Twitter kažnjen sa 150 miliona dolara jer je podatke korisnika za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje
Društvene mreže, 26.05.2022, 09:30 AM

Američka Federalna komisija za trgovinu kaznila je Twitter sa 150 miliona dolara zato što je telefonske brojeve i imejl adrese korisnika prikupljene za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje. Pored novčane kazne, Twitter će takođe morati da sprovede reviziju svog programa privatnosti podataka.
Prema sudskim dokumentima, Twitter je počev od 2013. godine podsticao korisnike da dodaju broj telefona ili imejl adresu kako bi zaštitili svoje naloge dvofaktorskom autentifikacijom, ali ih nije obavestio da će se podaci koristiti i da bi se oglašivačima omogućilo da im prikazuju relevatne oglase.
Twitter je takođe tokom tog perioda tvrdio da je usaglašen sa sporazumima o zaštiti privatnosti SAD i EU I SAD i Švajcarske koji ograničavaju način na koji kompanije mogu da prenamene korisničke podatke.
Ovakvo postupanje sa podacima je bilo i direktno kršenje Zakona o FTC-u i ali i prethodne nagodbe sa FTC-om iz 2011. prema kojoj je kompaniji zabranjeno da lažno predstavlja svoju praksu bezbednosti i privatnosti i da profitira od podataka prikupljenih za druge svrhe.
„Twitter je dobijao podatke od korisnika pod izgovorom da ih koristi u bezbednosne svrhe, ali je zatim koristio podatke i za ciljanje korisnika oglasima. Ova praksa je uticala na više od 140 miliona korisnika Twittera, istovremeno povećavajući primarni izvor prihoda“, rekla je predsednica FTC-a Lina Kan.
Kompanija se 2019. izvinila zbog toga uz objašnjenje da su imejl adrese i telefonski brojevi “nenamerno” ubačeni u njen oglasni sistem.
„Kazna od 150 miliona dolara odražava ozbiljnost optužbi protiv Twittera, a značajne nove mere koje će biti nametnute kao rezultat današnjeg predloženog poravnanja pomoći će da se spreče dalje obmanjujuće taktike koje ugrožavaju privatnost korisnika“, rekla je pomoćnica američkog državnog tužioca Vanita Gupta.
Nove mere će zahtevati od Twittera da sprovodi „sveobuhvatan“ program zaštite privatnosti i podataka, i redovne testove i revizije svojih zaštitnih mera. Kompanija će takođe morati da obavesti svakog ko se pridružio Twitteru pre septembra 2019. o nagodbi nakon što je odobri savezni sud.
Zbog slične prakse ali i drugih kršenja privatnosti, FTC je 2019. godine kaznio i Facebook sa 5 milijardi dolara. Naime, kompanija je 2018. napravila složene reklamne profile za sve svoje korisnike sa svim podacima, od njihovih 2FA telefonskih brojeva do informacija prikupljenih sa profila njihovih prijatelja. Brojeve za dvofaktorsku autentifikaciju Facebook je kasnije koristio kao dodatni vektor za isporuku ciljanih oglasa.

Izdvojeno
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke

Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

LinkedIn je podneo tužbu protiv softverske firme ProAPIs i njenog izvršnog direktora Rahmate Alama, tvrdeći da kompanija upravlja mrežom sastavlj... Dalje
Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Biti stalno prijavljen na Facebook-u deluje praktično - nema kucanja lozinke, odmah ste „unutra“. Ali, ta pogodnost krije ozbiljne bezbed... Dalje
FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje
Pratite nas
Nagrade