Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini

Društvene mreže, 07.02.2013, 07:59 AM

Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini

Da li vam je dosta Facebook-a? Ako jeste niste jedini. Novo istraživanje koje je u decembru sproveo Pew Research Center otkrilo je da je 61% korisnika društvene mreže u jednom trenutku odlučilo da nekoliko nedelja ili duže odmori od Facebook-a.

Upitani zašto su otišli na „odmor od Facebook-a“, ispitanici su navodili različite razloge, ali je najčešći razlog koji je navelo 21% ispitanika bio nedostatak vremena. Osećaj da je Facebook veliki gubitak vremena ima 10% ispitanika, a isto toliko njih je izjavilo da su izgubili interesovanje za sajt. Oko 4% ispitanika kao razlog je navelo zabrinutost za privatnost i bezbednost, a 9% anketiranih kao razlog za povlačenje sa mreže navelo je ogovaranja i konflikte.

Većina onih koji su u jednom trenutku osetili potrebu da naprave pauzu od Facebook-a su se na kraju vratili na mrežu, nastavljajući sa uobičajenim aktivnostima. Ipak, 20% Facebook korisnika je reklo da su obrisali svoje naloge.

Većina korisnika koja je privremeno odustali od svakodnevnog korišćenja servisa (92%) i dalje održava profil na sajtu. Više od polovine anketiranih je priznalo da im je Facebook bio značajniji godinu dana ranije, a samo 12% je reklo da je značaj Facebook-a u njihovim životima porastao.

Istraživanje je otkrilo i da je sajt sve manje zanimljiv mlađim korisnicima. Čak 42% korisnika društvene mreže uzrasta od 18 do 29 godina priznalo je da su u proseku provodili manje vremena na sajtu tokom prošle godine. Isto to se dogodilo i korisnicima starijim od 50 godina, ali je znatno manji broj njih (23%) rekao da su skratili vreme boravka na Facebook-u tokom prošle godine.

Više od četvrtine ispitanika izjavilo je da u 2013. planira da provodi manje vremena na sajtu, a to naročito važi za mlađe ispitanike uzrasta od 18 do 29 godina. Svega 3% korisnika je reklo istraživačima da će u godini koja je pred nama više vremena provoditi na Facebook-u.

Najveći izazov za Facebook je kako sačuvati korisnike i kako zaraditi od rudnika koji ima milijardu korisnika. Veliki deo rešenja je zabaviti korisnike, vratiti ih na mrežu i privoleti ih da je svakodnevno koriste. Nedavno je kompanija predstavila alat za pretragu Graph Search obećavajući korisnicima da će im Graph Search pomoći da pronađu odgovore na sva pitanja, počev od preporuka za putovanja, pronalaženja novog radnog mesta pa do pronalaženja srodne duše.

Novogodišnje odluke korisnika da će smanjiti korišćenje Facebook-a jeste zabrinjavajuće ali nije alarmantno. Setite se svih noovogodišnjih rezolucija od kojih ste odustali pre kraja januara. Vrlo je verovatno i da će se sa odlukama korisnika da provode manje vremena na Facebook-u dogoditi što i sa svim ostalim odlukama u koje smo se zaklinjli na izmaku prošle godine.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram uvodi nove bezbednosne mere za zaštitu dece

Instagram uvodi nove bezbednosne mere za zaštitu dece

Meta uvodi nove bezbednosne funkcije na Instagramu kako bi zaštitila decu od štetnog sadržaja, posebno na nalozima kojima upravljaju odrasli koji b... Dalje

Meta uklonila 10 miliona spam profila sa Facebook-a

Meta uklonila 10 miliona spam profila sa Facebook-a

Za sve koji zarađuju tako što preuzimaju tuđe objave i predstavljaju ih kao svoje, Meta ima jasnu poruku: tome je došao kraj. Boreći se protiv sp... Dalje

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje