Posle upozorenja da krši zakone o zaštiti podataka, Tik Tok odložio najavljene promene politike privatnosti

Društvene mreže, 13.07.2022, 10:00 AM

Posle upozorenja da krši zakone o zaštiti podataka, Tik Tok odložio najavljene promene politike privatnosti

TikTok je pristao da odloži najavljeno kontroverzno ažuriranje politike privatnosti koje je moglo da omogući kompaniji da prikazuje ciljane oglase na osnovu aktivnosti korisnika na platformi bez njihove saglasnosti.

Preokret se desio dan nakon što je italijanska agencija za zaštitu podataka, Garante per la Protezione dei Dati Personali, upozorila kompaniju da ovakvom promenom politike privatnosti krši zakone o zaštiti podataka.

„Lični podaci koji se čuvaju na uređajima korisnika ne mogu se koristiti za profilisanje tih korisnika i slanje personalizovanih oglasa bez njihovog izričitog pristanka“, navodi Garante.

Formalno upozorenje je bilo odgovor na reviziju politike privatnosti u kojoj se navodi da je platforma ranije tražila od korisnika „pristanak“ da se njihove aktivnosti na TikToku i van TikToka koriste za prikazivanje personalizovanih oglasa i da, stoga, namerava da prestane da traži od korisnika njihovu dozvolu da profiliše njihovo ponašanje i obrađuje njihove lične podatke.

„Od 13. jula 2022. godine, TikTok će se oslanjati na svoje 'legitimne interese' kao pravnu osnovu da koristi aktivnosti na TikToku za personalizaciju oglasa korisnika koji imaju 18 ili više godina“, navodi kompanija u obaveštenju u kome najavljuje promene.

Ažuriranje personalizovanih podešavanja za oglase trebalo je da se primeni na korisnike koji žive u Evropskom ekonomskom prostoru (EEA), Velikoj Britaniji i Švajcarskoj.

Garante je utvrdio da su predložene izmene politike nekompatibilne sa članom 122 italijanskog zakona o zaštiti ličnih podataka, kao i sa Direktivom o e-privatnosti EU, koja reguliše upotrebu kolačića, marketing putem e-pošte i druge aspekte privatnosti podataka tako što nalaže saglasnost korisnika pre obrade takvih informacija.

„Oba pravna instrumenta eksplicitno navode da je saglasnost subjekata podataka jedini pravni osnov za „čuvanje informacija, ili dobijanje pristupa informacijama koje su već sačuvane, u krajnjoj opremi pretplatnika ili korisnika“, istakao je Garante.

Pored neadekvatne pravne osnove, italijansku agenciju posebno zabrinjava pitanje koje se odnosi na zaštitu dece korisnika koji su registrovani na platformi. Prema oceni Garantea, poteškoće sa kojima se TikTok trenutno susreće da bi uspostavio usaglašenost sa starosnim zahtevima za pristup platformi ne dozvoljavaju da se isključi rizik da će „personalizovani“ oglasi koji uključuju neprikladan sadržaj biti prikazivani veoma mladim korisnicima zbog „legitimnih interesa kompanije“.

Stoga je Garante, pozivajući se na ovlašćenja koje daje Evropska Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR), poslao zvanično upozorenje TikToku da bi „obrada podataka na osnovu njihovog 'legitimnog interesa' bila u suprotnosti sa sadašnjim regulatornim okvirom, barem u pogledu informacija koje se čuvaju na uređajima korisnika, i povlačila bi sve relevantne posledice u smislu korektivnih mera i novčanih kazni“.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Aplikacije Facebook i Instagram prate korisnike čak i kada im izričito kažu da to ne rade

Aplikacije Facebook i Instagram prate korisnike čak i kada im izričito kažu da to ne rade

Kada posetite veb sajt koji ste videli na Facebooku i Instagramu, verovatno ste primetili da niste preusmereni na pretraživač po vašem izboru, vec... Dalje

Facebook počinje da testira podrazumevano šifrovanje poruka u Messengeru

Facebook počinje da testira podrazumevano šifrovanje poruka u Messengeru

Facebook nudi end-to-end šifrovana (E2EE) ćaskanja za Messenger od 2016. godine. Ali ta opcija je morala da bude omogućena za svaku pojedinačnu ... Dalje

Snap predstavio ''Porodični centar'' koji će omogućiti roditeljima da prate kontakte svoje dece

Snap predstavio ''Porodični centar'' koji će omogućiti roditeljima da prate kontakte svoje dece

Snap Inc, kompanija u čijem je vlasništvu popularna aplikacija Snapchat, predstavila je svoj novi alat za roditeljsku kontrolu nazvan "Porodični ce... Dalje

TikTok uvodi novu opciju koja će vam pomoći da kontrolišete korišćenje vaših podataka u aplikaciji

TikTok uvodi novu opciju koja će vam pomoći da kontrolišete korišćenje vaših podataka u aplikaciji

TikTok želi da pruži korisnicima bolji uvid u to kako se njihovi lični podaci koriste za oglase u aplikaciji, a rezultat tih nastaojanja je dodatak... Dalje

Facebook razotkrio sajber špijunažu na svojoj platformi

Facebook razotkrio sajber špijunažu na svojoj platformi

Kompanija Meta (ranije Facebook) otkrila je da je preduzela mere protiv dve špijunske hakerske grupe iz Južne Azije koje su koristile njene platform... Dalje