Suosnivač Facebooka kaže da kompaniju treba hitno razbiti jer je Zakerberg suviše moćan
Društvene mreže, 13.05.2019, 03:00 AM
Facebook hitno treba “razbiti” jer je Mark Zakerberg suviše moćan, tvrdi Kris Hjuz, suosnivač kompanije.
Direktor Facebooka, Mark Zakerberg, ima uticaj koji je daleko veći od uticaja bilo kog drugog u privatnom sektoru ili u vladi, napisao je Kris Hjuz u članku koji je Njujork Tajms objavio prošle nedelje. Hjuz je rekao da je Zakerbergova moć "bez presedana i neamerička".
Hjuz kaže da je Zakerberg ostao isti onaj čovek koji je bio kada su se njih dvojica upoznali na Hardvardu. Hjuz je studirao sa Zakerbergom, i bio suosnivač kompanije koju je napustio 2007. godine da bi učestvovao u kampanji Baraka Obame. Pre sedam godina, prodao je svoje akcije u kompaniji.
“Poslednji put sam video Marka Zakerberga u leto 2017., nekoliko meseci pre nego što je izbio skandal sa firmom Cambridge Analytica”, napisao je Hjuz koji je taj susret opisao kao prijatan razgovor dva prijatelja o politici, Facebooku i njihovim porodicama. Međutim, on kaže da su od tada stvari krenule nizbrdo za Zakerbergovu ličnu reputaciju i reputaciju Facebooka.
“Greške kompanije - neadekvatna praksa u vezi privatnosti zbog koje su podaci na desetine miliona korisnika pali u ruke političke konsultantske firme, spor odgovor na ruske agente, nasilna retorika i lažne vesti, i neograničena težnja da se uzme sve više našeg vremena i pažnje - dominiraju (novinskim) naslovima. Prošlo je 15 godina otkako sam učestvovao u osnivanju Facebooka na Harvardu, i ne radim u kompaniji već deset godina. Ali osećam se besnim i odgovornim”, kaže Hjuz.
"Mark je dobra, ljubazna osoba", napisao je Hjuz. "Ali ja sam ljut što ga je njegova usresređenost na rast (kompanije) dovela do toga da žrtvuje bezbednost i civilizovanost za klikove."
"On kontroliše tri glavne komunikacijske platforme - Facebook, Instagram i WhatsApp - koje milijarde ljudi koriste svaki dan", napisao je Hjuz. „Facebookov upravni odbor radi više kao savetodavni nego kao nadzorni odbor jer Mark kontroliše oko 60% akcija sa pravom glasa.
„Samo Mark može da odluči kako konfigurisati Facebookove algoritme da bi odredio šta ljudi vide u svojim novostima, koje postavke privatnosti mogu da koriste, pa čak i koje se poruke isporučuju. On postavlja pravila o tome kako razlikovati nasilni i zapaljivi govor od pukog vređanja, i može da izabere da isključi konkurenta tako što će ga kupiti, blokirati ili kopirati.”
Hjuz priznaje da je trebalo da on i drugi članovi prvobitnog Facebookovog tima urade više kako bi osigurali da mesto koje zauzima Zakerberg ne može biti zloupotrebljeno kako bi "promenilo našu kulturu, uticalo na izbore i osnažilo nacionalističke vođe".
On kaže da je jedini način da se ta moć sada kontroliše vladina intervencija i razbijanje Facebooka. Dosadašnji pokušaji da se ograniči moć kompanije nisu išli dovoljno daleko, napisao je on. On smatra da Facebook ne sme da ima tako veliku moć na internetu.
"Mi smo nacija sa tradicijom obuzdavanja monopola, bez obzira na to koliko su namere lidera kompanija dobre", navodi Hjuz.
Hjuz tvrdi da bi kompanija trebalo da bude podeljena na različite kompanije. Američka vlada bi takođe mogla da opozove kupovinu i preuzimanje Instagrama i WhatsAppa i da bi ove kompanije trebalo da nastave da funkcionišu samostalno kao nekada.
Hjuz kaže da to vladu ne bi koštalo ništa, a da bi mnogi ljudi imali ekonomsku korist od toga. On smatra da bi zabrana akvizicija osigurala da konkurenti i investitori imaju prostora za napredak, a da bi u tom slučaju digitalni oglašivači imali više kompanija koje će se boriti za njihov novac.
Pozivajući na takvu intervenciju, Hjuz dodaje da sve veći broj američkih političara tvrdi da je jedini način da se ograniči moć Facebooka da se kompanija razbije.
Izdvojeno
X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole
Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje
Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje
Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke
Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje
EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije
TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje
Američka vlada tužila TikTok zbog masovnog prikupljanja podataka dece mlađe od 13 godina
Američka vlada podnela je tužbu protiv popularne platforme TikTok i njene matične kompanije ByteDance, zbog masovnog kršenja zakona o privatnosti ... Dalje
Pratite nas
Nagrade