OPREZ: Prevara na društvenim mrežama je više nego ikad

Društvene mreže, 31.01.2022, 12:00 PM

OPREZ: Prevara na društvenim mrežama je više nego ikad

Američka Federalna komisija za trgovinu (FTC) upozorila je potrošače da paze na to sa kim komuniciraju na društvenim mrežama jer je prevara na ovim platformama sve više.

A koliko su prevare na društvenim mrežama postale opasne pokazuje podatak iz izveštaja FTC-a da je jedna od četiri osobe koje su prošle godine izgubile novac zbog prevare, rekla da je prevara počela na društvenim mrežama, oglasom, objavom, ili porukom. Istraživanje koje je sprovela FTC pokazalo je i da su društvene mreže prošle godine za prevarante bile profitabilnije od bilo kog drugog načina da se dođe do ljudi.

„Više od 95.000 ljudi je 2021. godine prijavilo gubitak od oko 770 miliona dolara zbog prevara koje su započele na platformama društvenih medija“, saopštila je FTC. „Ti gubici čine oko 25% svih prijavljenih gubitaka od prevara u 2021. i predstavljaju zapanjujući osamnaestostruki porast u odnosu na prijavljene gubitke iz 2017."

Izveštaji su dostupni za svaku starosnu grupu, ali ljudi starosti od 18 do 39 godina su u dvostruko većem riziku od gubitka novca zbog prevara od starijih.

Društvene mreže su popularne među prevarantima zahvaljujući tome što svako lako može da napravi lažni profil ili hakuje postojeći profil. Pre nego što započnu komunikaciju, prevaranti koriste profile svojih žrtava da bi saznali koje su njihove navike i interesovanja.

Najčešće prevare su one u vezi sa investicijama, ljubavnim vezama i onlajn kupovinom. Međutim, u prevarama sa investicijama su najveći gubici.

„Više od polovine ljudi koji su prijavili gubitke u investicionim prevarama 2021. reklo je da je prevara počela na društvenim mrežama. Izveštaji FTC-a pokazuju da prevaranti koriste platforme društvenih mreža da promovišu lažne mogućnosti ulaganja, pa čak i da se direktno povežu sa ljudima kao navodnim prijateljima kako bi ih ohrabrili da investiraju“, upozorila je FTC. „Ljudi šalju novac, često kriptovalute, zbog obećanja o ogromnoj zaradi, ali na kraju završe praznih ruku.“

Prevare sa kriptovalutama su značajno porasle i smatraju se pretnjom broj jedan u 2022. godini. Zato što su platforme poput Facebooka dodale opciju korišćenja kriptovaluta za transakcije, neophodno je imati na umu moguće prevare pre nego što bilo šta pošaljete bilo kome.

FTC upozorava korisnike društvenih mreža da ograniče ko vidi njihove objave i informacije pomoću kontrola privatnosti, da blokiraju ciljano oglašavanje i da uvek proveravaju kompanije koje pronađu na društvenim mrežama pre nego što nešto kupe od njih.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje

Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje

TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje

SAD sve bliže potpunoj zabrani TikToka

SAD sve bliže potpunoj zabrani TikToka

Zakon koji je ove nedelje predstavljen u američkom Kongresu omogućio bi Beloj kući da zabrani TikTok i druge strane tehnologije u celoj zemlji a s... Dalje

Posle devet godina Messenger se vraća u Facebook mobilnu aplikaciju

Posle devet godina Messenger se vraća u Facebook mobilnu aplikaciju

Prošlo je mnogo vremena otkako je Messenger odvojen od Facebook mobilne aplikacije. Skoro devet godina kasnije, Meta je spremna da ih ponovo spoji. &... Dalje