Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini

Društvene mreže, 07.02.2013, 07:59 AM

Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini

Da li vam je dosta Facebook-a? Ako jeste niste jedini. Novo istraživanje koje je u decembru sproveo Pew Research Center otkrilo je da je 61% korisnika društvene mreže u jednom trenutku odlučilo da nekoliko nedelja ili duže odmori od Facebook-a.

Upitani zašto su otišli na „odmor od Facebook-a“, ispitanici su navodili različite razloge, ali je najčešći razlog koji je navelo 21% ispitanika bio nedostatak vremena. Osećaj da je Facebook veliki gubitak vremena ima 10% ispitanika, a isto toliko njih je izjavilo da su izgubili interesovanje za sajt. Oko 4% ispitanika kao razlog je navelo zabrinutost za privatnost i bezbednost, a 9% anketiranih kao razlog za povlačenje sa mreže navelo je ogovaranja i konflikte.

Većina onih koji su u jednom trenutku osetili potrebu da naprave pauzu od Facebook-a su se na kraju vratili na mrežu, nastavljajući sa uobičajenim aktivnostima. Ipak, 20% Facebook korisnika je reklo da su obrisali svoje naloge.

Većina korisnika koja je privremeno odustali od svakodnevnog korišćenja servisa (92%) i dalje održava profil na sajtu. Više od polovine anketiranih je priznalo da im je Facebook bio značajniji godinu dana ranije, a samo 12% je reklo da je značaj Facebook-a u njihovim životima porastao.

Istraživanje je otkrilo i da je sajt sve manje zanimljiv mlađim korisnicima. Čak 42% korisnika društvene mreže uzrasta od 18 do 29 godina priznalo je da su u proseku provodili manje vremena na sajtu tokom prošle godine. Isto to se dogodilo i korisnicima starijim od 50 godina, ali je znatno manji broj njih (23%) rekao da su skratili vreme boravka na Facebook-u tokom prošle godine.

Više od četvrtine ispitanika izjavilo je da u 2013. planira da provodi manje vremena na sajtu, a to naročito važi za mlađe ispitanike uzrasta od 18 do 29 godina. Svega 3% korisnika je reklo istraživačima da će u godini koja je pred nama više vremena provoditi na Facebook-u.

Najveći izazov za Facebook je kako sačuvati korisnike i kako zaraditi od rudnika koji ima milijardu korisnika. Veliki deo rešenja je zabaviti korisnike, vratiti ih na mrežu i privoleti ih da je svakodnevno koriste. Nedavno je kompanija predstavila alat za pretragu Graph Search obećavajući korisnicima da će im Graph Search pomoći da pronađu odgovore na sva pitanja, počev od preporuka za putovanja, pronalaženja novog radnog mesta pa do pronalaženja srodne duše.

Novogodišnje odluke korisnika da će smanjiti korišćenje Facebook-a jeste zabrinjavajuće ali nije alarmantno. Setite se svih noovogodišnjih rezolucija od kojih ste odustali pre kraja januara. Vrlo je verovatno i da će se sa odlukama korisnika da provode manje vremena na Facebook-u dogoditi što i sa svim ostalim odlukama u koje smo se zaklinjli na izmaku prošle godine.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje

Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Desetine američkih država tužile su Meta Platforms, navodeći da kompanija u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, svesno obmanjuje javnost o... Dalje