Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan

Društvene mreže, 13.05.2019, 03:00 AM

Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan

Facebook hitno treba “razbiti” jer je Mark Zakerberg suviše moćan, tvrdi Kris Hjuz, suosnivač kompanije.

Direktor Facebooka, Mark Zakerberg, ima uticaj koji je daleko veći od uticaja bilo kog drugog u privatnom sektoru ili u vladi, napisao je Kris Hjuz u članku koji je Njujork Tajms objavio prošle nedelje. Hjuz je rekao da je Zakerbergova moć "bez presedana i neamerička".

Hjuz kaže da je Zakerberg ostao isti onaj čovek koji je bio kada su se njih dvojica upoznali na Hardvardu. Hjuz je studirao sa Zakerbergom, i bio suosnivač kompanije koju je napustio 2007. godine da bi učestvovao u kampanji Baraka Obame. Pre sedam godina, prodao je svoje akcije u kompaniji.

“Poslednji put sam video Marka Zakerberga u leto 2017., nekoliko meseci pre nego što je izbio skandal sa firmom Cambridge Analytica”, napisao je Hjuz koji je taj susret opisao kao prijatan razgovor dva prijatelja o politici, Facebooku i njihovim porodicama. Međutim, on kaže da su od tada stvari krenule nizbrdo za Zakerbergovu ličnu reputaciju i reputaciju Facebooka.

“Greške kompanije - neadekvatna praksa u vezi privatnosti zbog koje su podaci na desetine miliona korisnika pali u ruke političke konsultantske firme, spor odgovor na ruske agente, nasilna retorika i lažne vesti, i neograničena težnja da se uzme sve više našeg vremena i pažnje - dominiraju (novinskim) naslovima. Prošlo je 15 godina otkako sam učestvovao u osnivanju Facebooka na Harvardu, i ne radim u kompaniji već deset godina. Ali osećam se besnim i odgovornim”, kaže Hjuz.

"Mark je dobra, ljubazna osoba", napisao je Hjuz. "Ali ja sam ljut što ga je njegova usresređenost na rast (kompanije) dovela do toga da žrtvuje bezbednost i civilizovanost za klikove."

"On kontroliše tri glavne komunikacijske platforme - Facebook, Instagram i WhatsApp - koje milijarde ljudi koriste svaki dan", napisao je Hjuz. „Facebookov upravni odbor radi više kao savetodavni nego kao nadzorni odbor jer Mark kontroliše oko 60% akcija sa pravom glasa.

„Samo Mark može da odluči kako konfigurisati Facebookove algoritme da bi odredio šta ljudi vide u svojim novostima, koje postavke privatnosti mogu da koriste, pa čak i koje se poruke isporučuju. On postavlja pravila o tome kako razlikovati nasilni i zapaljivi govor od pukog vređanja, i može da izabere da isključi konkurenta tako što će ga kupiti, blokirati ili kopirati.”

Hjuz priznaje da je trebalo da on i drugi članovi prvobitnog Facebookovog tima urade više kako bi osigurali da mesto koje zauzima Zakerberg ne može biti zloupotrebljeno kako bi "promenilo našu kulturu, uticalo na izbore i osnažilo nacionalističke vođe".

On kaže da je jedini način da se ta moć sada kontroliše vladina intervencija i razbijanje Facebooka. Dosadašnji pokušaji da se ograniči moć kompanije nisu išli dovoljno daleko, napisao je on. On smatra da Facebook ne sme da ima tako veliku moć na internetu.

"Mi smo nacija sa tradicijom obuzdavanja monopola, bez obzira na to koliko su namere lidera kompanija dobre", navodi Hjuz.

Hjuz tvrdi da bi kompanija trebalo da bude podeljena na različite kompanije. Američka vlada bi takođe mogla da opozove kupovinu i preuzimanje Instagrama i WhatsAppa i da bi ove kompanije trebalo da nastave da funkcionišu samostalno kao nekada.

Hjuz kaže da to vladu ne bi koštalo ništa, a da bi mnogi ljudi imali ekonomsku korist od toga. On smatra da bi zabrana akvizicija osigurala da konkurenti i investitori imaju prostora za napredak, a da bi u tom slučaju digitalni oglašivači imali više kompanija koje će se boriti za njihov novac.

Pozivajući na takvu intervenciju, Hjuz dodaje da sve veći broj američkih političara tvrdi da je jedini način da se ograniči moć Facebooka da se kompanija razbije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje