Twitter kažnjen sa 150 miliona dolara jer je podatke korisnika za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje

Društvene mreže, 26.05.2022, 09:30 AM

Twitter kažnjen sa 150 miliona dolara jer je podatke korisnika za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje

Američka Federalna komisija za trgovinu kaznila je Twitter sa 150 miliona dolara zato što je telefonske brojeve i imejl adrese korisnika prikupljene za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje. Pored novčane kazne, Twitter će takođe morati da sprovede reviziju svog programa privatnosti podataka.

Prema sudskim dokumentima, Twitter je počev od 2013. godine podsticao korisnike da dodaju broj telefona ili imejl adresu kako bi zaštitili svoje naloge dvofaktorskom autentifikacijom, ali ih nije obavestio da će se podaci koristiti i da bi se oglašivačima omogućilo da im prikazuju relevatne oglase.

Twitter je takođe tokom tog perioda tvrdio da je usaglašen sa sporazumima o zaštiti privatnosti SAD i EU I SAD i Švajcarske koji ograničavaju način na koji kompanije mogu da prenamene korisničke podatke.

Ovakvo postupanje sa podacima je bilo i direktno kršenje Zakona o FTC-u i ali i prethodne nagodbe sa FTC-om iz 2011. prema kojoj je kompaniji zabranjeno da lažno predstavlja svoju praksu bezbednosti i privatnosti i da profitira od podataka prikupljenih za druge svrhe.

„Twitter je dobijao podatke od korisnika pod izgovorom da ih koristi u bezbednosne svrhe, ali je zatim koristio podatke i za ciljanje korisnika oglasima. Ova praksa je uticala na više od 140 miliona korisnika Twittera, istovremeno povećavajući primarni izvor prihoda“, rekla je predsednica FTC-a Lina Kan.

Kompanija se 2019. izvinila zbog toga uz objašnjenje da su imejl adrese i telefonski brojevi “nenamerno” ubačeni u njen oglasni sistem.

„Kazna od 150 miliona dolara odražava ozbiljnost optužbi protiv Twittera, a značajne nove mere koje će biti nametnute kao rezultat današnjeg predloženog poravnanja pomoći će da se spreče dalje obmanjujuće taktike koje ugrožavaju privatnost korisnika“, rekla je pomoćnica američkog državnog tužioca Vanita Gupta.

Nove mere će zahtevati od Twittera da sprovodi „sveobuhvatan“ program zaštite privatnosti i podataka, i redovne testove i revizije svojih zaštitnih mera. Kompanija će takođe morati da obavesti svakog ko se pridružio Twitteru pre septembra 2019. o nagodbi nakon što je odobri savezni sud.

Zbog slične prakse ali i drugih kršenja privatnosti, FTC je 2019. godine kaznio i Facebook sa 5 milijardi dolara. Naime, kompanija je 2018. napravila složene reklamne profile za sve svoje korisnike sa svim podacima, od njihovih 2FA telefonskih brojeva do informacija prikupljenih sa profila njihovih prijatelja. Brojeve za dvofaktorsku autentifikaciju Facebook je kasnije koristio kao dodatni vektor za isporuku ciljanih oglasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok bi mogao biti kažnjen zbog obrađivanja podataka dece mlađe od 13 godina

TikTok bi mogao biti kažnjen zbog obrađivanja podataka dece mlađe od 13 godina

TikTok bi mogao biti kažnjen sa 27 miliona funti jer nije zaštitio privatnost dece koja koriste platformu, objavio je BBC. Kancelarija poverenika za... Dalje

Zbog greške neki korisnici Twittera ostali prijavljeni na drugim uređajima posle resetovanja lozinke

Zbog greške neki korisnici Twittera ostali prijavljeni na drugim uređajima posle resetovanja lozinke

Twitter je odjavio neke korisnike nakon što je rešio grešku zbog koje su neki Twitter nalozi ostali prijavljeni na nekim mobilnim uređajima nakon ... Dalje

Zakonodavci vrše pritisak na Zakerberga zbog kripto prevara na Instagramu, Facebooku i WhatsAppu

Zakonodavci vrše pritisak na Zakerberga zbog kripto prevara na Instagramu, Facebooku i WhatsAppu

Zbog svoje veličine i dosega, mnoge platforme u vlasništvu Mete kao što su Facebook, Instagram i WhatsApp često koriste prevaranti. Priroda ovih p... Dalje

Bivši šef bezbednosti Twittera svedočio pred Kongresom: Twitter obmanjuje javnost o bezbednosti platforme

Bivši šef bezbednosti Twittera svedočio pred Kongresom: Twitter obmanjuje javnost o bezbednosti platforme

Bivši direktor bezbednosti Twittera, Piter Zatko, rekao je američkim zakonodavcima da kompanija „obmanjuje javnost” o tome koliko je pla... Dalje

Bivši šef bezbednosti Twittera tvrdi da je kompanija lagala o botovima i bezbednosti platforme, Kongres najavio istragu

Bivši šef bezbednosti Twittera tvrdi da je kompanija lagala o botovima i bezbednosti platforme, Kongres najavio istragu

Američki Kongres istražuje tvrdnje koje je izneo Peiter „Madž“ Zatko, koji je otpušten sa mesta šefa sektora za bezbednost Twittera. ... Dalje