Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Društvene mreže, 28.02.2024, 11:30 AM

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i bezbednost.
Da li bi trebalo da preskočite Facebook kvizove? Kratak odgovor je DA. Kvizovi na društvenim mrežama mogu biti zabavni i prekratiti vam vreme, ali takođe mogu biti koristan alat sajber kriminalcima za napad na vas.
Sajber kriminalci kreiraju popularne kvizove kako bi prikupili naizgled bezazlene podatke kao što su mesec i dan rođenja, ulica u kojoj ste živeli, ime vašeg ljubimca ili vaša omiljena hrana ili boja.
Sve ove informacije mogu biti povezane sa podacima vašeg javnog profila (broj telefona, lista prijatelja, e-mail adresa i druge informacije) da bi se stvorila jasna slika o vama. Ovaj proces omogućava potencijalnom napadaču da izvrši napade prilagođene konkretnim korisnicima, preuzme naloge i izvrši krađu identiteta.
Štaviše, neki kvizovi koje pronađete na platformama društvenih medija kao što je Facebook prikupljaju podatke koji su često povezani sa bezbednosnim pitanjima za onlajn naloge, što dodatno povećava bezbednosne rizike. Drugi kvizovi vas mogu dovesti do zlonamernih veb sajtova koje mogu da zaraze vaš uređaj malverom, uključujući špijunski softver i trojance koji kradu lozinke.
Facebook je 2019. godine čak tužio dva programera kvizova zbog preuzimanja privatnih podataka više od 63.000 korisnika preko dodataka za pretraživače koji su obećavali da će korisnicima, između ostalog, otkriti njihove osobine. U jeku skandala sa Cambridge Analytica, javnost je saznala da su informacije o milionima Facebook profila prikupljene kroz još jedan kviz ličnosti na platformi.
Iako svi kvizovi na koje naiđete na društvenim mrežama ne moraju direktno uticati na vašu privatnost i bezbednost na mreži, oprez je neophodan. Samo zato što vaši prijatelji objavljuju svoje rezultate nekog kviza ili dele link sa vama ne znači da i vi to treba da uradite.
Kvizovi koji traže pristup informacijama o vašem Facebook profilu su zamka. Budite izuzetno oprezni ako programer kviza traži od vas da omogućite pristup vašem javnom profilu, listi kontakata, e-mail adresi, fotografijama, objavama na vremenskoj liniji ili čak vašim porukama.
Najbolje rešenje za zaštitu informacija i digitalnog identiteta je izbegavanje onlajn kvizova. Ako ste u prošlosti koristili Facebook kvizove i još uvek volite ovaj vid zabave, preporuka stručnjaka je da sledite ove korake:
-
-
Analizirajte: Pre nego što se uključite u bilo koji onlajn kviz, proverite vrstu kviza i programera i pregledajte politiku privatnosti. Ako kviz traži lične podatke, uključujući vaše kontakt podatke i druge nepotrebne podatke, najbolje je to izbegavati. Ovo je jasan znak profilisanja i prikupljanja podataka.
-
Prilagodite podešavanja privatnosti: Pregledajte podešavanja privatnosti na društvenim mrežama i proverite da li postoje dozvole aplikacije za kviz koje imaju pristup informacijama o vašem profilu.
-
Promenite odgovor na bezbednosno pitanje: Ako znate ili mislite da ste ikada odgovarali na kvizove koristeći odgovore na uobičajena bezbednosna pitanja, najbolje je da ih odmah promenite.
-
Ograničite količinu ličnih podataka: Ne delite informacije poput broja telefona ili kućne adrese na društvenim mrežama. Neka sve informacije sa vašeg profila budu privatne.
-
Oprezno sa zahtevima za prijateljstvo: Ne prihvatajte zahteve za prijateljstvo od nepoznatih.
-
Omogućite 2FA ili MFA: Koristite bilo koji dodatni nivo bezbednosti za svoje naloge na mreži.
-
Koristite bezbednosni softver.
-
Prijavite svaki sumnjivi kviz ili linkove: Ako mislite da je kviz koji vidite na mreži prevara, prijavite ga.
-
Upozorite svoje prijatelje i porodicu na rizike koji proizilaze iz onlajn kvizova da biste ih zaštitili.
-
I pre svega, ne budite naivni. Ne treba vam Facebook kviz da vam kaže koje moći superheroja imate.
Izvor: Bitdefender
Foto: Roman Martyniuk / Unsplash

Izdvojeno
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
.jpg)
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Pratite nas
Nagrade