Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini

Društvene mreže, 07.02.2013, 07:59 AM

Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini

Da li vam je dosta Facebook-a? Ako jeste niste jedini. Novo istraživanje koje je u decembru sproveo Pew Research Center otkrilo je da je 61% korisnika društvene mreže u jednom trenutku odlučilo da nekoliko nedelja ili duže odmori od Facebook-a.

Upitani zašto su otišli na „odmor od Facebook-a“, ispitanici su navodili različite razloge, ali je najčešći razlog koji je navelo 21% ispitanika bio nedostatak vremena. Osećaj da je Facebook veliki gubitak vremena ima 10% ispitanika, a isto toliko njih je izjavilo da su izgubili interesovanje za sajt. Oko 4% ispitanika kao razlog je navelo zabrinutost za privatnost i bezbednost, a 9% anketiranih kao razlog za povlačenje sa mreže navelo je ogovaranja i konflikte.

Većina onih koji su u jednom trenutku osetili potrebu da naprave pauzu od Facebook-a su se na kraju vratili na mrežu, nastavljajući sa uobičajenim aktivnostima. Ipak, 20% Facebook korisnika je reklo da su obrisali svoje naloge.

Većina korisnika koja je privremeno odustali od svakodnevnog korišćenja servisa (92%) i dalje održava profil na sajtu. Više od polovine anketiranih je priznalo da im je Facebook bio značajniji godinu dana ranije, a samo 12% je reklo da je značaj Facebook-a u njihovim životima porastao.

Istraživanje je otkrilo i da je sajt sve manje zanimljiv mlađim korisnicima. Čak 42% korisnika društvene mreže uzrasta od 18 do 29 godina priznalo je da su u proseku provodili manje vremena na sajtu tokom prošle godine. Isto to se dogodilo i korisnicima starijim od 50 godina, ali je znatno manji broj njih (23%) rekao da su skratili vreme boravka na Facebook-u tokom prošle godine.

Više od četvrtine ispitanika izjavilo je da u 2013. planira da provodi manje vremena na sajtu, a to naročito važi za mlađe ispitanike uzrasta od 18 do 29 godina. Svega 3% korisnika je reklo istraživačima da će u godini koja je pred nama više vremena provoditi na Facebook-u.

Najveći izazov za Facebook je kako sačuvati korisnike i kako zaraditi od rudnika koji ima milijardu korisnika. Veliki deo rešenja je zabaviti korisnike, vratiti ih na mrežu i privoleti ih da je svakodnevno koriste. Nedavno je kompanija predstavila alat za pretragu Graph Search obećavajući korisnicima da će im Graph Search pomoći da pronađu odgovore na sva pitanja, počev od preporuka za putovanja, pronalaženja novog radnog mesta pa do pronalaženja srodne duše.

Novogodišnje odluke korisnika da će smanjiti korišćenje Facebook-a jeste zabrinjavajuće ali nije alarmantno. Setite se svih noovogodišnjih rezolucija od kojih ste odustali pre kraja januara. Vrlo je verovatno i da će se sa odlukama korisnika da provode manje vremena na Facebook-u dogoditi što i sa svim ostalim odlukama u koje smo se zaklinjli na izmaku prošle godine.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje