Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Društvene mreže, 07.02.2019, 13:00 PM

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izvan svoje aplikacije i web sajta samo ako dobije njihov pristanak.

Nadzorni organ je izvršio istragu o društvenoj mreži zbog zabrinutosti da njeni korisnici nisu bili svesni obima aktivnosti kompanije u vezi sa prikupljanjem podataka.

To uključuje podatke prikupljene iz drugih izvora, kao i preko Facebookovih aplikacija, uključujući i aplikaciju Instagram.

Američka kompanija je izjavila da će se žaliti.

Konkretno, FCO je odlučila da različiti Facebookovi servisi mogu nastaviti da prikupljaju podatke, ali ne mogu da ih kombinuju sa korisnikovim glavnim Facebook nalogom osim ako korisnik ne da pristanak. Pored toga, prikupljanje podataka sa drugih web sajtova i njihovo dodeljivanje nalogu na Facebooku je dozvoljeno samo ako je korisnik dao dozvolu za to.

Odluka se odnosi samo na rad kompanije u Nemačkoj, ali će verovatno uticati i na regulatorna tela u drugim državama.

Facebook tvrdi da je FCO prekoračila ovlašćenja, vodeći računa o privatnosti podataka za koju Facebook kaže da spada u nadležnost druge institucije.

Kompanija ima rok od mesec dana da ospori odluku pre nego što postane pravno delotvorna.

Ako žalba bude odbijena, kompanija mora razviti tehnička rešenja kako bi se usaglasila sa zahtevima FCO u roku od četiri meseca.

Sa druge strane, kontraargument FCO-a je da je Facebook zloupotrebio svoju tržišnu dominaciju kako bi prikupljao podatke.

"U budućnosti, Facebooku više neće biti dozvoljeno da prisiljava svoje korisnike da pristanu na praktično neograničeno prikupljanje i pridruživanje podataka koji nisu sa Facebooka njihovim Facebook korisničkim nalozima", objasnio je Andreas Mundt, predsednik FCO.

"Kombinacija izvora podataka značajno je doprinela činjenici da je Facebook uspeo da izgradi jedinstvenu bazu podataka za svakog pojedinačnog korisnika i tako stekao tržišnu moć."

Odluka bi mogla da utiče na upotrebu dugmadi Like i Share na spoljnim sajtovima, što omogućava Facebooku da prati IP adresu svakog posetioca, naziv i verziju pregledača i druge detalje koji se mogu koristiti za njihovo identifikovanje. To se dešava, čak i ako korisnici nikada ne kliknu na Like i Share.

Isto tako, Facebook Login, koji omogućava korisnicima da ne unose korisničko ime i lozinku za svaki servis, deli slične informacije za identifikaciju uređaja.

Pored toga, kompanija koristi Facebook Pixel - dodaje kod drugim sajtovima kako bi vlasnici sajtova pratili da li oglasi prikazani na Facebooku pretvaraju ljude koji su ih videli u kupce.

FCO je takođe bila zabrinuta zbog činjenice da Facebook deli neke podatke koje je prikupio Instagram, WhatsApp i drugi njegovi servisi sa svojom Facebook platformom. Kompanija je nedavno najavila planove integraciju tehnologije koja stoji iza razmene poruka korisnika Instagrama, WhatsAppa i Facebook Messengera.

Facebook brani ovu svoju praksu argumentima da mu pomaže da prikaže relevantnije oglase korisnicima, da pomaže oglašivačima da procene uspešnost svojih kampanja, da olakšava identifikaciju lažnih naloga, borbu protiv terorizma itd.

U tekstu na blogu kompanije se kaže i da je FCO previdela korake koji su već preduzeti kako bi se kompanija usaglasila sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR), koja je stupila na snagu prošle godine.

"GDPR posebno osnažuje regulatore zaštite podataka - a ne one za zaštitu konkurencije - da utvrde da li su kompanije ispunile svoje obaveze", navodi se u saopštenju. “Regulatori zaštite podataka svakako imaju stručnost da donesu te zaključke. Naredba [FCO] preti da to potkopa, pruzajuci različita prava ljudima na osnovu velicine kompanija sa kojima posluju."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta uklonila 63.000 Instagram naloga povezanih sa seksualnom iznudom

Meta uklonila 63.000 Instagram naloga povezanih sa seksualnom iznudom

Meta je obrisala 63.000 Instagram naloga iz Nigerije koji su bili umešani u prevare i seksualne ucene, među kojima i mrežu od 2.500 naloga povezani... Dalje

Meti dat rok do septembra da odgovori na zabrinutost EU zbog primoravanja korisnika da plaćaju svoje pravo na privatnost

Meti dat rok do septembra da odgovori na zabrinutost EU zbog primoravanja korisnika da plaćaju svoje pravo na privatnost

Meta je dobila rok do 1. septembra da odgovori na pitanja Evropske komisije u vezi sa svojim novim modelom oglašavanja koji primorava korisnike da bi... Dalje

Epidemija oglasa na Facebooku koji nude besplatan popularni softver a dovode do infekcije uređaja

Epidemija oglasa na Facebooku koji nude besplatan popularni softver a dovode do infekcije uređaja

Sajber kriminalci koriste poslovne Facebook stranice i oglase za reklamiranje lažnih Windows tema, piratskih igara i softvera Sora AI, 3D image creat... Dalje

Zbog obmane korisnika i netransparentnosti EU preti platformi X kaznom od 6% godišnjeg prometa

Zbog obmane korisnika i netransparentnosti EU preti platformi X kaznom od 6% godišnjeg prometa

Evropska komisija je u petak zvanično rekla da veruje da je X (bivši Twitter) prekršio tehnološke propise EU i da bi mogao da se suoči sa kaznom ... Dalje

Meta krši evropski zakon primoravanjem korisnika Facebooka i Instagrama da pristanu na prikupljanje podataka

Meta krši evropski zakon primoravanjem korisnika Facebooka i Instagrama da pristanu na prikupljanje podataka

Evropska komisija je obavestila Metu da njen model „plati ili pristani“ krši zakon EU jer ne dozvoljava korisnicima da bez prisile odluč... Dalje