Posle upozorenja da krši zakone o zaštiti podataka, Tik Tok odložio najavljene promene politike privatnosti

Društvene mreže, 13.07.2022, 10:00 AM

Posle upozorenja da krši zakone o zaštiti podataka, Tik Tok odložio najavljene promene politike privatnosti

TikTok je pristao da odloži najavljeno kontroverzno ažuriranje politike privatnosti koje je moglo da omogući kompaniji da prikazuje ciljane oglase na osnovu aktivnosti korisnika na platformi bez njihove saglasnosti.

Preokret se desio dan nakon što je italijanska agencija za zaštitu podataka, Garante per la Protezione dei Dati Personali, upozorila kompaniju da ovakvom promenom politike privatnosti krši zakone o zaštiti podataka.

„Lični podaci koji se čuvaju na uređajima korisnika ne mogu se koristiti za profilisanje tih korisnika i slanje personalizovanih oglasa bez njihovog izričitog pristanka“, navodi Garante.

Formalno upozorenje je bilo odgovor na reviziju politike privatnosti u kojoj se navodi da je platforma ranije tražila od korisnika „pristanak“ da se njihove aktivnosti na TikToku i van TikToka koriste za prikazivanje personalizovanih oglasa i da, stoga, namerava da prestane da traži od korisnika njihovu dozvolu da profiliše njihovo ponašanje i obrađuje njihove lične podatke.

„Od 13. jula 2022. godine, TikTok će se oslanjati na svoje 'legitimne interese' kao pravnu osnovu da koristi aktivnosti na TikToku za personalizaciju oglasa korisnika koji imaju 18 ili više godina“, navodi kompanija u obaveštenju u kome najavljuje promene.

Ažuriranje personalizovanih podešavanja za oglase trebalo je da se primeni na korisnike koji žive u Evropskom ekonomskom prostoru (EEA), Velikoj Britaniji i Švajcarskoj.

Garante je utvrdio da su predložene izmene politike nekompatibilne sa članom 122 italijanskog zakona o zaštiti ličnih podataka, kao i sa Direktivom o e-privatnosti EU, koja reguliše upotrebu kolačića, marketing putem e-pošte i druge aspekte privatnosti podataka tako što nalaže saglasnost korisnika pre obrade takvih informacija.

„Oba pravna instrumenta eksplicitno navode da je saglasnost subjekata podataka jedini pravni osnov za „čuvanje informacija, ili dobijanje pristupa informacijama koje su već sačuvane, u krajnjoj opremi pretplatnika ili korisnika“, istakao je Garante.

Pored neadekvatne pravne osnove, italijansku agenciju posebno zabrinjava pitanje koje se odnosi na zaštitu dece korisnika koji su registrovani na platformi. Prema oceni Garantea, poteškoće sa kojima se TikTok trenutno susreće da bi uspostavio usaglašenost sa starosnim zahtevima za pristup platformi ne dozvoljavaju da se isključi rizik da će „personalizovani“ oglasi koji uključuju neprikladan sadržaj biti prikazivani veoma mladim korisnicima zbog „legitimnih interesa kompanije“.

Stoga je Garante, pozivajući se na ovlašćenja koje daje Evropska Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR), poslao zvanično upozorenje TikToku da bi „obrada podataka na osnovu njihovog 'legitimnog interesa' bila u suprotnosti sa sadašnjim regulatornim okvirom, barem u pogledu informacija koje se čuvaju na uređajima korisnika, i povlačila bi sve relevantne posledice u smislu korektivnih mera i novčanih kazni“.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje