospori odluku pre nego što postane pravno delotvorna.

Ako žalba bude odbijena, kompanija mora razviti tehnička rešenja kako bi se usaglasila sa zahtevima FCO u roku od četiri meseca.

Sa druge strane, kontraargument FCO-a je da je Facebook zloupotrebio svoju tržišnu dominaciju kako bi prikupljao podatke.

"U budućnosti, Facebooku više neće biti dozvoljeno da prisiljava svoje korisnike da pristanu na praktično neograničeno prikupljanje i pridruživanje podataka koji nisu sa Facebooka njihovim Facebook korisničkim nalozima", objasnio je Andreas Mundt, predsednik FCO.

"Kombinacija izvora podataka značajno je doprinela činjenici da je Facebook uspeo da izgradi jedinstvenu bazu podataka za svakog pojedinačnog korisnika i tako stekao tržišnu moć."

Odluka bi mogla da utiče na upotrebu dugmadi Like i Share na spoljnim sajtovima, što omogućava Facebooku da prati IP adresu svakog posetioca, naziv i verziju pregledača i druge detalje koji se mogu koristiti za njihovo identifikovanje. To se dešava, čak i ako korisnici nikada ne kliknu na Like i Share.

Isto tako, Facebook Login, koji omogućava korisnicima da ne unose korisničko ime i lozinku za svaki servis, deli slične informacije za identifikaciju uređaja.

Pored toga, kompanija koristi Facebook Pixel - dodaje kod drugim sajtovima kako bi vlasnici sajtova pratili da li oglasi prikazani na Facebooku pretvaraju ljude koji su ih videli u kupce.

FCO je takođe bila zabrinuta zbog činjenice da Facebook deli neke podatke koje je prikupio Instagram, WhatsApp i drugi njegovi servisi sa svojom Facebook platformom. Kompanija je nedavno najavila planove integraciju tehnologije koja stoji iza razmene poruka korisnika Instagrama, WhatsAppa i Facebook Messengera.

Facebook brani ovu svoju praksu argumentima da mu pomaže da prikaže relevantnije oglase korisnicima, da pomaže oglašivačima da procene uspešnost svojih kampanja, da olakšava identifikaciju lažnih naloga, borbu protiv terorizma itd.

U tekstu na blogu kompanije se kaže i da je FCO previdela korake koji su već preduzeti kako bi se kompanija usaglasila sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR), koja je stupila na snagu prošle godine.

"GDPR posebno osnažuje regulatore zaštite podataka - a ne one za zaštitu konkurencije - da utvrde da li su kompanije ispunile svoje obaveze", navodi se u saopštenju. “Regulatori zaštite podataka svakako imaju stručnost da donesu te zaključke. Naredba [FCO] preti da to potkopa, pruzajuci različita prava ljudima na osnovu velicine kompanija sa kojima posluju."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje