Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku

Društvene mreže, 04.01.2012, 08:36 AM

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku

Kaspersky Laboratorija upozorila je korisnike Facebook-a na novu izuzetno viralnu “clickjacking” prevaru čiji autori računaju na radoznalost korisnika ove društvene mreže.

Mamci su linkovi ka erotskim video snimcima, ili onima koji su opisani kao odvratni ili neverovatni. Klik na link korisnika odvodi na stranicu gde se od njega traži da prođe određene korake kako bi pogledao video. Klikovi korisnika se preotmaju kako bi se “lajkovao” video snimak bez njihovog znanja i pristanka i potom se ista poruka koja je navela žrtvu da klikne na link objavljuje na zidu njegovog Facebook profila.

Analiza sajtova sa kojih dolaze clickjacking napadi ukazuje na to da napadači koriste kodirani Javascript, što značajno otežava analizu aktuelnih napada na Facebook korisnike. Dejvid Džejkobi, stručnjak Kaspersky Laboratorije koji na kompanijskom blogu SecureList analizira ovu kampanju kaže da je tokom istraživanja otrkio nekoliko domena povezanih sa ovom prevarom i oko 300 skoro identičnih stranica koje sadrže video snimke i linkove ka oglasima. Video snimci na ovim stranicama najavljuju se senzacionalistički: “Air Race Plan Crashed in crowd during a show!” ili “A Really Giant baby! Amazing it looks so real :D” Klikovi prevarenih korisnika na oglase donose zaradu po kliku vlasnicima sajtova, a prevaranti koji dovode na njihove stranice korisnike Facebook-a naplaćuju tu uslugu vlasnicima pomenutih sajtova.

Džejkobi pretpostavlja da prevaranti koriste presmerivače kako bi blokirali URL/Domen crnu listu, a i da ima nekoliko različitih prevara na svakom serveru.

Prevare sa klikovima i krađom “lajkova” su česte na Facebook-u. Iako su takve kampanje mnogo puta viđene na Facebook-u one su i dalje delotvorne i veoma profitabilne za organizatore ovakvih zlonamernih aktivnosti. U novembru su američke vlasti optužile šestoro Estonaca i jednog ruskog državljanina za globalnu prevaru sa krađom klikova koja je svojim organizatorima donela zaradu od 14 miliona dolara preusmeravanjem internet saobraćaja sa sajtova kao što su iTunes i Netflix ka veb sajtovima pod kontrolom kriminalaca.

Na kraju, Džejkobi savetuje korisnicima da u slučaju da naiđu na sumnjive objave ovog tipa na svojim profilima ili profilima svojih Facebook prijatelja iskoriste funkciju prijave spama Facebook-u kako bi mreža uklonila ovakav sadržaj.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje