OPREZ: Prevara na društvenim mrežama je više nego ikad

Društvene mreže, 31.01.2022, 12:00 PM

OPREZ: Prevara na društvenim mrežama je više nego ikad

Američka Federalna komisija za trgovinu (FTC) upozorila je potrošače da paze na to sa kim komuniciraju na društvenim mrežama jer je prevara na ovim platformama sve više.

A koliko su prevare na društvenim mrežama postale opasne pokazuje podatak iz izveštaja FTC-a da je jedna od četiri osobe koje su prošle godine izgubile novac zbog prevare, rekla da je prevara počela na društvenim mrežama, oglasom, objavom, ili porukom. Istraživanje koje je sprovela FTC pokazalo je i da su društvene mreže prošle godine za prevarante bile profitabilnije od bilo kog drugog načina da se dođe do ljudi.

„Više od 95.000 ljudi je 2021. godine prijavilo gubitak od oko 770 miliona dolara zbog prevara koje su započele na platformama društvenih medija“, saopštila je FTC. „Ti gubici čine oko 25% svih prijavljenih gubitaka od prevara u 2021. i predstavljaju zapanjujući osamnaestostruki porast u odnosu na prijavljene gubitke iz 2017."

Izveštaji su dostupni za svaku starosnu grupu, ali ljudi starosti od 18 do 39 godina su u dvostruko većem riziku od gubitka novca zbog prevara od starijih.

Društvene mreže su popularne među prevarantima zahvaljujući tome što svako lako može da napravi lažni profil ili hakuje postojeći profil. Pre nego što započnu komunikaciju, prevaranti koriste profile svojih žrtava da bi saznali koje su njihove navike i interesovanja.

Najčešće prevare su one u vezi sa investicijama, ljubavnim vezama i onlajn kupovinom. Međutim, u prevarama sa investicijama su najveći gubici.

„Više od polovine ljudi koji su prijavili gubitke u investicionim prevarama 2021. reklo je da je prevara počela na društvenim mrežama. Izveštaji FTC-a pokazuju da prevaranti koriste platforme društvenih mreža da promovišu lažne mogućnosti ulaganja, pa čak i da se direktno povežu sa ljudima kao navodnim prijateljima kako bi ih ohrabrili da investiraju“, upozorila je FTC. „Ljudi šalju novac, često kriptovalute, zbog obećanja o ogromnoj zaradi, ali na kraju završe praznih ruku.“

Prevare sa kriptovalutama su značajno porasle i smatraju se pretnjom broj jedan u 2022. godini. Zato što su platforme poput Facebooka dodale opciju korišćenja kriptovaluta za transakcije, neophodno je imati na umu moguće prevare pre nego što bilo šta pošaljete bilo kome.

FTC upozorava korisnike društvenih mreža da ograniče ko vidi njihove objave i informacije pomoću kontrola privatnosti, da blokiraju ciljano oglašavanje i da uvek proveravaju kompanije koje pronađu na društvenim mrežama pre nego što nešto kupe od njih.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak n... Dalje

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje